دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / آشپزی / نان و شیرینی / شیرینی خشک /

طرز تهیه قرابیه تیرتیل خوشمزه 

دوشنبه، 11 مهر 1401
قرابیه تبریزی یکی از انواع شیرینی های بسیار قدیمی و سنتی ایرانی است که با طعم های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه قرابیه تبریزی در ادامه با ساعد نیوز همراه باشید.

قرابیه یک نوع شیرینی محلی است اما از نوع مجلسی. قرابیه طرفداران زیادی دارد. شیرینی قرابیه بیشتر در مناطق آذربایجان، ترکیه، زنجان و همینطور در قزوین و درگر شهر های ایرانی و خارجی تهیه میشود. شیرینی قرابیه شیرینی است که از بادام ، شکر و تخم مرغ به همراه مغزیجات تهیه می شود. به همین دلیل کمی شیرینی گرانتری به نسبت شیرینی های دیگر می باشد. عموما شیرینی قرابیه را به نان شیرینی قرابیه تبریز و یا شیرینی قرابیه ترکیه نیز می شناسند. هر چند که قرابیه برای تبریز نیست و در بیشتر شهر ها تهیه میشود و طرفداران خودش را دارد. شیرینی قرابیه انواع مختلف دارد مانند: قرابیه گردویی و همینطور قرابیه نارگیلی. امیدوارم از روی دستوری که در ساعد نیزو برای تهیه قرابیه تبریز آورده شده است شیرینی قرابیه را تهیه بفرمائید و به همراه چایی و یا قهوه در کنار خانواده نوش جان فرمائید.

مواد لازم قرابیه تیرتیل

  • تخم مرغ۲ عدد
  • آرد۲٫۵ پیمانه
  • پودر قند۱ پیمانه
  • وانیل½ قاشق چایخوری
  • بیکینگ پودر۲٫۵ قاشق چایخوری
  • کره۱۲۵ گرم
  • روغن مایع½ پیمانه
  • پودر کاکائو ۱ قاشق سوپخوری

طرز تهیه قرابیه تیرتیل

برای تهیه قرابیه تیرتیل خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج کرده و اجازه می دهیم دمای آن با دمای محیط کاملا هماهنگ شود. در ادامه فر را با حرارت ۱۷۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم. حالا اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود، سپس کره به دمای محیط رسیده را درون یک کاسه مناسب ریخته و پودر قند را درون کاسه الک می کنیم. در ادامه پودر قند و کره را با دور تند همزن برقی به خوبی هم می زنیم. زمانی که مخلوط کره روشن و خامه ای شد، تخم مرغ ها را دانه به دانه به کاسه اضافه کرده و پس از اضافه کردن هر دانه تخم مرغ آنرا به مدت ۲ دقیقه به خوبی هم می زنیم. با اضافه کردن تخم مرغ دوم وانیل را نیز به کاسه می افزاییم.
حالا ببین کار کاسه را چند مرتبه دورگیری می کنیم تا تخم مرغ و کره به صورت یکدست هم زده شوند. در ادامه روغن مایع را به کاسه اضافه کرده و به مدت ۱ دقیقه در حد مخلوط شدن هم می زنیم، سپس ۲ قاشق از آرد را جدا می کنیم.حالا مابقی آرد را به همراه بیکینگ پودر درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس کم کم به کاسه اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی مخلوط می کنیم تا خمیری نرم و یکدست حاصل شود. در ادامه خمیر را به دو قسمت تقسیم می کنیم. در ادامه به یکی از قسمت های خمیر پودر کاکائو و قسمت دیگر آرد جدا کرده را اضافه می کنیم و با لیسک به خوبی هم می زنیم تا خمیر یکدست شود. حالا خمیرها را درون ۲ قیف ماسوره ای با سر ماسوره ستاره می ریزیم. در این مرحله سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس خمیرها را به دلخواه درون سینی پایپ کنیم. حالا سینی را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم قرابیه ها به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته شوند. پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج کرده و بدون دست زدن به قرابیه ها اجازه می دهیم کاملا خنک شوند، سپس از کاغذ روغنی جدا کرده و به دلخواه با شکلات آب شده، پودر پسته و پودر گردو تزیین می کنیم. نوش جان.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 09 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
مراحل اکسپت مقاله