4 راه حل آسان برای ترمیم موهای آسیب دیده

  پنجشنبه، 18 دی 1399   زمان مطالعه 7 دقیقه
4 راه حل آسان برای ترمیم موهای آسیب دیده
موی ما می‌تواند ما را شیک و مرتب یا خسته و بی‌ملاحظه نشان دهد. فرقی ندارد موی ما خشک باشد یا چرب؛ فر باشد یا صاف. در هر حالت بهتر است، اصول اولیه‌ی مراقبت از موی سر خود را بدانیم.

موی ما می تواند ما را شیک و مرتب یا خسته و بی ملاحظه نشان دهد. فرقی ندارد موی ما خشک باشد یا چرب؛ فر باشد یا صاف. در هر حالت بهتر است، اصول اولیه ی مراقبت از موی سر خود را بدانیم.اگر به مراقبت روزانه از مو بی توجه باشیم، آسیب می بینند و ترمیم موهای آسیب دیده خیلی دشوارتر از پیشگیری از آسیب است. به همین دلیل، در این مقاله می خواهیم نکات مراقبت از مو را بگوییم. اگر می خواهید موی پرپشت و سالمی داشته باشید، با ما همراه شوید.متخصصان می گویند بیشتر مردم برای مراقبت از موی سر یا بیش از اندازه موهای خود را می شویند یا آنها را با روشی اشتباه می شویند. پس نکته های ساده ی زیر را به یاد داشته باشید تا موهای خود را استاندارد بشویید:

از شامپو به قدری که موهای سرتان را بپوشاند، استفاده کنید. نه بیشتر!موهای خود را با آب داغ یا آب خیلی سرد نشویید. بلکه، آنها را با آب ولرم بشویید.موهای خیس، سه برابر آسیب پذیرتر و شکننده تر از موهای خشکند. پس با آنها با ملایمت رفتار کنید.بعد از حمام موهای خود را زیاد با حوله ماساژ ندهید.گره موهای خیس خود را با شانه ی دندانه درشت باز کنید. البته، موهای خیس را نباید زیاد شانه کنید.برای مراقبت از موی سر خود، آن را بیشتر از یک بار در روز نشویید.

4 قانون برای موهای آسیب دیده، سفید شده و یا سوخته شده

اول از همه، اینکه آرام باشید و قبل از این که درمان 4 هفته ای مان را امتحان کنید،باید ببینید که اگر موهای شما به تازگی سفید شده، باید مطمئن شوید که هیچ آسیبی به آن وارد نمی شود. بله، شما در حال حاضر موهای آسیب دیده و یا سوخته ای دارید، بنابراین در برابر بسیاری از فرایندهای شیمیایی و غیر شیمیایی آسیب پذیر است و از آنجا که موهای شما فاقد روغن است و رطوبتش را از دست داده است، ما باید آن را با دادن رطوبت و محصولاتی که به نزدیک کردن پوستش کمک می کنند، تقویت کنیم تا مو بتواند رطوبت خود را حفظ کند و قوی تر شود.

قانون 1:از شامپو سخت برای حداقل یک هفته خودداری کنید:

اگر فکر می کردید ما به شما توصیه می کنیم تا یک هفته موی خود را نشورید، نگران نباشید، لازم نیست این کار را بکنید... ما می دانیم که برخی از مردم این نصیحت را می دهند، اما به نظر ما، کاملاً ضروری نیست.شاید در گذشته درست بوده باشد که محصولات مو به اندازه کافی موثر نبودند، اما این مورد دیگر صادق نیست.اول بیایید درک کنیم که چرا بسیاری از مردم فکر می کنند که موهای سفید شده را نمی توان شست.در واقع، شامپوهای معمولی تمایل دارند تا موهای طبیعی را از بین ببرند و این چیزی نیست که شما می خواهید.

استفاده مداوم از شامپو در حالی که موی شما آسیب دیده است، ممکن است خشکی آن را بدتر کند.علاوه بر این، اگر پوست سر چربی دارید، استفاده نکردن از شامپو ها به مدت یک هفته به چربی سرتان اجازه می دهد تا پوست سر و موهایتان را نرم کند.درست است، اما ما راه هایی برای دور زدن آن داریم.

به طور جدی، آیا مایلید برای یک هفته از شستن موی خود صرف نظر کنید؟ بسیار خوب، اگر شما تنها در یک جزیره زندگی می کردید … احتمالا می توانستید، اما در زندگی واقعی داستان کمی پیچیده تر می شود….پس چه کار می توان کرد؟من به شما توصیه می کنم که به جای شامپو منظم، برخی از نرم کننده های تمیز کننده مانند تمیز کننده نارگیل استفاده کنید.این نوع نرم کننده های تمیز کننده به " تمیز کردن موی شما کمک می کنند، اما به عنوان یک شامپو معمولی خشک نمی کنند، بلکه به جای آن، رطوبت اضافی را به موهای تازه دکلره شده اضافه می کنند.یک کار دیگر این است که اطمینان حاصل کنید که شامپو معمولیتان شامل مواد شوینده های بسیار خشن، مانند سدیم لوریل سولفات و سدیم لورث سولفات (SLES) نباشد.

قانون 2:با اتو مو و سشوار خداحافظی کنید!

سشوار کشیدن، اتو کردن و دیگر ابزارهای سبک که به طور مستقیم به مو اعمال می شوند، آسیب بیشتری به آن وارد خواهند کرد.استفاده از هر یک از این ابزارهای سبک را حداقل برای الان کنار بگذارید زیرا فقط به موهایتان آسیب می رسانید، بهتر است (همانطور که قبلاً گفته شد) از آسیب بیشتر جلوگیری کنید.حتی اگر اسپری استفاده کنید، خشک کردن و اتو کردنش هنوز به مو آسیب می رساند، اما به درجه کمتری و رطوبت طبیعی خود را از دست می دهد.

قانون 3:استفاده از نرم کننده و روغن های مغذی:

خب، در اینجا بزرگترین سلاح برای ترمیم موهای آسیب دیده و دکلره شده وجود دارد. چطور می توان موهای دکلره شده و آسیب دیده را درمان کرد؟این جمله را بارها و بارها تکرار کنید:"نرم کننده بهترین دوست من است". این روش بسیار مفید بعد از دکلره کردن مو است.هرگز اجازه ندهید بدون درمان نرم کننده ای بمانید این فقط یک نرم کننده عادی نیست که شما باید آن را بزنید. شما همچنین باید یک نرم کننده مو برای کمک به مو برای حفظ رطوبت خود در طول روز داشته باشید، به خصوص در هوای بسیار گرم و سرد و آن ترکیب قدرتمندی برای حفظ سلامت موی شما است.

قانون 4:نرم کنندگی عمیق را برای کمک به بازسازی موی خود انجام دهید.

نرم کننده عمیق با نرم کننده معمولی تفاوت دارد تفاوتشان این است که موادشان دارای وزن مولکولی پایینی اند که از موانع عبور می کنند و می توانند به لایه های عمیق تری مثل کورتکس (مرکز) تار مو نفوذ کنند.

بنابراین، موارد بالا، چهار قاعده ای هستند که شما در ابتدا می توانید به عنوان دستورالعمل های کلی در مورد نحوه ترمیم موهای دکلره شده خود دنبال کنید.در صورتی که این کار را انجام ندهید، مهم ترین چیز این است که اجازه دهید موهایتان رطوبت خود را حفظ کند و به آن کمک کند ه هر روز، قوی تر و مستحکم تر شود.

شما می توانید یک مرحله را ویرایش کنید، یک محصول را تغییر دهید، یک قدم دیگر به آن اضافه کنید و یا بر روی تکنیک های دیگر برای احیای موهای خود تمرکز کنید، اما باید مطمئن شوید که تا زمانی که موی شما به حالت قبل خود بازنگشته یا نزدیک به خود سالم قبلی اش نشده است، کار خود را انجام و ادامه می دهید.اگر موهایتان آسیب دیده، می توانید درمان 4 هفته ای ما را امتحان کنید. البته، اگر درمان به اندازه کافی برایتان مفید نبود، ممکن است موهای شما بیش از حد آسیب دیده باشد و ممکن است در بخش بعدی مورد بحث قرار گیرد. یا، شما هم می توانید به دنبال کمک چند متخصص مو در سالن ها باشید.

ویتامینه کردن

ویتامینه کردن از آن کارهایی است که خیلی از ما در آرایشگاه برای کمک به موهایمان امتحان کرده ایم، باید بدانید شاید كراتینه یا دكلره كردن باعث زیباتر شدن موقت موهایتان شود اما ویتامینه كردن مو علاوه بر هزینه ای كه متحمل می شوید سود دیگری نخواهد داشت. آرایشگرها بسته به قد و حجم موهای مشتری مواد مورد نیاز برای ویتامینه كردن مو و به دنبال آن هزینه این كار را مشخص می كنند. به طور متوسط برای هر 10 سانت مو یك آمپول مورد نیاز است و هر آمپول ویتامینه حدود 30 هزار تومان قیمت دارد. در نتیجه حداقل حدود 50 هزار تومان در هر نوبت برای خرید مواد ویتامینه و دستمزد آرایشگر باید هزینه كنید. البته آرایشگرها و مراكز زیباسازی پوست و مو معمولا قیمتی بالاتر از قیمت خرید مواد را به مشتری ها اعلام می كنند.
عملا این ویتامینه هایی که با هزینه های زیاد در آرایشگاه انجام می دهند هیچ فرقی با حالت دهنده ها و نرم کننده هایی که خودمان در خانه استفاده می کنیم ندارندویتامینه هیچ فایده ای ندارد چراکه در تمام مراجع علمی آمده است وقتی موهایی آسیب دید و خاصیت کشسانی پیدا کرد یا حتی زمانی که نوک آن موخوره زد و چند شاخه شد، دیگر هیچ راهی برای درمان آن وجود ندارد و تنها باید کوتاه شود. شاید مویی را که در اثر آسیب های فیزیکی و شیمیایی خشک و شکننده شده بتوان با مواد چرب، کمی نرم کرد ولی درمان نمی توان کرد، این مواد چرب هم لازم نیست حتما مواد گران قیمت باشد بلکه می تواند روغن بادام شیرین یا حتی وازلین ساده باشد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (166 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (109 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (70 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (39 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (34 نظر) انتخاب محمدرضا گلزار و بهرام رادان به عنوان خوش‌تیپ‌ترین و خوش قیافه‌ترین بازیگران ایران از منظر الیف ارول بازیگر چشم آبیِ ترکیه‌ای+ ویدیو/ چشم آیسان خانوم و مینا مختاری روشن! (28 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (26 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (26 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (23 نظر) خلاقیت خنده دار میوه فروش وانتی با عکس رضا گلزار حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس+ عکس (19 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (18 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (13 نظر) سینه زنی شاهرخ خان، بازیگر معروف هندی در هیئت عزاداری امام حسین (ع) +ویدئو (12 نظر)
تیتر امروز   
خودکشی دردناک و همزمان 2 خواهر در تهران 13 و 14 ساله در تهران !
نوجوان مرندی مدال طلای جهان را دشت کرد
فال ابجد روزانه یکشنبه 31 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 31 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر یکشنبه 31 تیر 1403 + فیلم
فال انبیاء روزانه یکشنبه 31 تیر 1403
فال روزانه امروز یکشنبه 31 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 31 تیر 1403
ناگفته های پدر داماد رهبر انقلاب: تنها دارایی رهبری یک خانه در پایین شهر تهران است
درباره یک اتفاق زشت در حاشیه نماز جمعه تهران!
کشف گور‌های مدور کودکان
نصب تلویزیون بالای شومینه؛ نکاتی که باید رعایت کنید
روایت جالب و شنیدنی همسر رهبر انقلاب از خانم معلم منحصر به فرد غیرچادری تا ازدواجشان/ مصاحبه‌ای که در یک مجله انگلیسی چاپ شد
برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس
ویدیو/ علت ورشکستگی "آقای همساده" در بازار دیجیتال/ تخصص داشتم، دلار هم زیاد داشتم اما...
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!!