دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

واکسن ایرانیِ کرونا وارد فاز انسانی شد 

چهارشنبه، 22 مرداد 1399
کد خبر: 96518
ساعد نیوز: وزیر بهداشت گفت: سه چهار مورد از پروژه‌های تحقیقاتی واکسن کرونا در ایران پیشرفت‌هایی داشته و این واکسن‌ها وارد کارآزمایی بالینی شده‌اند.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از مهر، وزیر بهداشت گفت: سه چهار مورد از پروژه های تحقیقاتی واکسن کرونا در ایران پیشرفت هایی داشته و این واکسن ها وارد کارآزمایی بالینی شده اند.

دکتر سعید نمکی امروز در جلسه پرسش و پاسخ مجازی با خبرنگاران در پاسخ به این سئوال که آیا خبر خوشی درباره واکسن کرونا وجود دارد، گفت: حرف های زیادی درباره واکسن کرونا وجود دارد اما عملاً در هیچ جای دنیا به نتیجه قابل قبول نرسیده است.

وی افزود: ویروس کرونا ویروس پیچیده ای است که تا به حال مشابه آن در بشریت دیده نشده است و واکسن آن هم پیچیدگی های خاص خود را دارد.

وزیر بهداشت گفت: ما هم برای اینکه از دنیا عقب نیافتیم همزمان با دنیا در شرکت های دانش بنیان، انستیتو پاستور ایران و انستیتو رازی کارهای واکسن را آغاز کردیم.

وی گفت: امروز می گویم که در سه چهار مورد این همکاری چند جانبه واکسن پیشرفت هایی داشته است و این واکسن ها مراحل مدل حیوانی را پاس کرده است و وارد کارآزمایی بالینی شده است. اما اینکه این واکسن و یا واکسن های جهانی چه زمانی به بازار می آید مورد تردید است.

نمکی گفت: چند مورد از واکسن های کرونای ایرانی تست های انسانی را پاس کرده اند و عن قریب وارد مطالعات بالینی خواهیم شد.

نمکی خاطرنشان کرد: همچنین برای خرید واکسن هم اقدامات لازم انجام شده و در مجمع جهانی که سازمان جهانی بهداشت برای واکسن تشکیل داده است سبد خودمان را در صف خرید گذاشته ایم تا برای شهروندانمان بخریم.

وی تاکید کرد: پیشنهاد می کنم که تا واکسن و داروی موثر برای کروناویروس نیامده است به همه مردم تاکید کنید که شستن دست ها، اجرای شیوه ها نامه بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

خبر مهم دکتر حریرچی درباره تولید و تامین واکسن کرونا


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
نگاهی به تغذیه مدرسه ساده و سالم پناه و نبات دخترای شاهرخ استخری در بلژیک+عکس/ مثل همیشه مقوی و مفید
ویراستاری تخصصی مقاله
هزینه چاپ یک کتاب
تماشای بازی تیم استقلال در کنار مزار جوان تازه فوت شده توسط دوستان بامعرفتش+ویدیو/ بامرام شما هستن بقیه اداتون رو درمیارن👌
علی دایی در کنار همسر دوم و دختر کوچک و نازنینش +عکس
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
(ویدئو) ممانعت از ورود آناهیتا همتی به کلاس چون شهریۀ دانشگاهشو پرداخت نکرده بود
ترجمه تخصصی کتاب