دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

تصاویر سیتی اسکن مهسا امینی تائید شد 

سه شنبه، 29 شهریور 1401
کد خبر: 223516
ساعد نیوز: پزشکان متخصص معتقدند تصاویر «سی تی اسکن» منتشر شده از مرحوم امینی گویای این موضوع است که هیچ شواهدی از ضربه به سر و خونریزی در این تصاویر به چشم نمی‌خورد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعد نیوز به نقل از فارس، صبح روز دوشنبه شبکه اینترنشنال وابسته به عربستان سعودی عکسی از سی تی اسکن مرحوم مهسا امینی منتشر کرد و مدعی شد که «سی تی اسکن مهسا نشانگر شکستگی جمجمه، خون ریزی و ادم مغزی است».

با اینکه در ابتدا تصور می شد این تصاویر به مانند بسیاری از اخبار این رسانه سعودی جعلی باشد اما پیگیری های خبرنگار فارس از مراجع ذیربط نشان داد تصاویر سیتی اسکن منتشر شده مربوط به مرحوم مهسا امینی است.

برای بررسی علمی این موضوع با تعدادی از پزشکان مغز و اعصاب و رادیولوژیست گفت وگو کردیم تا به صورت علمی این موضوع را بررسی کنیم. این متخصصان معتقدند بررسی های سی تی اسکن بیمارستان نشان می دهد هیچ شواهدی از ضربه به سر و خونریزی در این تصاویر به چشم نمی خورد.

یک متخصص جراحی مغز و اعصاب به خبرنگار ما گفت: بررسی ها نشان می دهد که بیمار در گذشته جراحی در ناحیه سر انجام داده است اما براساس شواهد موجود از روی سی تی اسکن نمی توان فهمید که جراحی دقیقاً مربوط به چند سال قبل است.همچنین شواهد کرانیتومی فرونتوتمپورال قبلی همراه با آتروفی مختصر عضلانی و تغییرات بافت نرم در محل جراحی بیمار مشهود است.

یکی دیگر از پزشکان مغز و اعصاب نیز جراحی تومور بیمار را تایید می کند. به گفته این متخصص مغز و اعصاب متاسفانه برخی از افراد با دیدن تصاویر ناقص سی تی اسکن درفضای مجازی اقدام به اعلام نظر کرده اند اما واقعیت این است که در تصاویر کامل اثری از شکستگی نیست و این رسانه سعودی تصاویر را از زاویه ای منتشر کرده است که شکستگی به نظر برسد.

وقوع دیابت بی مزه در بیمار دور از انتظار نیست

برای بررسی دقیق تر موضوع با یکی دیگر از پزشکان نیز گفت وگو کردیم که این متخصص مغز و اعصاب در این خصوص به فارس می گوید: بیمار در گذشته جراحی سر انجام داده و بخشی از تومور در ناحیه سوپراسلار باقی مانده است. بررسی بیشتر سی تی اسکن بیانگر این است که با توجه به نوع جراحی انجام شده در این ناحیه وقوع دیابت بی مزه در بیمار دور از انتظار نیست و با توجه به آتروفی لوب فرونتال راست احتمال صرع را نمی توان برای بیمار رد کرد هرچند اساساً تشخیص صرع یا دیابت بی مزه با سی تی اسکن مقدور نیست.

برای بررسی وضعیت ریه بیمار نیز با تخصص رادیولوژی گفت وگو کردیم که وی توضیح می دهد: در سی تی اسکن ریه شواهد کانتیوژن یا له شدگی بافت ریه مشاهده می شود که پس از «سی پی آر» رخ می دهد و ممکن است در هر بیماری رخ دهد و این موضوع غیرطبیعی نیست.

علاوه بر سی تی اسکن فوق در عصر ۲۳ شهریور انجام شده چند گرافی پرتابل مربوط به روزهای ۲۴ و ۲۵ شهریور نیز از ایشان گرفته شده که برخلاف ادعای بعضی رسانه ها نشان می دهد وی طی این مدت زنده بوده است.


2 پسندیدم 1 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 09 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه ها
سینا محمدی
2 سال پیش

چرا گیر دادید که مهسا امینی رو کی کشت خب مرگ حقه اینک تفسیر گشت ارشاد اصلا نبوده اگه فیلم رو نگاه کنید می‌بینید که گشت ارشاد اسلحه نگذاشته پشت سرش تا بکشتش و مثل اینکه قبلاً هم بیماری ها ی مغزی داشته کلا ملت جو گیری هستیم چرا نمی‌فهمید چراااا که این رو گشت ارشاد نکشته همین مردم اون یه ذره حجابی هم که داشتن دیگه همون هم ندارن چقدر دیگه از مهسا امینی میزارید حالا چی میشه چرا متوجه نیستید که این ها کار دشمن هست حالا میگید چطوری چون اصلا متوجه هیچی نیستید
پاسخ
دیدگاه خود را ثبت نمایید
مراحل اکسپت مقاله
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
مراحل سابمیت مقاله
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت