ساعدنیوز
ساعدنیوز

فلیبانسرین ، ویاگرای زنانه برای درمان مشکلات و اختلالات جنسی زنان

  جمعه، 13 اردیبهشت 1398   زمان مطالعه 6 دقیقه
فلیبانسرین ، ویاگرای زنانه برای درمان مشکلات و اختلالات جنسی زنان
فلیبانسرین می تواند با افزایش خونرسانی به کلیتوریس خانم ها، افزایش ترشحات واژن و شل کردن عضلات آن، تحریک آنها و رسیدن به ارگاسم شان را ساده تر کند

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز و به نقل از  سیمرغ، فلیبانسرین می تواند با افزایش خونرسانی به کلیتوریس خانم ها، افزایش ترشحات واژن و شل کردن عضلات آن، تحریک آنها و رسیدن به ارگاسم شان را ساده تر کند

 

درمان اختلالات جنسی زنانه

دارویی که با نام مصطلح ویاگرای زنانه در بازار به فروش می رسد، در واقع چیزی جز داروی «فلیبانسرین» نیست. فلیبانسرین دارویی با مجوز سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) است که البته هنوز هم اجازه تبلیغات گسترده برای آن در کشورهای اروپایی و آمریکایی وجود ندارد.

داروی ویاگرا در سال 2004 برای درمان اختلال نعوظ در مردان پا به بازار دارو گذاشت و چندان طولی نکشید که طرفداران بسیار زیادی هم بین مردانی که از اختلال نعوظ و ناتوانی جنسی ناشی از آن رنج می بردند، پیدا کرد.

حدود 8 سال بعد از تولید ویاگرای مردانه، داروی جدیدی با نام مصطلح ویاگرای زنانه که فرمولی تقریبا مشابه با داروی قبلی داشت، وارد بازار شد که اما و اگرهای فراوانی هم با خود به همراه آورد. خیلی از افراد دوست دارند بدانند که ویاگرا به چه صورت و با چه عملکردی باعث پیشگیری اختلال نعوظ و ناتوانی جنسی ناشی از آن در مردان می شود. واقعیت این است که ویاگرا با بلوک کردن نوعی آنزیم خاص که باعث پیشگیری از جریان مناسب خون می شود، می تواند مشکل اختلال نعوظ در آقایان را برطرف کند. به عبارت ساده تر، مصرف ویاگرا با افزایش گردش خون و خونرسانی به اندام های جنسی باعث ایجاد و حفظ مطلوب نعوظ خواهد شد. این در حالی است که مشکلات جنسی خانم ها چیزی ورای ابتلا به اختلال های اینچنینی مردانه است.

دارویی که با نام مصطلح ویاگرای زنانه در بازار به فروش می رسد، در واقع چیزی جز داروی «فلیبانسرین» نیست. فلیبانسرین دارویی با مجوز سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) است که البته هنوز هم اجازه تبلیغات گسترده برای آن در کشورهای اروپایی و آمریکایی وجود ندارد. این دارو تنها در برخی از کشورهای جهان سوم که منع تبلیغات دارویی چندانی در آنها وجود ندارد به صورت گسترده و اغراق آمیز تبلیغ می شود و توقع زیادی در اذهان عمومی ایجاد می کند. این در حالی است که نوع اختلال های جنسی در خانم ها به گونه ای نیست که تنها بتوان با مصرف یک داروی خاص از پس آن برآمد.

به عبارت ساده تر، این داروی زنانه تنها زمانی موثر است که خانم ها از هیچ گونه مشکل جسمی خاص، روانی و عاطفی در زندگی زناشویی خود رنج نبرند و اختلال های جنسی آنها تنها محدود به خونرسانی به اندام های جنسی آنها، مخصوصا کلیتوریس شان شود. فلیبانسرین گاهی می تواند با افزایش خونرسانی به کلیتوریس خانم ها، افزایش ترشحات واژن و شل کردن عضلات آن، تحریک آنها و رسیدن به ارگاسم شان را ساده تر کند.

 

اختلالات جنسی زنان به 6 گروه تقسیم بندی می شود

دکتر محمدرضا صفری نژاد، رییس انجمن علمی سلامت خانواده و درمانگر اختلالات جنسی در گفتگویی درباره اختلال های جنسی زنانه و راه های درمان دارویی آنها گفت: «اختلال های جنسی در خانم ها به 6 گروه تقسیم بندی می شوند؛ اختلال برانگیختگی، اختلال در میل جنسی، اختلال در رسیدن به ارگاسم، اختلال در لوبریکیشن (مرطوب شدن واژن)، اختلال جنسی درد و اختلال در ارضای جنسی. ما برای درمان اختلال های جنسی در خانم ها، باید بدانیم که آنها از کدام نوع اختلال جنسی رنج می برند تا با رفع ریشه مشکل، درمان بهتری داشته باشیم.»

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران ضمن اشاره به اینکه خانم ها، برخلاف آقایان، تنها نیاز به تحریک جسمانی و فیزیکی برای برقراری رابطه زناشویی و رسیدن به اوج لذت جنسی ندارند، تاکید کرد: «مسائل روانی و عاطفی در برقراری یک رابطه زناشویی برای خانم ها، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. یعنی اگر خانمی نتواند از نظر روانی و عاطفی، رابطه مناسبی با همسرش برقرار کند یا همسر او نتواند نیازهای روانی و عاطفی خانم را تامین کند، به طور حتم استفاده از هیچ دارویی برای بهبود رابطه زناشویی او، مفید و موثر نخواهد بود.» این جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری خاطرنشان کرد که بیش از 80 درصد آقایان، حدود 2 دقیقه پس از دخول به انزال می رسند و برای رسیدن به این انزال به هیچ گونه تحریک شدید قبلی یا تامین آرامش روانی و عاطفی، نیاز ندارند. این در حالی است که انزال خانم ها به این آسانی ها صورت نمی گیرد.

وی صحبت های خود را اینطور ادامه داد: «خانم ها برای رسیدن به انزال، علاوه بر آرامش روانی و عاطفی به حداقل 10 تا 20 دقیقه تحریک کافی و مناسب هم نیاز دارند. از این رو، ما نمی توانیم صرفا با تجویز یک داروی خاص، چرخه اختلال جنسی را در آنها درمان کنیم.»

بر اساس اعلام هلث دی نیوز هم اگر دلیل اولیه ابتلا به اختلال جنسی در خانمی تشخیص داده و درمان نشود، اگر زن و مرد نسبت به فیزیولوژی بدن و اندام های جنسی یکدیگر آگاهی کافی نداشته باشند یا اگر منشأ درد و به ارگاسم نرسیدن در خانم ها شناسایی نشود، زن ها میل جنسی خود را به مرور زمان و با احساس اینکه تنها تبدیل به وسیله ای برای ارضای میل جنسی همسرشان شده اند، از دست می دهند.»

 

عوامل روانی و جسمانی موثر بر اختلالات جنسی

حدود 43 درصد از خانم ها از اختلال های جنسی ناشی از تحریک نشدن، برانگیخته نشدن و نرسیدن به ارگاسم رنج می برند. متخصصان سلامت جنسی بر این باورند که گروهی از مشکلات جسمانی و روانی، بیشترین تاثیر را بر ایجاد اختلال های جنسی در خانم ها می گذارند و اگر زن و شوهرها نسبت به این مشکلات و راه های درمان آنها آگاهی کافی داشته باشند، می توانند با رفع این مشکلات اولیه، درمان اختلال های جنسی زنانه را هم ساده تر کنند.

 

موارد منع مصرف فلیبانسرین

اگر به هر دلیلی در حال مصرف ویاگرای زنانه هستید و دچار علائم زیر شدید، بلافاصله استفاده از این دارو را قطع و سریعا به یک مرکز درمانی مراجعه کنید:

* علائم سکته قلبی مانند فشار شدید قفسه سینه، تهوع، تعریق و درد شدید کتف و شانه و تغییرهای ناگهانی در بینایی یا از دست دادن ناگهانی قدرت دید

* تحریک دردناک یا باقی ماندن بیش از 4 ساعت در حالت تحریک

* وزوز گوش

* اختلال در ضربان قلب

* درد دست، زانو و پاها

* تنگی نفس

* گُر گرفتگی

* سردرد

* دردهای عضلانی

 

8 عامل روانی که می توانند بر ایجاد اختلال جنسی در خانم ها نقش داشته باشند

1) مشکلات خانوادگی

2) مشکلات زناشویی

3) غم ناشی از بیماری یا از دست دادن عزیزان

4) استرس های شغلی و مالی

5) خستگی روانی ناشی از مراقبت از کودکان

6) داشتن سابقه سوءاستفاده جنسی

7) خستگی

8) افسردگی

 

8 عامل جسمانی که می توانند بر ایجاد اختلال جنسی در خانم ها نقش داشته باشند

1) فشار خون بالا

2) بیماری های قلبی

3) سرطان

4) دیابت نوع 1 و 2

5) اختلال های تیرویید

6) اختلال های عصبی

7) بیماری های خودایمنی مانند لوپوس

8) مصرف داروهای ضد افسردگی

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
چهره دلنشین و معصومانه رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ رهبری اینجا 12 ساله بودند و معمم (275 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (113 نظر) بنر جالب شهرداری اصفهان برای حمایت از سگ ها در سطح شهر/ بهتر از این نمیشد مردمو قانع کرد! (66 نظر) پذیرایی منحصربفرد رهبر معظم انقلاب از مهمانان؛ چای، شیرینی نارگیلی و یک پارچ آب به جای آب معدنی! (42 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک نانوای ارومیه‌ای برای کمک به همشهری ها/ باریکلا به این شعور و درک بالا+عکس (15 نظر) عرص ارادت احساسی روحانی، هاشمی و احمدی نژاد به رهبر معظم انقلاب در عیادت از ایشان در بیمارستان+عکس/ صف کشیدن روسای جمهور برای احوالپرسی با حضرت آقا (15 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! (11 نظر) نگاهی به کیک تولد 1 سالگی و 4طبقه آروکو پسر سپهر حیدری و آرام خانوم/ کیک نیست کاخه برا خودش+ عکس (10 نظر) نگاهی به میز عزای لوکس و تجملاتی زنداداشِ پزشکِ رابعه اسکویی با رونمایی از عکس‌های آتلیه‌ای مرحومه+ویدیو/ روحش شاد چقد جوون بود (10 نظر) تعریف و تمجید و شوخی خنده دار رهبر معظم انقلاب با اشعار یک شاعر درباره عشق و عاشقی دو درخت کاج+ویدیو/ بچه دار هم شدن (10 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز نقاش خوش ذوق خیابانی در زیبا سازی شهر/ دستت طلا هنرمند+ عکس (9 نظر) تبریک برادر عروس رهبر معظم انقلاب بابت تولد سومین فرزندِ پسرِ رهبری+عکس/ ماشالا خدا حفظش کنه (8 نظر) (فیلم) خاطره جالب روحانی معروف از آوازخوانی در حضور رهبر معظم انقلاب و آیت الله جوادی آملی / آقا فرمودند آوازشو بیشتر کن ... (7 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه سحر ولدبیگی +عکس / عاشقانه های سحر و نیما فلاح ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (7 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی در مورد زلیخا: من نمی تونم روی زلیخا را زمین بیاندازم 😅+ویدئو (7 نظر)
دیگران می‌خوانند   
چهره دلنشین و معصومانه پارسا پیروزفر، مولانای فیلم مست عشق در کودکی/ زیبایی ذاتی و خیره کننده سوپراستار ایرانی+عکس خلاقیت جذاب و تحسین برانگیز شهرداری شیراز در نصب المان زیبا و فاخر/ اصیل و ایرانی پسند+عکس گوشه‌ای از خانه شیک و امروزی پیمان معادی با دکوراسیون لوکس و منحصر به فرد/ ساده ولی زیبا و خاص+عکس دلتنگی شدید فرزاد حسنی برای مادرش و گلباران کردن خانه ابدی مادر ساداتش+عکس/ روحش شاد چیدمان میز کنسول شیک و خاص خانه مدرن علیرضا بیرانوند با لوازم دکوری آنتیک/ خونه اس یا عتیقه فروشی؟ فال انبیاء روزانه چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403 ابتکار هوشمندانه و زیبای یک شخص در ایجاد کندوی عسل مدرن پشت پنجره خانه اش+ویدیو/ مغز تو رو واقعا باید طلا گرفت (ویدئو) غوغای صدای بهشتی پسر چوپان در صحرا با خوانندگی آهنگِ خدایا بی پناهم ،زتو جز تو نخواهم/حنجرشو فرشته ها بوسیدن... سکانس فراموش نشدنی از سریال باغ مظفر/حیف نون میگه به من رحم نمی کنین به عیالم رحم کنین!😂 تجدید دیدار وزیر ورزش با سرمربی سابق تیم ملی در خانه اش/ مدال ها و افتخارات محمد مایلی کهن در دیوار ساده خانه اش +عکس تنها قاب خانوادگی کامبیز دیرباز در کنار همسر و دخترش+عکس/ کنار هم خوشبخت بشین نگاهی به خلاقیت زیبا و جذاب شهرداری ایرانی برای طراحی نیمکت پارک/ چقدر خاص و دلپسند+عکس تبرک جستن رهبر معظم انقلاب از تربت حرم امام حسین (ع) +ویدئو/یا رب این گل از شش جهتش دار نگاه... نوه خوشگل و دوست داشتنی ایرج طهماسب با موهای فرفری در پارک/ چقدر ناز و گوگولیه+عکس (ویدئو) سکانسی خنده دار و فراموش نشدنی از دعوای برره ای/ فقط آخرش که کیانوش میپره!! عکس باورنکردنی و زیبا از خواهر و شوهرخواهر خوشتیپ و باکلاس هانده ارچل/ چه خانواده صمیمی و باحالی داره! عکس های 55 سالگی بانو یومیول، پیشگوی دربار» سریال جومونگ نگاهی به تیپ و استایل هندی و رنگارنگ عمو پورنگ بخاطر عشق اهل هندیش؛ از ساده تا آتلیه ای+عکس/ یعنی باید بادا بادا مبارک بادا رو بخونیم یا زوده؟ آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی) فال ابجد روزانه چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 تولد حیرت انگیز یک نوزاد عجیب الخلقه ایرانی با یک بدن اما دو سر و گردن در قم+عکس خواهر دکتر و تحصیلکرده پوریا پور سرخ با شباهت ظاهری زیاد به برادر هنرمندش !! شباهت بی حد و اندازه مادر جوان ملیکا زارعی به دخترش مریلا زارعی و خاله شادونه پرانرژی/ چقدر کم سن و سال به نظر میرسه+عکس فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403+فیلم فال روزانه امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403 (فیلم) بالکن زیبا و پر از گل سوگل طهماسبی با ویویی ابدی رو به کوه / چقدر خوش سلیقه‌اس ... بهترین پنجره های مدرن برای داشتن ویلایی لوکس عکس قدیمی دیده نشده از جواد نکونام و لیلا اوتادی با یک ژست عجیب و غریب! / واقعا مغز طراح این ژست رو باید تو موزه نگه داشت! ظاهر متفاوت فریبا متخصص، احترام السادات سریال گیلدخت در 23 سالگی/ مگه داریم این همه تغییر؟+عکس افشاگری جنجالی در خصوص علی دایی: خودش به خودش آمپول می‌زد پَرپَر کردن گل و درد و دل محمد علیزاده با پدرش بر سر مزار او+عکس/ روحشون شاد پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی رونمایی از شیوه جدید یک ایرانی در گدایی از ماشین ها در کرج بدون زحمت فقط با یک قلاب و سطل ماست+ویدیو/ قابل توضیح نیست خودتون ببینید دستور پخت فوق حرفه ای و استادانه کته به سبک مهران مدیری+ویدیو/ این آموزش ارزش صد بار دیدن رو داره😂 آخرین جلسه دادگاه تتلو برگزار شد + تصاویر / روزشماری برای اعلام حکم خواننده پرحاشیه ... (عکس) همه خانم های خانواده امیر مقاره در بک استیج کنسرتش / آقای خواننده حسابی خانواده دوسته! باریکلا پسر ... خلاقیت بی نظیر یک معمار در طراحی خانه ای با الهام از نیمرو/ مغز تو رو باید تو موزه نگه داشت+عکس عکس معنادار پیمان معادی در پشت صحنه افعی تهران بعد از هجمه‌های شدید به این سریال / بابا همش فیلمه!
تیتر امروز   
تجدید دیدار وزیر ورزش با سرمربی سابق تیم ملی در خانه اش/ مدال ها و افتخارات محمد مایلی کهن در دیوار ساده خانه اش +عکس
فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403+فیلم
فال روزانه امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403
فال ابجد روزانه چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403
فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403
فال انبیاء روزانه چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403
تولد حیرت انگیز یک نوزاد عجیب الخلقه ایرانی با یک بدن اما دو سر و گردن در قم+عکس
افشاگری جنجالی در خصوص علی دایی: خودش به خودش آمپول می‌زد
آخرین جلسه دادگاه تتلو برگزار شد + تصاویر / روزشماری برای اعلام حکم خواننده پرحاشیه ...
طلاق بی سر و صدای آرام جوینده و سپهر حیدری در پی انتشار ویدئوهای مستهجن و غیراخلاقی
فال قهوه با نشان روز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز سه شنبه 18 اردیبهشت 1403+فیلم
قتل فجیع کودک 11ساله به دست نامادری حسود
تمام کشورهای خارجی که رهبر معظم انقلاب به آن سفر کردند+عکس