دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

تزریق واکسن ایرانی کرونا در همدان از هفته آینده 

شنبه، 14 فروردین 1400
کد خبر: 144936
ساعد نیوز: رییس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان گفت: پنج استان برای تزریق مرحله نخست واکسن تولید داخل انتخاب شدند که یکی از آنها استان همدان است.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از مهر، رشید حیدری مقدم در جلسه ستاد استانی کرونا اظهار کرد: از هفته آینده تزریق این واکسن برای سه تا پنج هزار نفر آغاز می شود، در حال حاضر کادر بهداشتی و درمانی که در خط مقدم مقابله با ویروس و در معرض خطر هستند واکسینه شدند اما برای واکسینه کردن خط دوم همچنان در تلاش هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان وضعیت شیوع کرونا در کشور و همدان را نگران کننده دانست و افزود: موج چهارم ویروس کرونا ناشی از ویروس انگلیسی است چرا که سرعت انتقال این نوع ویروس بسیار بالا بوده اما در مورد میزان مرگ آن هم اینک عددی در دست نیست.

وی ادامه داد: در حال حاضر شهرستان های تویسرکان و نهاوند در وضعیت قرمز کرونایی، کبودرآهنگ و فامنین نارنجی و مابقی شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند اما با توجه به روند افزایشی مبتلایان در این شهرستان ها، به طور حتم وضعیت رنگ بندی آنها تا هفته آینده تغییر می کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان گفت: یکم فروردین امسال آمار بیماران مشکوک و بستری کرونایی ۲۰۰ نفر بود که این آمار در ششم این ماه به ۳۰۰ نفر، ۱۱ فروردین به ۴۰۰ نفر و هم اینک به ۴۵۰ بیمار رسیده است.

وی یادآوری کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۵ نفر جدید به کرونا مبتلا و بستری شدند همچنین شمار بیماران سرپایی مثبت ۳۳۴ نفر بوده است این در حالی است که در شدیدترین پیک های شیوع کرونا شمار بیماران سرپایی مثبت به ۳۰۰ نفر رسیده بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان اظهار کرد: بیماران کرونایی بستری در بیمارستان هم اینک به ۴۵۰ نفر افزایش یافته است و در صورت کم توجهی به پروتکل های بهداشتی امکان رسیدن این رقم به ۲ هزار و ۱۰۰ بیمار در هفته های پیش رو بسیار زیاد است.

وی سهم دوررهمی های خانوادگی و اجتماعات را در بروز کرونا بسیار بالا دانست و گفت: پس از آزمایش وضعیت ۳۵ نفر از اعضای یک خانواده شرکت کننده در یک عروسی در فامنین مشخص شد که ۱۷ نفر به کرونا مبتلا شدند.

حیدری مقدم تاکید کرد: رعایت شیوه نامه های بهداشتی، اجرای طرح شهید سلیمانی و بیماریابی فعال و در بخش سوم درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا باید با جدیت دنبال شود تا با چالش مواجه نشویم.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 11 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
مراحل سابمیت مقاله
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم