دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / دنیای مد و زیبایی / آرایش و زیبایی /

ویتامینه کردن مو یعنی چه؟ 

پنجشنبه، 18 دی 1399
موی سر انسان نیز مانند دیگر اعضای بدن، نیاز به مراقبت و رسیدگی دارد. بیماری هایی مانند ریزش مو، شوره مو، خشکی و وزی مو از جمله درگیری های خانم ها با موهای سرشان است. موی سر در اثر عوامل مختلفی می تواند دچار یکی از این مسائل شود.

موی سر انسان نیز مانند دیگر اعضای بدن، نیاز به مراقبت و رسیدگی دارد. بیماری هایی مانند ریزش مو، شوره مو، خشکی و وزی مو از جمله درگیری های خانم ها با موهای سرشان است. موی سر در اثر عوامل مختلفی می تواند دچار یکی از این مسائل شود. گاهی زمینه های ارثی و ژنیتیکی عامل آن است؛ گاه شرایط محیطی و گاهی هم تغذیه ی نامطلوب زمینه را برای بروز این مشکلات ایجاد میکند.
شاید شنیده باشید که بسیاری از افراد در مواجهه با مشکل ریزش مو، تجویز های گوناگونی دارند و تصور می کنند استفاده از این مواد عموما گیاهی بر روی مو، باعث تقویت آن خواهد شد. در حالی که این خیلی ساده انگارانه است که تصور کنیم موادی مثل شامپو یا …. مستقیما روی ریشه و پیاز مو اثر می گذارد.

تغذیه مو از طریق رگ هایی که به ناحیه پاپی مو می رسند، صورت می گیرد. از طریق این رگ ها مواد مورد نیاز برای تغذیه ریشه مو وارد می شود و در اختیار سلول های سازنده مو قرار می گیرد و از سوی دیگر مواد زاید سلول ها از طریق رگ های همان ناحیه خارج می گردند.
پس در واقع زمانی که مشکلی در تغذیه ی انسان بروز کند و مواد مورد نیاز اعم از ویتامین و پروتئین به مو نرسد؛ عارضه ای مانند ریز مو به وجود می آید. همان طور که اغلب بیماری های بدن ریشه در تغذیه هم دارند. البته همان طور که پیش تر عنوان شد، علل تغذیه ای عامل شایع در زمینه ی ریزش مو به شمار نمی آید.

ویتامینه مو چیست و چه فوایدی دارد؟

موهای شما قدرت خود در اثر مواجه زیاد با مواد شیمیایی قوی، از دست می دهند، ضعیف و شکننده می شوند. شما نیاز دارید تا موهای خود را تقویت کنید. این کار را می توانید به وسیله ویتامینه مو انجام دهید. ویتامینه مو تکنیکی است که موها را تقویت می کند. این تکنیک به طور معمول در آرایشگاه انجام می شود و انواع مختلفی دارد. شما می توانید بر اساس نوع موهای خود (خشک، معمولی و چرب) ویتامینه مورد نیاز خود را انجام دهید.

ویتامینه مو، فولیکول های مو را تحریک می کند و به رشد موها کمک بسیاری می کند. در نتیجه علاوه بر این که ریزش موها کمتر شده، حجم موها هم افزایش پیدا می کند. از فواید ویتامینه مو می توان به حفظ رطوبت موها، درخشنگی مو، کاهش الکتریسته ساکن، افزایش فرم دهندگی و ترمیم قسمت های آسیب دیده مو اشاره کرد.

روش ویتامینه کردن مو:

اگر مایل به ویتامینه موی خود می باشید، لازم است تا موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • حتما قبل از ویتامینه کردن، موها را کاملا شسته و تمیز نمایید. موها باید عاری از هرگونه آلودگی و مواد شیمیایی باشد.
  • پس از شستشوی موها لازم است تا آن را خشک نمایید. البته نیازی به خشک نمودن ۱۰۰ درصد آن نیست. چنانچه ۸۰ تا ۹۰ درصد رطوبت آن گرفته شود، کفایت می کند.
  • برای ویتامینه کردن مو لازم است تا موها را دسته بندی کنید و نیاز به گیره های مخصوص می باشد.
  • در مرحله بعد از محلول های دو فاز و یا سرم های تقویتی استفاده می شود. پوست سر را به کمک آنها ماساژ دهید.
  • در این مرحله می توانید بخشی از کرم ویتامینه مو را برداشته و به کمک دست خود آن را به ساقه موها بمالید. دقت داشته باشید که در این مرحله کرم نباید به ریشه موها برسد.

پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 16 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی