دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

تشییع پیکر‌های مطهر 280 شهید‌ گمنام ‌در 30 استان/ ایران به عطر شهدا معطر شد/ مردم خوش‌نامان وطن را در آغو‌ش گرفتند 

یکشنبه، 26 آذر 1402
کد خبر: 367100
ساعدنیوز: مراسم تشییع پیکرهای مطهر 280 شهید گمنام دوران دفاع مقدس امروز همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (سلا‌م‌الله‌علیها) در تهران و سراسر کشور آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی ساعد نیوز به نقل از تسنیم، بار دیگر قصه تکراریِ سردارانِ عشق و غریبی و غربت و رایحه روحانی شهادت و شمیم خوش شهیدان بی‌نام و بی‌نشان، این ایستاده‌ترین افتادگان برخاک و سفیران افلاک، در تقارن با روز شهادت مادر بی‌مزارشان، صدیقه‌ی طاهره (سلام‌الله‌علیها)، اولین شهیده مظلومه راه امامت و ولایت و عالی‌ترین اسوه مادران و همسران شهدا، با رجعت‌شان ایران اسلامی را آغشته به عطر کربلای معلا کرده‌ و پرچم شکوه‌شان را بر دل‌های عاشقان به اهتزاز در آورده‌‌اند.

اینک در قلب خونین جهان، فرزندان غزه قهرمان با الهام از خط سرخ شهادت و الگوی آرمانی فرزندان گمنام ایران زمین، طریقِ عزت، آزادی، سعادت و سربلندی دنیا و آخرت را بیش از 60 روز هست که مشق می‌کنند و رمز و راز تداوم انقلاب و نهضت مقدس را مقاومت در برابر رژیم آپارتاید صهیونیستی می‌دانند.

دفاع مقدس فصل نورانی و جاودانه تاریخ ملت ایران است که با ایثار و جانفشانی جوانان این مرز و بوم عزت، اقتدار و سربلندی را برای همیشه تاریخ به ارمغان آورد. جوانانی که از جان خود گذشتند اما اجازه ندادند یک وجب از خاک میهن زیر چکمه متجاوزان بماند.

از این میان جایگاه شهیدان گمنام عظیم و غیر قابل توصیف است، شهیدانی که پیکر مطهرشان سال ها دور از وطن ماند و آنگاه که برگشتند ترجیح دادند که گمنام بمانند. بازگشت شهیدان گمنام به آغوش وطن، فصل دیگری از عشق و دلدادگی ملت باوفای ایران، خصوصا نسل جوان را رقم زد.

آیین تشییع پیکر مطهر 280 شهید گمنام صبح امروز (یکشنبه) همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام‌الله‌علیها) در تهران و سراسر کشور آغاز شد.

این شهدا در مناطق عملیاتی مجنون، مهران، شرق دجله و بصره، سومار، چزابه، شرهانی، فکه، میمک و پنج شیر به شهادت رسیده‌اند. پیکر 110 شهید گمنام در تهران و 170 شهید گمنام در 30 استان دیگر تشییع خواهند شد.

در این آئین، حاضران، حملات رژیم صهیونیستی به غزه را محکوم کردند و «شعار مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» سر دادند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 27 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
خلاقیت منحصربه‌فرد پدر ایرانی در نصب کولرآبی روی موتورش حماسه‌ای جدید آفرید+ویدیو/ با این ایده موتورسواری توی گرما باز هم لذت بخشه
ناگفته‌هایی از زندگی شخصی داماد پزشکیان و اعضای خانواده رئیس جمهور منتخب + فیلم
ویراستاری تخصصی مقاله
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
ترجمه تخصصی متن
ترجمه تخصصی کتاب
(تصاویر) چیدمان مدرن و اروپایی پنت هاوس شیک رضا گلزار با مبلمانی با رنگ های متضاد هم، ستون های طرحدار و باشگاه خانگی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
اعتراف طناز طباطبایی/ عاشق فوتبالیست معروف بودم و به خاطرش فوتبال می دیدم