دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

بازار / قیمت دلار و نرخ ارز /

ویژگی‌های یک تریدر حرفه‌ای چیست؟ 

پنجشنبه، 29 آبان 1399
تریدر فردی است که با استفاده از دانش خود و با تکیه بر تحلیل‌های مختلف به معامله ارزهای دیجیتال می‌پردازد. البته در این میان شانس هم در موفقیت فرد بی تأثیر نیست. تریدر، ارز موردنظر خود را در قیمت پایین خریداری می‌کند.قیمت را پیش‌بینی می‌کند و در زمانی که قیمت به نقطه اوج خود رسید، آن را به فروش می‌رساند.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، اگر به تازگی وارد بازار ارزهای دیجیتال شده باشید، قطعاً اصطلاح ترید ارز دیجیتال به گوشتان خورده است. این اصطلاح به منظور خرید و فروش بیت کوین در بهترین زمان ممکن است.

به عبارت دیگر، برای کسب سود بعد از سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال، باید با قوانین خرید ارزدیجیتال ، فروش ارز دیجیتال؛ تحلیل نمودارهای قیمت و … آشنایی کامل داشت.

ترید یا معامله یعنی چی؟

فرقی نمی کند که قصد سرمایه گذاری در کدام یک از بازارهای مالی را دارید. چرا که برای کسب سود و چندین برابر کردن سرمایه اولیه، باید قادر به تشخیص بهترین زمان ممکن به منظور خرید یا فروش باشید؛ بنابراین ترید یا معامله زمانی سودآور است که تریدر یا معامله کننده، با تحلیل نمودارهای قیمت و سیگنالهای دریافتی، بهترین زمان را برای سرمایه گذاری در بهترین بازار مالی شناسایی کند.

تریدر کیست؟

تریدر یا معامله گر به فردی گفته می شود که وظیفه تحلیل را به عهده دارد. اشتباهی که بسیاری از افراد مرتکب می شوند این است که تریدر را با سرمایه گذار یکی در نظر می گیرند. در حالی که این طور نیست. سرمایه گذاری در انواع بازارهای مالی یا بلند مدت یا کوتاه مدت انجام می شود. معمولاً سرمایه گذار به فردی گفته می شود که هدفش از سرمایه گذاری، بلند مدت است. یعنی به زودی، حتی اگر شاهد ضرر یا سود کلان باشد، تصمیم به خرید یا فروش نمی گیرد! اما تریدر به کسی گفته می شود که به تحلیل های روزانه و حتی ساعتی که انجام می دهد، سریع اقدام به خرید یا فروش می کند. در نتیجه هدف تریدر ارز دیجیتال، خرید و فروش در کوتاه مدت است.

تفاوت ترید و سرمایه گذاری

اولین تفاوتی که بین ترید و سرمایه گذاری وجود دارد، به اصطلاح، مدت خواب سرمایه فرد است. در پروسه سرمایه گذاری، کاربر ممکن است تا یک سال و حتی بیشتر اقدام به فروش نکند. اما یک تریدر ممکن است در بازه های زمانی کمتر از 1 روز نیز خرید و فروش ارز داشته باشد.

دومین تفاوتی که بین این دو وجود دارد، تفاوت در تعداد معاملات است. یک تریدر به دفعات اقدام به خرید و فروش ارزهای دیجیتال می کند اما سرمایه گذار بسیار کمتر دست به معامله می زند.

ویژگی های یک تریدر حرفه ای چیست؟

برای اینکه شما هم تجربه ترید خوب را داشته باشید و بتوانید درآمدی همچون درآمد تریدرها در ایران را به دست بیاورید، باید ویژگی هایی داشته باشید که در ادامه بررسی می کنیم.

روابط عمومی قوی

هر چه روابط تریدر با افراد دیگر قوی تر باشد، احتمال موفقیت وی بیشتر خواهد بود. یک تریدر با ایجاد زنجیره ای از ارتباطات خود، اطلاعات لازم را از گوشه و کنار به دست می آورد. وجود این اطلاعات در زمان تصمیم گیری، منجر به یک معامله سودآور خواهد شد.

افزایش دانش

تریدر حرفه ای هر روز به دنبال افزایش اندوخته اطلاعاتی خود است. چنین فردی برای موفقیت بیشتر، از هر معامله خود نیز درس می گیرد و بر تجربیاتش می افزاید.

منظم

یک تریدر موفق، اسناد مالی خود را مکتوب و مستندسازی می کند.

صبور و آرام

چنین افرادی صبر را سرلوحه کار خویش قرار داده اند. این صبوری می تواند در زمان مواجه با نوسانات بازار کمک شایان توجهی به تریدر کند.

طماع نیست

فرض کنید قیمت بیت کوین به 10999 دلار برسد. حال یک تریدر بدون توجه به تحلیل ها، به امید 11 هزار دلاری شدن بیت کوین، آن را نمی فروشد. این در حالی است که تحلیل ها بالاترین قیمت آن را 10995 دلار پیش بینی کرده اند. این عدم فروش یعنی طمع. چراکه ممکن است قیمت آن به کانال 10800 دلار سقوط کند. این نوع ضررها از جملۀ تلخ ترین نوع زیان های مالی است.

دارای اندیشه مستقل

یک تریدر مشورت می گیرد، اما دهان بین نیست.

او به صورت مستقل عمل می کند و تمام پیامدهای حاصل از معاملاتش را بر عهده می گیرد.

تعهد

یک تریدر در همه زمینه ها، خصوصاً به کار خود متعهد است. او به خودش تعهد داده که همه اصول کاریش را رعایت کند.

البته اینها تنها تعدادی از ویژگی هایی است که درامد تریدرها در ایران و سایر نقاط جهان را افزایش می دهند. مسلماً ویژگی های دیگری نیز در این زمینه مؤثر هستند که در این مقاله به آنها اشاره نکرده ایم.

اشتباهات روان شناختی تریدرها

یکی از نکاتی که کمتر مورد توجه قرار می گیرد، اشتباهاتی است که ممکن است تریدر مرتکب شود. این اشتباهات در مورد تریدرهای تازه کار چندان عجیب نیست. اما در مورد یک تریدر حرفه ای، قصه ای متفاوت خواهد داشت. از جمله اشتباهات روان شناختی، این موارد می تواند باشد:

  • اعتیاد به معامله فراوان
  • ناتوانی در مدیریت ریسک
  • شک و تردید زیاد در خصوص درستی یک معامله
  • ترس از ضرر کردن
  • امید بی جا در شرایط نزول بازار و بی توجهی به حقایق
  • خروج بی موقع از بازار
  • خرید و فروش از روی هیجان
  • شادمانی بیش از حد بعد از یک معامله پرسود

این اشتباهات روان شناختی، تبعات دیگری هم دارند که مشکل را دوچندان می کنند. با هم برخی از تبعات این خطاها را مرور می کنیم.

  • کاهش اعتماد به نفس پس از سقوط قیمت
  • محدود کردن سود
  • افت میزان ریسک پذیری
  • امید واهی به بازگشت بازار در زمان نزول قیمت ها

اینها فقط برخی از تبعاتی است که از نظر روان شناختی، ثابت شده است.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
نگاهی به تغذیه مدرسه ساده و سالم پناه و نبات دخترای شاهرخ استخری در بلژیک+عکس/ مثل همیشه مقوی و مفید
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
(فیلم) داماد کم شعور گریه عروس را درآورد! / وقتی مامان و بابات برات زن می‌گیرن و تو جنبه نداری!
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
(فیلم) بالکن زیبا و پر از گل سوگل طهماسبی با ویویی ابدی رو به کوه / چقدر خوش سلیقه‌اس ...
رونمایی از فرزند پسر دیده نشده و بزرگ مرحوم مهرداد میناوند/ چقد شبیه پدرشه +عکس
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
رونمایی از چهره واقعی و زیبای کیمیا خاتون و شمس تبریزی برای اولین بار/ چشمان بادامی و ابروی کمانی دختر مولانا+عکس
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم