واکنش ستاد تنظیم بازار به عرضه روغن با کارت ملی

  دوشنبه، 04 اسفند 1399 ID  کد خبر 137835
واکنش ستاد تنظیم بازار به عرضه روغن با کارت ملی
ساعد نیوز:دبیر ستاد تنظیم بازار با اشاره به همکاری خوب بانک مرکزی گفت: ارز مورد نیاز واردات کالاهای اساسی در 6 ماهه اول سال آینده تخصیص داده شده است. همچنین وی عرضه روغن با کارت ملی را تکذیب کرد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از فارس، عباس قبادی امروز در حاشیه جلسه ستاد تنظیم بازار، گفت: بانک مرکزی همکاری خوبی برای تخصیص ارز مورد نیاز واردات کالاهای اساسی داشته بطوری که ارز مورد نیاز واردات کالاهای اساسی در 6 ماهه اول سال آینده تخصیص داده شده است.

دبیر کارگروه ستاد تنظیم بازار افزود: طی دو ماه اخیر، چهار میلیون تن کالاهای اساسی از بنادر کشور تخلیه شده و حدود همین میزان نیز موجودی کالاهای اساسی در بنادر است که این میزان منهای کالاهای در حال ورود و موجود در کشتی ها است.

قبادی گفت: از ابتدای سال تاکنون 21 میلیون تن کالا به ارزش 10 میلیارد دلار وارد کشور شده است ، که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی 25 درصد کاهش داشته اما افزایش 10 درصدی واردات کالاهای گروه یک و گروه 22 که کالاهای مورد نیاز کارخانجات است را داشته ایم.

دبیر کارگروه ستاد تنظیم بازار اظهار داشت: از طرف کالاهای گروه های 26 و 27 که کالاهای غیر ضروری هستند از نظر وزنی رشد منفی 23 درصدی داشته اند که مقایسه این آمار و ارقام نشان می دهد که واردات کشور به سمت واردات مواد اولیه و به عبارتی کالاهای مورد نیاز کارخانجات و همچنین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم حرکت کرده است.

عرضه مرغ طی هفته های آتی به شرایط مطلوب می رسد

وی با اشاره به تنظیم بازار مرغ و تخم مرغ نیز اظهار داشت: شاهد ثبات قیمت تخم مرغ در بازار هستیم و این کالا با قیمت مصوب عرضه می شود اما عرضه مرغ طی هفته های آتی به شرایط مطلوب می رسد.

قبادی گفت: عدم تعادل بازار مرغ ناشی از وقفه یک هفته در عرضه بود. تلاش برای تنظیم بازار شب عید و ماه مبارک رمضان باعث این وقفه یک هفته ای در عرضه شد و در نتیجه شاهد افزایش قیمت مرغ در برخی از استان ها بودیم.

عرضه روغن با کارت ملی را تکذیب می کنم

وی در مورد عرضه روغن با کارت ملی بیان داشت: عرضه روغن با کارت ملی یک شیطنت بوده و من آن را تکذیب می کنم.

دبیر ستاد تنظیم بازار با بیان اینکه میانگین مصرف ماهانه روغن در کشور حدود 150 هزار تن است گفت: در ماه گذشته بین 170 تا 180 هزار تن تولید روغن داشتیم اما با توجه به فضای روانی که در کشور ایجاد شد و هجوم به فروشگاه ها تقاضا برای آن افزایش یافت.

دلیل کسری در تولید روغن جامد

وی افزود: مصرف اکثر روغن خانوارها روغن مایع است و روغن جامد بیشتر مصرف صنعتی و صنفی دارد اما به علت افزایش تقاضای روغن مایع بخشی از ظرفیت تولید روغن جامد به این بخش تخصیص یافت که موجب کسری در تولید روغن جامد شد.

قبادی با اشاره به تخصیص سهمیه صنایعی که از روغن جامد استفاده می کنند، گفت: بزودی بازار روغن به تعادل خواهد رسید.

وی با تاکید بر اینکه قیمت روغن در سال آینده افزایش قیمت نخواهد یافت، گفت: عرضه این محصول به میزان مورد نیاز همچنان ادامه خواهد داشت.

ذخیره سازی 40 هزار تن سیب و پرتقال برای تنظیم بازار شب عید

قبادی با اشاره به ذخیره سازی 40 هزار تن سیب و پرتقال برای تنظیم بازار شب عید، گفت: کار تحویل سیب و پرتقال به استان ها انجام شده و اگر استان ها نیاز بیشتری را اعلام کنند آماده تامین آن هستیم.

واردات موز منوط به صادرات سیب

وی بیان داشت: با مصوبه ستاد تنظیم بازار، واردات موز منوط به صادرات سیب درختی شده است تا بخشی از مشکل باغداران این بخش حل شود اما با این وجود برای حل مشکل باغداران سیب درختی شهرداری تهران اعلام کرده که فضای مورد نیاز آن را برای عرضه مستقیم درمیادین میوه و تره بار فراهم خواهد کرد.


1 دیدگاه
  دیدگاه ها
معصومه حسینخانی
3 سال پیش

سلام کارت ملی جهت دریافت کالا های دارای سوبسید مناسب است تا عدالت نزدیک تر باشد والبته جای تعجب است که روغن و شکر و قند که استفاده زیاد بسیار برای بدن مضر است این چنین فروش برود وواقعا نیاز به تدبر مسئولین و مردم عزیز است.
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (702 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (200 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (61 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (36 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (28 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (11 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (11 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
(ویدیو) شام غریبان نیوشا ضیغمی و دختر موبلندش در شب عاشورا کنار خیمه ها/ ماشالله دخترش چه خانومی شده!
عروسی مولتی میلیاردی هندی با 14 هزار نفر مهمان و زیبایی خیره کننده لباس عروس + تصاویر
(عکس) عزاداری الناز شاکردوست در عاشورا/ پست عاشورایی الناز شاکردوست
(تصاویر) چیدمان شیک و ایرانی پسند سفره حضرت ابوالفضل در منزل باسلیقه علی دایی، با جاشمعی‌ها و مبلمان طلایی و دیزاین زیبای گل در وسط سفره
جدیدترین عکس محمدرضا گلزار در فضای مجازی در روز عاشورا
مسمومیت حدود 800 نفر در گلوگاه / یک مقام مسئول: علت مسمومیت نوشیدن آب یا شربت توزیع شده است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان