دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / آشپزی / نان و شیرینی / شیرینی خشک /

روش تهیه شیرینی پاولوا مجلسی و ساده 

یکشنبه، 24 مرداد 1400
پاولوا یک دسر بر پایه مرنگ است که اسم آن از بالرین روسی آنا پاولوا گرفته شده است. لایه بیرونی این دسر ترد است و مواد داخل آن نرم و سبک. پاولوا با خامه فرم گرفته و میوه‌تازه تزیین می‌شود. پاولوا یکی از دسرهای سنتی استرالیا و نیوزلند است.

دسر از انواع خوراکی های خوشمزه است که طرفداران زیادی دارد و شما می توانید برای تهیه دسر از روش های مختلفی استفاده کنید. دسر پاولوا از انواع دسرهای خوشمزه استرالیایی است و شما می توانید این نوع دسر را به راحتی در منزل برای پذیرایی از مهمان هایتان تهیه نمایید.

دسر پاولوا و پاناکوتا وانیلی و تیرامیسو و روکر موز از انواع دسرهای فرنگی خوشمزه و خوش طعم هستند و اگر شما تمایل دارید در تهیه دسرهای خانگی تنوع ایجاد کنید بهتر است از تهیه این نوع دسرها غافل نشوید.

تفاوت پاولوا با شیرینی مرنگ

طرز تهیه شیرینی پاولوا بسیار شبیه به شیرینی مرنگ است. مرنگ یکی از اجزای سازنده دسر پاولوا است. دو جزء دیگر، خامه فرم گرفته و میوه است. بافت روی این شیرینی ترد و شکننده است ولی داخل آن بافتی نرم و مانند مارشمالو دارد.

فوت و فن پخت پاولوا

برای یکدست و پفکی شدن مرنگ باید از پودر قند استفاده کنید. اگر پودر قند در دسترس نداشتید از شکر دانه ریز هم می توانید استفاده کنید. همیشه قبل از درست کردن شیرینی هایی که در آن ها سفیده تخم مرغ هم زده شده به کار رفته است از تمیز بودن همزن و کاسه آن مطمئن شوید. کوچکترین آثار چربی و مواد دیگر از پف کردن و سفت شدن سفیده تخم مرغ جلوگیری می کنند. ممکن است بعد از انجام مرحله به مرحله تمام دستورات، دسر پاولوا باز هم ترک بخورد. نگران نباشید ترک خوردن پاولوا به این معنا نیست که شما جایی اشتباه کرده اید.

مواد لازم شیرینی پاولوا

  • توت فرنگی :2 پیمانه
  • سفیده تخم مرغ :6 عدد بزرگ
  • پودر قند:½ 1 پیمانه
  • شکر:¼ پیمانه
  • سرکه سفید:2 قاشق چای خوری
  • نشاسته ذرت :½ 1 قاشق غذاخوری
  • کرم تارتار :½ قاشق چای خوری
  • وانیل :½ قاشق چای خوری
  • نمک :مقداری
  • خامه زده شده :به مقدار لازم

طرز تهیه شیرینی پاولوا

ابتدا سفیده ها را به همراه کرم تارتار و نمک در کاسه ای بریزید و با همزن برقی خوب بزنید تا فرم گرفته و حالت ابری پیدا کند.پودر قند و نشاسته ذرت را در ظرف جداگانه ای مخلوط کرده و به تدریج به سفیده اضافه کنید و به آرامی مواد را مخلوط نمایید.در صورتی که از کرم تارتار استفاده نکردید در این مرحله وانیل و سرکه را اضافه کرده و مواد را مخلوط کنید و اگر از کرم تارتار استفاده کرده اید نیازی به افزودن وانیل و سرکه نیست.مخلوط سفیده را در قالب های گرد 7 سانتی بریزید و میان مواد را گود کنید چون قرار است بعد از پخته شدن سس توت فرنگی را داخل این حفره بریزید.قالب ها را داخل سینی بچینید و در فر قرار دهید تا مرنگ ها برای 50 دقیقه تا یک ساعت با دمای 120 درجه بپزند.سپس مرنگ ها را روی توری فلزی بچینید تا بخوبی خنک شوند، در این میان توت فرنگی و شکر را داخل قابلمه ای بریزید و روی شعله گاز قرار دهید و هم بزنید تا زمانی که توت فرنگی له شده و سس غلیظ شود.سپس آن را کنار بگذارید تا خنک شود. حفره های میان شیرینی ها را با خامه پر کرده و روی آن سس توت فرنگی بریزید و در صورت تمایل با برش هایی از توت فرنگی تزیین نمایید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
مراحل سابمیت مقاله
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک