دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

دانشگاه / آزمون ها / پروانه مشاغل تخصصی /

طرح جامع پذیرش و آموزش وکالت تا 2ماه آینده نهایی می‌شود 

دوشنبه، 28 آبان 1397
کد خبر: 17920
ساعد نیوز: حجت الاسلام حسن نوروزی سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شب گذشته در گفتگوی با برنامه پایش در مورد طرح جامع پذیرش و آموزش وکالت گفت: این طرح تا دو ماه آینده در کمسیون قضائی و حقوقی مجلس نهایی می شود.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام حسن نوروزی سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شب گذشته در گفتگوی با برنامه پایش در مورد طرح جامع پذیرش و آموزش وکالت گفت: این طرح تا دو ماه آینده در کمسیون قضائی و حقوقی مجلس نهایی می‌شود.

وی گفت: ما مخالف انحصار در وکالت هستیم، کانون وکلا طرحی را به کمسیون حقوقی و قضائی مجلس فرستاده که در آن انحصار است و ما آن طرح را رد کردیم. طرح جامع پذیرش و آموزش وکالت در کمیته تخصصی در حال بررسی است و قول می‌دهم که تا ۲ ماه آینده این طرح در کمسیون حقوقی تصویب و به صحن علنی مجلس برود.

حسین قربانزاده متولی کمپین حذف معیار ظرفیت از آزمون وکالت نیز ر. این برنامه گفت: از پرونده‌هایی قضائی که در کشور داریم فقط ۱۰ درصد با وکیل حل و فصل می‌شوند، یعنی ۹۰ درصد از پرونده‌ها بدون حضور وکیل حل و فصل می‌شوند. همچنین ۹۵ درصد پرونده‌ها و مسائل حقوقی مردم بدون وکیل در حال پیگیری و حل و فصل است.
وی افزود: هم اکنون ۷۰۰ هزار فارغ التحصیل حقوق داریم و سالانه ۲۵ هزار دانش آموخته حقوق فارغ التحصیل می‌شوند. از این تعداد حدود ۲۵۰ هزار فارغ التحصیل حقوق بیکار داریم و سالانه فقط دو تا ۵ هزار نفر جذب وکیل داریم. در هیچ کشوری برای وکالت دادگستری و مشاور حقوقی محدودیت پذیرش در نظر نمی‌گیرند.

قربان زاده گفت: در حال حاضر سردفتری ازدواج و طلاق، دفتر خدمات الکترونیکی قضائی و سردفتری اسناد رسمی مسدود و جذبی در این باره صورت نمی‌گیرد. جالب این است بداینم که دو شغله‌های حقوق در حال حاضر زیاد هستند و افرادی هستند که بطور همزمان دفتر اسناد رسمی و دفتر خدمات قضائی دارند.

وی گفت: برای مشاوره حقوقی نیازی به آزمون نداریم، ولی در حال حاضر انحصار مشاوره حقوقی در دست وکلاست و فارغ التحصیلان حقوق نمی‌توانند مشاوره بدهند. آزمون وکالت برای وکالت در محاکم و دادگستری هاست، ولی مشاوره حقوقی هیچ گونه دخالتی در کار وکلا نیست.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 08 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
سابمیت مقاله چیست؟
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
تبدیل پایان نامه به مقاله !
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!