ساعدنیوز
ساعدنیوز

طرح جدید آخوندی برای حمایت از مستاجران

  چهارشنبه، 03 مرداد 1397 ID  کد خبر 10386
طرح جدید آخوندی برای حمایت از مستاجران
ساعد نیوز: عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در نامه‌ای به اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری، ضمن ارایه متن پیش‌نویس لایحه «ماده واحده اصلاح موادی از قانون مالیات‌های مستقیم» خواستار بررسی و

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز وبه نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در نامه‌ای به اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری، ضمن ارایه متن پیش‌نویس لایحه «ماده واحده اصلاح موادی از قانون مالیات‌های مستقیم» خواستار بررسی و تصویب فوری در هیات وزیران و ارسال آن به مجلس شورای اسلامی در قالب لایحه دو فوریتی شد.


متن نامه وزیر راه و شهرسازی به معاون اول رئیس جمهوری بدین شرح است: با عنایت به لزوم حمایت از تولید واحد‌های مسکونی کوچک‌متراژ و مطابق با الگوی مصرف و در راستای حمایت از مستاجران و تولید و عرضه واحد‌های مسکونی استیجاری و همچنین تنظیم بازار مسکن از طریق عرضه خانه‌های خالی به بازار به پیوست متن پیش‌نویس لایحه «ماده واحده اصلاح موادی از قانون مالیات‌های مستقیم» برای بررسی و تصویب فوری در هیات محترم وزیران و ارسال آن به مجلس شورای اسلامی در قالب لایحه دو فوریتی تقدیم می‌شود.

ماده واحده اصلاح موادی از قانون اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم مصوب ۱۳۹۴،

۱. متن ذیل جایگزین تبصره ۱۱ ماده ۵۳ قانون می‌شود.

تبصره ۱۱- درآمد هر شخص ناشی از اجاره واحد یا واحد‌های مسکونی در تهران تا مجموع یکصد و پنجاه متر زیربنای مفید در سایر نقاط تا مجموع ۲۰۰ متر مریع زیربنای مفید، از مالیات بر درآمد ناشی از اجاره ملک معاف می‌باشد مشروط بر آنکه:

اولا- حداقل مدت اجاره در قرارداد اجاره واحد مشمول معافیت در هر بربار کمتر از دو سال نباشد.

ثانیا- یک نسخه قرارداد اجاره (اعم از رسمی یا تنظیم شده در بنگاه معاملات املاک) در زمان ارایه اظهارنامه مالیاتی به اداره امور مالیاتی مربوطه ارایه شود.

۲. متن ذیل جایگزین ماده ۶۹ قانون می‌شود.

ماده ۶۹- انبوه سازان یا توسعه‌گرانی که مبادرت به ساخت واحد‌های مسکونی مطابق با الگوی مصرف مسکن می‌نمایند:

اولا- از پرداخت مالیات نقل و انتقال موضوع ماده ۵۹ و مالیات بر درآمد موضوع ماده ۷۷ قانون برای واحد‌های مطابق الگوی مصرف مسکن، معاف می‌باشند.

ثانیا- در صورت اجاره دادن بخش یا تمام واحد‌های ساخته شده مطابق الگوی مصرف مسکن، از مالیات بر درآمد اجاره نیز معاف می‌شوند. این معافیت مشمول مالکین بعدی این واحد‌ها نیز می‌شود.

تبصره ۱. اعمال معافیت‌های مذکور در این بند مشروط بر ارایه به موقع اظهارنامه مالیاتی متکی به صورت‌های مالی تنظیم شده، طبق استاندارد‌های حسابداری می‌باشد.

تبصره ۲. انبوه سازان اشخاص حقیقی و حقوقی که توان مدیریت و مسئولیت پدیدآوری طرح ها، توانمندی تامین و جذب سرمایه، مدیریت تولید وعرضه مسکن و ساختمان را با استفاده از فناوری‌های نوین صنعت ساختمان در چارچوب مقررات ملی ساختمان و سایر قوانین مربوطه را داشته و پروانه اشتغال به کار را مطابق دستورالعمل تشخیص صلاحیت، تعیین پایه و صدور پروانه اشتغال به کار سازندگان انبوه مسکن و ساختمان از وزارت راه و شهرسازی، دریافت کرده است.

نهاد توسعه گر اشخاص حقیقی و حقوقی غیر دولیت دارنده گواهی صلاحیت موضوع ماده (۴) قانون حمایت از احیا، بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری- مصوب ۱۳۸۹- به عنوان متولی مدیریت اجرای برنامه‌های بازآفرینی محلات هدف می‌باشد.

تبصره ۳. الگوی مصرف مسکن، منطبق با ضوابط مصوبه مورخ ۱۳۷۳.۹.۵ شورای عالی بررسی و تعیین الگوی مصرف، موضوع تبصره ۱۹ قانون برنامه دوم توسعه و دستورالعملی که توسط وزیر راه و شهرسازی ظرف مدت ۳ ماه از تصویب این قانون ابلاغ خواهد شد، می‌باشد.

۳. متن ذیل جایگزین ماده ۵۴ مکرر می‌شود:

واحد‌های مسکونی واقع در شهر‌های با جمعیت بیش از یکصد هزار نفر جمعیت که علی رغم امکان بهره‌برداری آنها، بیش از ۶ ماه خالی باقی می‌مانند، به عنوان واحد مسکونی خالی تلقی شده و مشمول مالیات خانه‌های خالی خواهند شد. واحد‌های مشمول مقررات این ماده توسط شهرداری‌ها در هر شهر شناسایی شده و شهرداری راسا نسبت به اخذ مالیات از آن‌ها اقدام خواهد نمود. نرخ مالیات متعلقه به این واحد‌ها بر اسا مالیات بر اجازه و به شرح زیر تعیین می‌شود:

سال اول: معادل یک دوم مالیات متعلقه

سال دوم: معادل مالیات متعلقه

سال سوم و بعد از آن: معادل یک و نیم (۱.۵) برابر مالیات متعلقه

تبصره ۱. شهرداری‌ها موظف‌اند درآمد حاصل از اجرای این ماده را برای اجرای برنامه‌های مسکن‌اجتماعی و حمایت دولت، هزینه نمایند.

تبصره ۲. واحد‌های موضوع این ماده مشمول معافیت‌های مالیات بر اجاره که در قانون پیش‌بینی شده است، نمی‌باشند.

۴. تبصره ۷ ماده ۱۶۹ مکرر قانون حذف می‌شود.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (84 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (78 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (76 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (38 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (35 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (35 نظر) امیر جعفری، همسر همای پایتخت: همه دارو ندارم از خونه گرفته تا ماشین به اسم ریماست... (28 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (28 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (25 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (24 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (21 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (19 نظر) صدای بهشتی دو برادر با خوانندگی برای پدر و مادر ناشنوایشان+ویدئو/حنجرشونو فرشته ها بوسیدن+ویدئو (17 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک نانوای ارومیه‌ای برای کمک به همشهری ها/ باریکلا به این شعور و درک بالا+عکس (16 نظر) نگاهی به کیک تولد 1 سالگی و 4طبقه آروکو پسر سپهر حیدری و آرام خانوم/ کیک نیست کاخه برا خودش+ عکس (19 نظر)
دیگران می‌خوانند   
رونمایی از چهره جذاب و بدون ریش و سبیل عباس کاکاوندی، بازیگر داعشی سریال پایتخت/ تو خیابون اصلا قابل شناسایی نیست!+عکس 4 زنگ خطر که باید قبل از خشک شدن گیاهان به آن توجه کنید موثرترین روش های از بین بردن جوش سر سیاه بینی در خانه چرا ابروهام رنگ فیبروز و هاشور رو نمیگیره (ویدئو)سکانس خنده دار خواستگاری قل مراد از فروغ در سریال باغ مظفر/شفیعی جم باز هم ملت رو از خنده روده بر کرد خلاقیت هوشمندانه اُوستا نقّاش برای رنگ آمیزی3 بعدی اتاق کودک/ وقتی استعداد تو خون آدم باشه میشه همین+ عکس فال ابجد روزانه یکشنبه 16 اریبهشت 1403 فال شمع یکشنبه 16 اردیبهشت ماه 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 16 اردیبهشت ماه 1403 فال انبیاء روزانه امروز یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 + فیلم فال قهوه با نشان روز یکشنبه 16 اردیبهشت ماه 1403 نگاهی به کیک تولد 48 سالگی و 2طبقه کریم باقری/ شیک در عین سادگی+ عکس خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! شاهرخ‌خان در تهران دستگیر شد عکسی از خانه ابدی علی طباطبایی و پدربزرگش که سنگ قبرشان مشترک است/روحش شاد و یادش گرامی... لحظه هولناک سقوط دکل برق روی یک خودرو وسط جاده؛ انفجار مخزن! +ویدئو نگاهی به خونه زندگی لوکس و دلباز پاشا جمالی، مهیار سریال نون خ+عکس/ چه مبلمان خوش رنگ و باکلاسی😍 فریبا نادری: همسرم منو نمیگرفت تا اینکه گریه و زاری کردم گفتم من جوونیمو برات گذاشتم+ویدئو مادرانگی و بچه داری کیوت حدیث میرامینی، روشنکِ سریال دلنوازان/ ماشالا چه بچه بانمکی+عکس صحبت های خنده دار آقای قرائتی: به رهبر گفتم برای بچه های مدرسه پول بدیم طلبه بیاد نماز بخونه گفت نمیخواد نماز برای خداست گفتم پول تاکسیشو باید بده +ویدئو😂👌 خلاقیت خنده دار مهندس ایرانی در پیوند موفقیت آمیز پیکان به پرشیا حماسه آفرید+عکس/ شرکت بنز باید سازنده اینو استخدام کنه تغییر استایل سامان صفاری، امیر سریال دلدادگان در خیابان اصلا قابل شناسایی نبود+ عکس انتخاب بازیگران منوچهر هادی در فیلم جدیدش بدون حضور یکتا ناصر +عکس/از جواد خیابانی تا حمید گودرزی... نگاهی به سفر رهبر انقلاب به لرستان با ماشین معمولی و فقط با یک راننده/مردم لُر جواهرند +عکس این زن اولین واردکننده تاکسی به تهران بود/ یک تاکسی سهم پسرانی که متاهل می شدند+عکس (عکس) گریه های تلخ محمود احمدی نژاد در روز تشییع پیکر برادر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی عکسی از تیپ خاص اسحاق جهانگیری در طبیعت /هوا واقعا دلچسب است روزی روزگاری 21 مغازه پالان‌دوزی در بازار طهران قدیم+عکس/نعل و میخ؛ ابزار یک شغل پردرآمد محبوب‌ترین سکه طلا در بازار ایران این سکه است آیا فرزندتان یک استعداد استثنایی است؟ به دنبال این نشانه‌ها باشید! راز چهره‌ی نیاکان ما فاش شد / چهره نئاندرتال 75 هزار ساله بازسازی شد! + تصویر معمای جالب ریاضی که از 1000 نفر 1 نفر توانست به آن پاسخ دهد (ویدئو) تمرینات سخت و نفس‌گیر رانندگان فرمول یک! (ویدئو) پایان فضا، راز حل شده یا افسانه‌ای ابدی؟ قبول شدگان ماده 28 پس از قبولی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش باید چه کنند؟ (ویدئو) با رعایت این نکات از آسیب نرسیدن به ماشین خود در فصل گرما اطمینان حاصل کنید (ویدئو) این بار با کمک هوش مصنوعی سیمپسون‌ها پا به دنیای واقعی گذاشتند! بررسی‌ و مطالعه تقسیم استانهای غربی و شرقی تهران/ لزوم تطبیق طرح با شرایط امروز جمعیتی واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران ؛ مرعوب نمی شویم
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...