دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه / اخبار عمومی /

طرح ادغام آموزش پزشکی و غیرپزشکی کشور 

یکشنبه، 16 مهر 1396
کد خبر: 50
ساعد نیوز: پیشنهاد معاون آموزشی وزارت علوم و تحقیقات به وزارت بهداشت بر سر ادغام آموزش پزشکی و غیر پزشکی کشور

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز ، مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزارت علوم گفت: باید تدبیری بیاندیشیم و طرحی نو در اندازیم تا مجددا آموزش پزشکی و غیر پزشکی کشور یکپارچه شود.

موضوع ادغام وزارت علوم ب وزارت بهداشت و آموزش کشور اولین بار از سوی معاونت آموزشی وزارت علوم مطرح شد. ایشان معتقد هستند که در آموزش کشور، نباید میان آموزش پزشکی و غیر پزشکی جدایی وجود داشته باشد. شریعتی اظهار نشان کردند که در دهه 60 شرایط کشور ایجاب کرد که این دو آموزش از یکدیگر جدا شده و تشکیل سازمان های جداگانه ای را بدهند. اما امروز، در شرایط فعلی بایستی بر این تصمیم تجدید نظر کرد.

به گفته شریعتی نیاسر از مجموع 4.400.000 دانشجو در ایران، فقط 200.000 نفر در آموزش پزشکی مشغول به تحصیل هستند. همچنین از تعداد 80.000 عضو هیات علمی فقط 19.000 نفر در زمینه پزشکی فعالیت می کنند.

شریعتی نیسار معتقد است که بخش اعظم فعالیت وزارت بهداشت در زمینه درمان، پیشگیری و سلامت است و تنها 2-3% جمعیت دانشجویی کشور را عهده دار است. پس لزومی ندارد با این حجم پایین دانشجو وارد حیطه آموزشی شود. این در حالیست که وزارت علوم بعنوان یک دستگاه آموزشی بزرگ بوده که ماموریت آن صرفا آموزش عالی در کشور است.

در آخر تاکید کردند آموزش بایستی به صورت یکپارچه در یک کشور درآید و ادغام آموزش پزشکی و غیر پزشکی و اضافه شدن جمعیت دانشجویی 200 هزار نفری، نه تنها تاثیری بر مدیریت این سازمان نخواهد گذاشت، حتی باعث یکپارچگی اهداف، ماموریت های این دو آموزش شده و حتی برخی از اختلاف نظرهایی که در مورد بلاتکلیفی برخی رشته ها پیش می آید، حل خواهد شد.

در نهایت به گفته معاون آموزشی وزارت علوم زمان اجرای ادغام آموزش پزشکی و غیرپزشکی قابل پیش بینی نیست. باید بر روی طرح ادغام آموزش پزشکی و غیرپزشکی بیشتر تامل کرد، تمامی جوانب را سنجید، نقاط ضعف و قوت آن را بررسی کرد  و در نهایت با همفکری صاحبان خرد و اندیشه تصمیم در خور آموزش کشور گرفته شود.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 17 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
مراحل اکسپت مقاله
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری