دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

تزریق سالانه 2/5 کیلو ماده سمی به بدن با لوازم آرایشی! 

پنجشنبه، 08 شهریور 1403
کد خبر: 405915
ساعدنیوز: اغلب لوازم آرایشی و بهداشتی‌ای که بانوان ایرانی استفاده می‌کنند باعث جذب سالانه 2 کیلو و 500 گرم ماده سمی به بدن آنها می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز به نقل از فارس، «شیرلی پاتر به دلیل استفاده از ریمل تاریخ‌ گذشته بینایی‌اش را از دست داد.» این شرح رسانه‌ها از اتفاقی است که برای یک زن 50 ساله افتاده است.

جانشین انتظامی استان همدان روز چهارشنبه از توقیف یک دستگاه کامیون حامل 500 هزارقلم لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق به ارزش 3 میلیارد تومان که زیر جعبه‌های کندوی عسل جاساز شده بودند خبر داد.

این درحالی است که کارشناس لوازم آرایشی داور کاظمی می‌گوید که تاکنون «296 نوع بیماری ناشی از مصرف لوازم آرایشی غیراستاندارد» از جمله سرطان و نازایی شناخته شده است.

واردات لوازم آرایشی به کشور از سال 97 با ابلاغ وزارت صنعت معدن و تجارت ممنوع شده است. با این حال بر اساس آمار ها از هر 10 قلم لوازم آرایشی موجود در بازار، 7 قلم آن قاچاق است.

آمارها نشان می‌دهد شرکت‌های داخلی ظرفیت تولید 2 برابر نیاز کشور به محصولات آرایشی را دارند اما نزدیک به 80 درصد از محصولات آرایشی موجود در بازار از مسیر قاچاق وارد کشور می شوند.

تحقیقات در اروپا نشان می دهد که 85 درصد سرب از طریق استفاده لوازم آرایشی به بدن می رسد در حالی که فقط 7 درصد از طریق آب، 5 درصد از طریق غذا و 3 درصد هم از طریق هوا وارد بدن انسان می شود. میزان این سرب در لوازم آرایشی تقلبی و تاریخ مصرف گذشته بسیار بیشتر است. مقادیر بالای جذب سرب در بدن در اولین گام باعث از کار افتادن کلیه و صدمه دائمی به مغز می شود.

مرتضی دانایی، تولید کننده لوازم آرایشی و بهداشتی، معتقد است که ممنوعیت واردات لوازم آرایشی موجب شده تا تولید داخل بی کیفیت و گران شود و «کالاهای قاچاق و فیک بسیاری وارد بازار شود.»

اما کارآفرین حوزه بهداشت محمدرضا بحیرایی می‌گوید که «به دلیل قیمت‌های بسیار پایین بازار برندهای فیک و محصولات قاچاقی پر رونق‌تر است.» حتی اگر واردات هم صورت بگیرد.

پیشکسوت صنعت بهداشتی و آرایشی، راهکار مقابله با تولید زیرزمینی و محصولات آرایشی و بهداشتی قاچاق را، همراهی سازمان غذا و دارو با تولید کنندگان داخلی می‌داند و می‌گوید که وقتی به جای صدور یک پروانه تولید برای محصول، 100 پروانه صادر می‌شود؛ در نتیجه هزینه‌ نهایی محصول بالا می‌رود و مصرف کننده به سمت محصول ارزان و تقلبی می‌رود. همچنین او پیشنهاد می‌دهد که برای برون رفت از این مشکل، برندسازی صورت بگیرد. یعنی، 100 واحد کوچک زیر مجموعه یک شرکت بزرگ فعالیت کنند و از این طریق، برندسازی شود. در این صورت می‌توان به رشد و توسعه صنعت و حمایت از واحدهای کوچک کمک کرد.

  برچسب ها: آرایش زنان

1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 08 شهریور
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI با بهترین کیفیت
(ویدئو) ویژگی های خاص ایرانیان باستان که رومیان را به ناکامی کشیدند!/ روایت سرداران شکست خورده رومی در جنگ با سورنا!
(عکس) سری تصاویر قدیمیِ رنگی از آبادان در سال 1337، ثبت شده توسط چارلز شرودر آمریکایی / از گونی بازی آمریکایی ها تا جشن روز کارگر
تصویری از اعلامیه ترحیم روح الله داداشی، قوی ترین مرد جهان/بنویسید بعد مرگم روی سنگ با خطوطی نرم و زیبا و قشنگ
مراحل سابمیت مقاله
نگاهی به موتور هوش پران هادی چوپان، گرگ پارسی/ تغییر چهره هادی چوپان با ریش و سیبیل سامورایی+عکس
رهبر معظم انقلاب: من و آقای رفسنجانی وضع مالی خوبی نداشتیم آنقدر به بقال سر کوچه بدهکار شدیم خجالت می کشیدیم برویم و تقاضای نسیه کنیم
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
خلاقیت منحصربفرد و دیدنی راننده آبادانی در تبدیل ماشینش به مهدکودک بازدید میلیونی گرفت+ ویدیو/ انصافا ابتکارش حرف نداره👌
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی