دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

تصویر شگفت انگیز از صورت جدا شده از یک انسان برای پیوند زدن به انسانی دیگر / هشدار: تصویر بسیار هولناک است! 

دوشنبه، 08 مرداد 1403
کد خبر: 400115
ساعدنیوز: حتما در شبکه‌های مجازی مثل اینستاگرام، با چهرهِ پیریِ دوستان خود مواجه شدید که با استفاده از نرم‌افزاری به نام «فیس‌اپ» چهره جدیدشان را به شما نشان دادند. اما آیا تا به حال برایتان سوال شده علم پزشکی می‌تواند صورت شما را از نو بسازد؟

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز به نقل از برترین ها، از سال 1997 میلادی که رؤیای پیوند صورت با فیلم فیس آف در ذهن‌ها شکل گرفت تا به امروز چندین پیوند صورت در سراسر جهان انجام‌گرفته و افرادی که به هر دلیلی چهره خود را ازدست‌داده بودند با چهره‌ای جدید به زندگی بازگردانده شدند.

این عکس صورتی را نشان می‌دهد که در انتظار انتقال از گیرنده به دهنده است و قرار است روی فردی به نام katie Stubblefield زندگی کند. این عکس یکی از عکسهای برترِ قرن 21 Nat Geo (نشنال جئوگرافیک) شد.

تغییر چهره (Face/Off) یک فیلم اکشن ساخته‌شده در سال 1997 میلادی و به کارگردانی جان وو (John Woo) و نقش‌آفرینی جان تراولتا (John Travolta) و نیکلاس کیج (Nicolas Cage) است که در آن عمل جراحی تغییر چهره مطرح‌شده و طی رویداد‌های هیجان‌انگیزی، چهره یک پلیس با یک فرد خلاف‌کار به‌طور کامل تعویض می‌شود. این بار هم تفکرات و تخیلات سینماگران، الهام‌بخش پژوهش‌های علمی شده و این رؤیا پس از 8 سال به حقیقت پیوسته و نخستین عمل جراحی پیوند صورت در سال 2005 میلادی بر صورت آسیب‌دیده یک زن در کشور فرانسه انجام گرفت.

شاید عمل جراحی پیوند صورت یکی از عجیب‌ترین و در عین حال ترسناک‌ترین عمل‌های زیبایی در دنیا باشد. اما بروز اتفاقی در زندگی موجب از دست رفتن کامل صورت شده و نیاز به این پیوند را بیشتر می‌کند.


1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 08 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
(عکس) یک شاهکار هنری ایرانی، همه نگاه‌ها را در المپیک به خود جلب کرد / نقاشی «شاه عباس و جوان» در افتتاحیه المپیک 2024 پاریس روی رود سن
(عکس) مانتو بلوچی و شلوار طلاکوب سحر دولتشاهی، همسر همایون شجریان، در کنار پژمان جمشیدی/ چقدر اصیل و زیباست
تبدیل پایان نامه به مقاله
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI با بهترین کیفیت
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه
نگاهی به مراسم یادبود لاکچری برادر مهدی یغمایی؛ از حضور باربد بابایی، فرزاد حسنی و... تا نواختن سازهای مختلف و گریه های بی امان آقای خواننده+ویدیو
(فیلم) طنین انداز شدن آهنگ کُردی شاد در لندکروز میلیاردی هادی چوپان +فیلم/ گرگ پارسی گشت و گذار در ایران را آغاز کرد