پیامدهای کرایه دادن حساب کاربری در صرافی آنلاین

  پنجشنبه، 29 آبان 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
پیامدهای کرایه دادن حساب کاربری در صرافی آنلاین
بازار رمزارزها، بازاری پر از فرصت‌های مختلف است. در این بازار شما می‌توانید با ریسک‌های معقول و سرمایه‌ دلخواه فعالیت کنید. اما چه در بازار ارزهای دیجیتال و چه در هر شغل و کسب‌وکار دیگری، هر گاه با یک آگهی «روش آسان برای کسب درآمد بالا» مواجه شدید، در صحت آن کار شک کنید.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، به تازگی در بعضی از آگهی های کاریابی با عناوینی مثل «استخدام»، «درآمد نجومی در خانه»، «کار در منزل» و … از جویندگان کار درخواست می شود که با ثبت نام در یک «صرافی آنلاین ارز دیجیتال» و احراز هویت در آن (با مدارک شناسایی مثل شناسنامه و کارت ملی)، حساب کاربری خود را کرایه دهند تا با آن حساب، ارز دیجیتال (معمولا بیت کوین) خریداری شود. با این وعده که از هر خرید، چند درصد به صاحب اصلی حساب تعلق بگیرد.

درآمد وعده داده شده آنقدر بالاست – معمولا بین ۶ تا ۹ میلیون تومان – که هر کسی ممکن است وسوسه شود.

با استفاده از حساب کاربری صرافی، که به نام قربانی و با مدارک شناسایی او احراز هویت شده است، مجرمین می توانند پولشویی انجام دهند و یا مبالغ موجود در کارت های بانکی هک شده را که از طریق فیشینگ به دست آورده اند، به بیت کوین تبدیل کنند. این در حالی است که مسئولیت های قضایی و قانونی به عهده صاحب حساب خواهد بود و پس از تبدیل شدن پول به بیت کوین تقریبا ردی از مجرم باقی نمی ماند.

مجرمان و کلاهبرداران مختلف، بازار ارزهای دیجیتال را محل مطلوبی برای تراکنش های مشکوک و غیرقانونی خود می دانند. این مسئله به کاربران واقعی این بازار، که قصد سرمایه گذاری و فعالیت صادقانه در شبکه دارند، آسیب می رساند و می تواند باعث جلوگیری از فعالیت یک پلتفرم مبادله ارز دیجیتال شود. چرا که این پلتفرم ها نوظهور بوده و داشتن کاربرانی که خلاف قانون رفتار می کنند، ممکن است در فعالیت این پلتفرم ها اختلال ایجاد کند. برای استارت آپ ها این خطر دوچندان می شود؛ چرا که دولت ها به کسب وکارهای جدید کمتر اطمینان دارند

به علاوه، فرآیند احراز هویت مشتری کمک می کند که تمام اعضای پلتفرم با اطمینان بیشتری برای خرید و فروش ارز دیجیتال با یکدیگر اقدام کنند. کرایه دادن حساب کاربری در صرافی ارز دیجیتال می تواند هم برای صاحب حساب و هم برای مدیران پلتفرم، مشکل ایجاد کند. فرآیند احراز هویت در والکس و دیگر صرافی های آنلاین ارز دیجیتال، برای پیروی از قوانین مالی بین المللی است و به مبارزه با پولشویی کمک می کند.

کرایه دادن حساب کاربری در صرافی آنلاین چه مشکلی برای شما ایجاد می کند؟

به عنوان یک کاربر که در یک صرافی آنلاین احراز هویت شده اید، شما مسئول تمام تراکنش هایی هستید که از طریق حساب کاربری شما در صرافی انجام می شود. در فرآیند احراز هویت از شما، اطلاعات حساب بانکی مانند شماره حساب یا شبا، کد ملی، یکی تصویر سلفی، آدرس و شماره تلفن منزل درخواست می شود. در صورتی که پولی از حسابی به حساب دیگر به شکل مشکوک جابه جا شود، این اطلاعات برای ردگیری مجرم استفاده می شود. البته نگران نباشید! تا زمانی که از حساب کاربری خود به شکل صحیح و قانونی استفاده کنید، مشکلی برای شما ایجاد نخواهد شد.

چرا فضای ارزهای دیجیتال، به خصوص بیت کوین، برای هکرها جذاب است؟

تراکنش های بیت کوین نیمه ناشناس هستند. تمامی تراکنش هایی که در شبکه بیت کوین اتفاق می افتد، از طریق مخزن بلاکچین بیت کوین قابل ردگیری هستند. این که از چه کیف پولی چه مقدار بیت کوین به چه کیف پول دیگری منتقل شده، از جمله ی این اطلاعات هستند. پس از این لحاظ بیت کوین شبکه ای کاملاً شفاف و قابل ردیابی دارد.

ناشناس بودن بیت کوین از آن جا آغاز می شود که ربط دادن این کیف پول به یک شخص حقیقی در دنیای واقعی سخت است. هر فردی می تواند یک یا چند کیف پول داشته باشد که جایی ثبت نشده اند. هکرها از این ویژگی استفاده می کنند تا پول هایی را که با فیشینگ کارت های بانکی دزدی به دست آورده اند، پنهان کنند.

افتادن به دام کلاهبرداری به سبک جدید با کرایه دادن حساب کاربری در صرافی آنلاین

هکرهای حساب بانکی، همیشه با مشکل انتقال پول دزدیده شده مواجه هستند. برخلاف بلاکچین بیت کوین، ارتباط حساب کاربری بانکی به صاحب حساب سخت نیست. بنابراین اگر هکر پول را به حساب خودش یا یکی از نزدیکانش انتقال دهد، به راحتی دستگیر می شود. پس باید به دنبال راهی جدید برای پاک کردن آثار دزدی خود باشد. پول شویی با ارزهای دیجیتال یکی از این راه ها است.

این مجرمان، با قربانی کردن افراد زودباور و ناآگاه و با وسوسه درآمد چندین میلیونی و استفاده از حساب کاربری تایید شده آن ها، پول های هک شده را تبدیل به ارز دیجیتال می کنند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (469 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (351 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (218 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (72 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) چهره خندان و ظاهر متین و باوقار بازیگران زن در دیدار با حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی و شبنم قلی خانی تا خواهران اسکندری ستاره و لاله (15 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (14 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (14 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (13 نظر) پوشش متفاوت بازیگران زن سینمای ایران در ضیافت شام حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی تا فریبا متخصص... (12 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) نگاهی به دیزاین میز عزای ساده مادر محسن کیایی، مجری خوش خنده صداتو در خانه اش +عکس/ قاب عکس، شمع مشکی، گل و کیک یزدی (9 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (7 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند