دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

هنر و رسانه /

تراژدی جگرسوز همبازی 11 ساله ارسلان قاسمی در کودکی و ستاره کوچک سینمای ایران/ بیتا اگر می‌ماند الان 29 ساله بود+عکس 

یکشنبه، 01 مهر 1403
کد خبر: 409577
ساعدنیوز: بیتا توکلی متولد 4 مرداد 1373 – درگذشتهٔ 22 شهریور 1384 بازیگر نوجوان کشورمان بود. بیتا توکلی کلاس پنجم دبستان بود و در فیلمهایی چون چتری برای دو نفر و سام و نرگس به ایفای نقش پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی ساعدنیوز به نقل از دنیای اقتصاد، اگر 18 سال پیش آن واقعه تلخ رخ نداده بود، امروز بیتا توکلی جوانی 29 ساله و احتمالا یکی از ستاره‌های با استعداد سینمای ایران بود؛ کودکی که با وجود درگذشتش در یاز‌ده‌سالگی، در طول پنج سال فعالیتش با بازی در چهار فیلم سینمایی و یک سریال مطرح نام خود را به‌عنوان بازیگری دوست‌داشتنی ثبت کرد.

این بازیگر که تاجیک‌تبار بود، در سال 84 به همراه والدینش برای ادای نذر به هوش آمدن مادرش از کما، راهی مشهد شده بود که به هنگام بازگشت در جاده تصادف کرد و و همراه پدر و مادرش درگذشت. این اتفاق دردناک شوک بزرگی به هنرمندان به‌ویژه بازیگران جوانی که با او همبازی بودند وارد کرد. ارسلان قاسمی، بازیگر نقش کودکی بیژن ایرانی در سریال در چشم باد درباره این ماجرا می‌گوید: «آن موقع 7 سالم بود. تجربه عجیبی بود. من به خاطر آن کار سه‌سال و نیم شمال بودم. برای من که بچه کوچکی بودم و قبلا هم این کار را انجام نداده بودم، خیلی سخت بود؛ چون این سریال بسیار سنگین بود. اما شرایطی که آقای جوزانی و آقای کاسه‌ساز در طول کار فراهم کرده بودند، خوب بود و از سختی کار کم می‌کرد.

برای اولین بار بود که این تعداد آدم را می‌دیدم و مجبور بودم با 40-30نفر یک جا باشم و زندگی و کار کنم. استرس داشتم و احساس دلتنگی و غربت می‌کردم. فقط لطفش به بچه‌های هم سن و سالم مثل بیتا توکلی بود که با هم دوست بودیم و بازی می‌کردیم و حضورشان نمی‌گذاشت خیلی متوجه سختی‌ها بشوم. حتی درس خواندن ما با بچه‌های عادی فرق داشت. معلمی به اسم آقای رجبی از فومن به محل استقرار ما در ماسوله می‌آمد و به من، بیتا توکلی و پوریا، پسر خانم متخصص، درس می‌داد.

بعد از فومن برگه امتحانات را می‌آوردند و از ما امتحان می‌گرفتند و از فومن برایمان کارنامه صادر می‌کردند. ما هم خیلی اذیت می‌کردیم. هر روز یکی‌مان بهانه می‌گرفت و مثلا می‌گفت خسته‌ام و سر کلاس نمی‌روم و… امیدوارم آقای رجبی هر جا هست از سر اذیت‌هایی که کردیم، بگذرد. بیتا توکلی، دوست و همبازی خوب‌مان در سریال «در چشم باد» بود که متاسفانه در سانحه رانندگی فوت کرد. فوت او تاثیر خیلی بدی روی من گذاشت و بسیار ناراحتم کرد. وقتی این خبر را شنیدم، نمی‌توانستم باور کنم.

به‌عنوان یک بچه هیچ درکی از مرگ نداشتم و برایم غیرقابل باور بود که چه اتفاقی افتاده. یادم هست مادر و پدرم زود‌تر باخبر شده بودند؛ اما از ترس عکس‌العمل من چیزی به من نگفته بودند تا تصمیم بگیرند چطور این خبر را به من بگویند. در قسمت سوم کار بودیم که من 4-3 ماهی تعطیل بودم و سر کار نمی‌رفتم. خانه بودم و سرم به درس و مدرسه گرم بود. تا اینکه‌‌ همان موقع که بیتا فوت کرد یک روز مجید حیدری‌نیا، یکی دیگر از همبازی‌هایم، به من زنگ زد و گفت فهمیدی بیتا مرد؟ با ناباوری گفتم چی؟! کدام بیتا؟! باورم نمی‌شد دارد درباره بیتا توکلی حرف می‌زند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 06 مهر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
خلاقیت تحسین برانگیز اُوستا قنّاد در طراحی کیک برای باباهای ایرانی +فیلم/ دسته و پنجه ات طلا اوستا
حیات وحش ؛ مستند حیات وحش حیوانات / مبارزه بسیار دلهره آور موش ، قورباغه و عقرب سیاه
خلاقیت خنده دار یک ایرانی برای ترکیب آب سرد و گرم +عکس/ هم وطن تو یک نابغه ای
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
خطای دید/ حتی افرادی با ضریب هوشی بالا نمی‌توانند "خرس قطبی" را در میان «ارواح خبیث» در 4 ثانیه طلایی پیدا کنند
نگاهی به چیدمان خانه دوبلکس حامد آهنگی با مبلمان ، پرده و گل های شیک و باکلاس +فیلم /خونه نگو کُنج آرامش بگو
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
(ویدئو) انواع پرسش و پاسخ شفاهی در مدرسه/ فقط جاااان گفتن رضا نیکخواه/ مدیری دیگه ادامه نداد😂😂😂
ویرایش و ویراستاری متون انگلیسی