اصول انتخاب و خرید بوت و نیم بوت مردانه

  یکشنبه، 02 شهریور 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
اصول انتخاب و خرید بوت و نیم بوت مردانه
اگر نکات لازم برای انتخاب سایز مناسب کفش را بدانید برای خرید بوت و یا نیم بوت مردانه به مشکل نخواهید خورد.اما قبل از هر چیز مهمترین مسئله ای که باید به آن توجه داشته باشید این استکه مناسب ترین سایز کفش سایزی است که نه پا در آن تکان بخورد و نه به قدری تنگ باشدکه هوا در آن جریان پیدا نکند

شما می توانید از یک جفت بوت مردانه در تمام طول هفته برای رفتن به محل کار و یا برای برنامه های آخر هفته استفاده کنید. ممکن است بوت روزمره خود را با استایلی نیمه رسمی ترکیب کنید، و اتفاقا ترکیب خوبی شود. اما این به آن معنی نیست که، همه بوت ها برای همه موارد مناسب است؛ بنابراین، مهم است که با انواع مختلف بوت مردانه و بهترین شیوه های ست کردن و تمیز کردن آن ها آشنا شوید.

چگونه نیم بوت مردانه را ست کنیم؟

نیم بوت مردانه (Ankle Boots) یکی از انواع مختلف بوت هستند. این بوت ها یا به مچ پا می رسند و یا دقیقا زیر مچ پا قرار می گیرند. به راحتی پوشیده می شوند و متناسب با طیف وسیعی از لباس ها، از جمله استایل روزمره و هوشمندانه هستند. برای پوشیدن نیم بوت، ابتدا باید سبک خود را انتخاب کنید. در حالی که نیم بوت های چلسی یک گزینه براق و ساده هستند، چوکاکا و دیگر سبک های توری نیز می توانند شیک باشند. هنگامی که نیم بوت های خود را انتخاب کردید، آن ها را با شلوار جین، شلوار و یک پیراهن مردانه یا پالتو ست کنید.

چگونه بوت های سربازی را ست کنیم؟

احساس خوبی ندارید؟ چرا یک جفت بوت سربازی (Combat Boots) به لباس خود اضافه نمی کنید؟ این بوت های کلاسیک، که به نظر می رسد شبیه به پوتین سربازی است، ایده آل برای استایل های روزمره و مسافرت های آخر هفته است. برای داشتن ظاهری جذاب با بوت های بند دار، بهتر است به دنبال پالت رنگ تیره با پارچه های سنگین، مانند جین و چرم باشید.

اگر نکات لازم برای انتخاب سایز مناسب کفش را بدانید برای خرید بوت و یا نیم بوت مردانه به مشکل نخواهید خورد.اما قبل از هر چیز مهمترین مسئله ای که باید به آن توجه داشته باشید این استکه مناسب ترین سایز کفش سایزی است که نه پا در آن تکان بخورد و نه به قدری تنگ باشدکه هوا در آن جریان پیدا نکند.

اصول انتخاب و خرید بوت و نیم بوت مردانه

1- پشت پاشنه پا را بررسی کنید

پشت پاشنه پا را بررسی کنید. پشت پاشنه پا باید کمی با انتهای کفش فضای خالی داشته باشد.البته این فضای خالی نباید به حدی زیاد باشد که پا در کفش تکان بخورد و جا به جا شود. برایچک کردن این موضوع بند کفش را باز بگذارید و سعی کنید پایتان را در کفش جلو ببرید تا انگشتان پا به دیواره جلوی کفش بچسبد.سپس انگشت خود را داخل کفش و پشت پاشنه فشار دهید.
انگشت شما باید تا حدی داخل برود تا فضای خالی مناسب باشد.

2- انگشتان پا

استخوان های انگشتان پا به هیچ وجه نباید تحت فشار باشند. برای بررسی این مورد باید بند های کفش را ببندید و بایستید.انگشتان پایتان را تکان دهید. اگر فضای برای تکان دادن انگشتان باشد مشکلی وجود ندارد، اما اگر تحت فشار باشندو نتوانید آن ها را تکان دهید بهتر است به یک سایز دیگر فکر کنید. در واقع قسمت هایی که نباید تحت فشار باشندشامل انتهای استخوان انگشت شصت پا، انتهای استخوان انگشت کوچک پا و نوک انگشت شصت می شوند.

3- به دیوار لگد بزنید

یکی از آزمایش هایی که نشان می دهد سایز نیم بوت و یا بوت ساق بلند مورد نظر برای شما مناسب است،لگد زدن به یک جسم سخت مانند دیوار است. البته ممکن است
این آزمایش را نتوانید هنگام خرید انجام دهید.زمانی که با کفش به دیوار لگد می زنید انگشتان شما نباید نوک کفش را لمس کنند.اگر این اتفاق می افتد احتمالا سایز مورد نظر کمی برای پای شما تنگ است.

4- محل قرار گیری پاشنه پا باید ثابت باشد

کفش را تکان دهید. پای خود را به جهات مختلف تکان دهید و بالا و پایین کنید.قسمتی که پاشنه پا در آن قرار می گیرد درست باید اندازه باشد و پا نباید در آن قسمت تکان بخورد.

5- محل قرارگیری غوزک پا را بررسی کنید

بر روی لبه های کفش خود بایستید. گاهی اوقات در بوت ساق بلند قسمتی که تکیه گاه غوزک پا می باشد ممکن است باعث درد و یا آزار پا شود. اگر بوت و یا نیم بوت مورد نظر از این نظر مناسب باشد،هنگامی که بر روی لبه های کفش می ایستید، قسمت غوزک پا باید بدون آزار و اذیت و درد باشد و باید نرمی و انعطاف پذیری خوبی داشته باشد.

بوت یا نیم بوت ؟

نیم بوت، نوعی کفش است که معمولا پا و مچ را می پوشاند. در حالی که بوت مجموعه ای وسیع تر را شامل شده، ساق پا و معمولا تا زیر زانو را پوشش می دهد. به استثنای مدل های خاص برای مصارف خاص، اکثر پوتین های مردانه از نوع نیم بوت هستند. اما به طور کلی در این مقاله از واژه ” بوت ” برای آن ها استفاده خواهیم کرد. نیم بوت ها انطباق پذیرترین انواع پوتین برای استایل های متفاوت هستند به گونه ای که با طیف وسیعی از استایل ها از کژوال تا نیمه رسمی و گاها حتی رسمی ست می شوند.

بوت کار Work Boot

بوتی قدرتمند، دیرینه و آن قدر جذاب که در اکثر روزهای سرد سال جزئی از استایلتان باشد.بوت کار، اولین و پرکاربرد ترین بوت برای آقایان لقب گرفته است. این کفش بر خلاف نامش، منحصر به محل کار نیست، بلکه مانند دیگر اجزای فشن، از نسل های بعدی و تعالی یافته ی نوع اولیه خود ( که نوعی کفش مخصوص کار بوده ) است.

چطور بوت کار را با لباس هایمان ست کنیم و کجا آن را بپوشیم ؟

بوت کار مردانه می تواند بهترین کاربرد خود را در استایل های خیابانی داشته باشد و نیرومندی و مردانگی را در ظاهر شما به بهترین شکل به تصویر بکشد. اگرچه رنگ قهوه ای این پوتین، محبوب ترین رنگ آن است، اما رنگ مشکی می تواند برای افرادی که لباس های مشکی، سفید یا خاکستری زیادی دارند، مناسب تر باشد.بوت کار، چکمه ای نیمه رسمی است که به شکل فوق العاده ای با شلوار جین ست می شود و اگر درست عمل کنید، با شلوارهای دیگر نیز ترکیبی چشم نواز خواهید داشت. در هر صورت در مورد این مدل از انواع بوت مردانه، به خاطر داشته باشید که از پوشیدن آن در موقعیت های رسمی اجتناب کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (647 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (112 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (90 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (73 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (44 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (44 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (25 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (14 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (13 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
نجات گروگان 50 میلیارد تومانی از چاه 3 متری
دولت پزشکیان چگونه دولتی خواهد بود؟
قتل دلخراش و هالیوودی توسط پسر 17 ساله در شیراز
هیچ رهبری جرأت شلیک موشک به اسرائیل را نداشت!
توصیه پورمحمدی به پزشکیان برای چینش اعضای کابینه
اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان بدون آزمون مقطع کارشناسی ارشد
توقف پذیرش دانشجو در دورۀ شبانۀ دانشگاه شهید باهنر کرمان
ویدیو/ شبیه‌سازی عواقب وحشتناک بمباران هسته‌ای/ قیامت مصنوعی یا پایان جهان در آمریکا
بایدن: نه تنها در مبارزات انتخاباتی هستم بلکه جهان را اداره می‌کنم
(ویدئو) وقتی سلبریتی‌های مرده دوباره زنده می‌شوند/ هوش مصنوعی کتاب‌ها را با صدای بازیگران فقید روایت می‌کند!
(ویدئو) جوانمردی بی‌نظیر شهریار ایران‌زمین کوروش کبیر در برابر زیباترین اسیر خود، پانته‌آ / داستانی که قرن‌هاست ستایش می‌شود!
زیبایی دختر ورزشکار برای تیمش دردسر آفرین شد
(ویدئو) الماس سیاه؛ راز سلامتی و زیبایی با نادرترین سیب جهان که همه را شگفت‌زده کرده است!
مسعود پزشکیان: کسانی که با ما نیستند هم مردم هستند/ پست و مقام برای قیافه گرفتن نیست، برای خدمتگزاری است
ویدیو/ تلفیق علم و فناوری در تولید هنر به وسیلۀ ربات‌های مجسمه‌ساز
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان