طرح جریمه غایبین نظام وظیفه

  چهارشنبه، 26 مهر 1396 ID  کد خبر 169
طرح جریمه غایبین نظام وظیفه
ساعد نیوز: ميزان جريمه مشمولان غايب برای صدورکارت معافیت از خدمت وظیفه عمومی

به گزارش خبرگزاری ساعد نیوز و به نقل از سازمان وظیفه عمومی ناجا، افراد ذکور ایرانی که تا کنون موفق به اتمام خدمت دوره ضرورت نشده باشند و تا پایان سال1396 دارای بیش از هشت سال غیبت بوده باشند، واجد شرایط طرح جریمه هستند.

مشمولان می توانند به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی ( پلیس + 10) مراجعه کرده و نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نمایند.

مدارک مورد نیاز:

1. اصل و کپی شناسنامه مشمول

2. اصل و کپی کارت ملی مشمول

3. اصل و کپی آخرین مدرک تحصیلی

4. اصل و کپی شناسنامه همسر و فرزندان

5. یک قطعه عکس 4*3 زمینه سفید رنگی

فرایند اقدام

گام اول : پیش ثبت نام جریمه مشمولان غایب، توسط دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس + 10 ) سراسر کشور صورت می گیرد . 

گام دوم : تطبیق مدارک ارائه شده با ضوابط، ابلاغیه ها و دستورالعمل های صادره  توسط وظیفه عمومی مستقر در شهرستان ها از طریق ارسال پرونده های آنان به معاونت وظیفه عمومی استان صورت می گیرد .

گام سوم : ارسال پیامک واریز وجه جریمه  به مشمولان این طرح با سامانه پیامکی  به شماره 1100 از طریق سازمان وظیفه عمومی ناجا صورت می پذیرد .

گام چهارم : مشمولان متقاضی، پس از دریافت پیامک سازمان وظیفه عمومی می بایست ظرف مدت  پنج روز  به همان دفتر پلیس +10 که درخواست  آن ها در آن ثبت شده ، مراجعه و میزان مبلغ مشخص شده ،شماره حساب، بانک و شناسه واریزی  مورد نظر  و همچنین  فرم تعهد نامه محضری را دریافت نماید.

گام پنجم : ارائه مدارک تکمیل شده از قبیل  تعهدنامه محضری مبنی بر صحت مدرک تحصیلی و فیش واریزی ظرف مدت 10 روز به همان دفتر پلیس +10 و ثبت در سامانه وظیفه عمومی (عدم ارائه مدارک مورد نظر در زمان مقرر به منزله انصراف از درخواست می باشد.)

گام ششم : ثبت مدارک تکمیل شده متقاضیانی که در مهلت مقرر اقدام نموده در سامانه وظیفه عمومی و ارسال این سوابق از طریق همان دفتر پلیس +10 به وظیفه عمومی محل سکونت .

گام هفتم : بررسی و تایید مدارک ارسال شده توسط حوزه وظیفه عمومی محل سکونت و ارجاع پرونده به معاونت وظیفه عمومی استان جهت تایید نهایی .

گام هشتم : معرفی به صدور کارت معافیت در مورد پرونده های متقاضیانی که دارای تاییدیه واریز در سامانه می باشند .

گام نهم : صدور کارت هوشمند معافیت از خدمت وظیفه عمومی و ارسال آن به نشانی متقاضیان .

  الف) مشمولان خارج از کشور

مشمولان خارج از کشور نیز می بایست به سفارتخانه ها ،کنسولگری ها و یا دفاتر حافظ منافع کشورمان مراجعه و درخواستشان را ثبت نمایند و راه دیگر این است که والدین و بستگان درجه یک و یا وکیل افراد می توانند این درخواست را در کشور ثبت نمایند.

ب) سربازان فراری

سربازان فراری که آخرین تاریخ ترک خدمت آنان حداکثر تا پایان سال 1386 باشد، می توانند در طرح پیش ثبت نام شرکت نمایند لیکن لازم است سریعا وضعیت آنان در دادسرای نظامی رسیدگی شود و پس از اشتغال به خدمت می توانند اقدام نمایند.

ج) سربازان حین خدمت:

1- سربازان حین خدمت، اگر قبل از اعزام به خدمت سربازی بیش از 8 سال غیبت داشته باشند در شمول این مقررات قرار می گیرند.

 2- سربازان حین خدمت در صورتی که به خدمت اشتغال دارند ،پس از احراز شرایط و گذراندن مراحل رسیدگی از خدمت ترخیص خواهند شد. 

د) دانشجویان

1- دانشجویانی که از تاریخ اخراج و یا ترک تحصیل آنان بیش از 8 سال گذشته باشد غییت آنان از تاریخ اخراج یا ترک تحصیل محاسبه شده و در شمول این قانون قرار خواهند گرفت.

2- دانشجویانی که تحصیل خود را به اتمام رسانده و به عبارتی فارغ التحصیل گردیده اند از تاریخ فراغت از تحصیل همان مقطع غایب محسوب شده و چنانچه مدت غیبت آنان به بیش از 8 سال برسد در شمول این معافیت قرار می گیرند.

 در صورتی که تحصیل در مقاطع دانشگاهی منجر به انصراف یا اخراج شده ومدرک آنان معادل مقطع پایین ترگردیده باشد ، شروع غیبت از تاریخ انصراف یا اخراج محاسبه می گردد.

 3- مشمولانی که قبل یا بعد از سن مشمولیت از کشورخارج شده و با اخذ معافیت تحصیلی، درخارج از کشور مشغول به تحصیل شده اند،غیبت آنان، از تاریخ فراغت از تحصیل همان مقطع مورد محاسبه قرار خواهد گرفته، اعم از آنکه در مهلت سنوات مجاز تحصیلی فارغ التحصیل شده باشند و یا خارج از کشور شده باشند و یا خارج از سنوات مجاز ، مدرک تحصیلی خود را اخذ نموده باشند. 

 4- مدت غیبت مشمولانی که به عنوان فرزندان مامورین ثابت دولت جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشورتحصیل می نمایند برابر بند (3) محاسبه می گردد.

5- مشمولانی که قبل از سن مشمولیت از کشور خارج شده و بدون اخذ معافیت تحصیلی در خارج از کشور مشغول به تحصیل شده اند ، شروع غیبت آنان از زمان رسیدن به سن مشمولیت محاسبه، لکن مبلغ جریمه آنان براساس مدرک تحصیلی ارائه شده اخذ می گردد.

 6- تشخیص آخرین مدرک تحصیلی مشمولان غایبی که مقیم خارج ازکشورهستند (اعم از این که  با معافیت تحصیلی یا بدون آن از کشورخارج شده باشند)، بسته به نوع مدرک تحصیلی با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور می باشد که البته مدرک ارائه شده با اطلاعات موجود در سامانه وظیفه عمومی مورد راستی آزمایی قرار می گیرد.

 تذکرات :

1) در صورتی که مشمولان فوق به علت انصراف ، اخراج و یا ترک تحصیل نتوانسته باشند مقطع تحصیلی خود را به اتمام برسانند ، شروع غیبت آنان از تاریخ فراغت در مقطع قبل محاسبه می گردد.

 2) آخرین مدرک تحصیلی مشمولین وظیفه غایب ملاک عمل بوده و سازمان وظیفه عمومی با توجه به اطلاعات مربوط به سوابق معافیت تحصیلی متقاضیان  در سامانه جامع،در خصوص صحت و سقم آخرین مدرک تحصیلی آنان از مبادی ذیربط راستی آزمایی خواهد نمود.

3) در اجرای مقررات از متقاضیان این طرح تعهد محضری مبنی بر صحت مدارک تحصیلی ارائه شده اخذ خواهد شد ، بدیهی است در صورت احراز هرگونه تقلب در خصوص مدرک مذکور نسبت به ابطال کارت معافیت آنان اقدام و این دسته  مشمولان حق هیچ گونه اعتراض و شکایت حقوقی و کیفری را نخواهند داشت.

ميزان جريمه مشمولان غايب برای صدورکارت معافیت از خدمت وظیفه عمومی به شرح جدول زير مي‌باشد:

پايه ريالي جريمه مشمولين غايب
مقطعپزشكان متخصص و بالاتردكتراي پزشكيدكتراي غيرپزشكيكارشناسي ارشدكارشناسيفوق ديپلمديپلمزيرديپلم
مبلغ۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال۳۵۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال۴۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال۳۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال۲۵۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال۱۵۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال

نکات قابل توجه :

  • 1- به ازاي هر سال غيبت مازاد بر هشت سال، ده‌درصد (10%) به مبالغ جريمه پايه اضافه می گردد
  • 2- مدت غيبت بيش از شش‌ماه، يكسال محسوب مي‌شود.
  • 3- براي مشمولان متأهل،پنج‌درصد(5%) و براي مشمولان داراي فرزند نيز به‌ازاي هر فرزند پنج‌درصد(5% ) از مجموع مبلغ جريمه كسر مي‌شود.

 


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (671 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (197 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (58 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (18 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (9 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان