آشنایی با نحوه ی ورود به سامانه ثنا از خارج از کشور

  پنجشنبه، 19 آبان 1401   زمان مطالعه 4 دقیقه
آشنایی با نحوه ی ورود به سامانه ثنا از خارج از کشور
در این مقاله با نحوه ثبت نام ایرانیان خارج از کشور در سامانه ثنا به طور کامل آشنا خواهید شد. تا انتها با ما باشید.

کار با سامانه ثنا خارج از کشور (adliran international)چگونه است؟ ایرانیان خارج از کشور، دیگر نیازی نیست برای انجام فعالیت های حقوقی به طور حضوری به دادگستری مراجعه کنند تنها با ثبت نام در سامانه ثنا شما می توانید بدون مراجعه حضوری کارهای حقوقی تان را انجام دهید.

سامانه ثنا چیست؟

بنا بر الزام قانون آئین دادرسی کیفری، قوه قضائیه در سال ۱۳۹۵ سامانه ای به نام سامانه ثنا را طراحی و اجرایی نمود که کلیه ابلاغیه های دادگستری از طریق آن قابل مشاهده باشد. از این طریق تمام اوراق قضاییه به اشخاص حقیقی و حقوقی ابلاغ می شود.از آن تاریخ به بعد دیگر هیچ ابلاغیه ای به صورت کاغذی و فیزیکی به درب منازل اشخاص ارسال نمی شود.در کنار ابلاغیه های قضایی سامانه ثنا دارای امکانات جانبی دیگری نیز برای ایرانیان داخل و خارج از کشور فراهم آورده است که در ادامه معرفی خواهیم کرد.

۳ امکان جدید سامانه ثنا برای ایرانیان خارج از کشور

باقری کنی، معاون امور بین الملل قوه قضائیه از راه اندازی سه خدمت نوین دستگاه قضا برای شهروندان ایرانی ساکن خارج خبر داد. وی گفت: دارندگان کد ثنای قوه قضاییه از طریق سایتی که به طور ویژه برای ایرانیان خارج از کشور ایجاد شده (kharej.adliran.ir)، به خدمات الکترونیک قضایی دسترسی پیدا کرده اند. وی افزود: ایرانیان خارج از کشور که دارای کد ثنا هستند، می توانند از کلیه خدمات قضایی همچون رویت ابلاغیه ها و متن دادنامه های صادر شده، اطلاع رسانی روند پرونده و اخذ نوبت از واحدهای قضایی برای پرونده های خود و همچنین درخواست گواهی عدم سوءپیشینه استفاده کنند.

  • احراز هویت و ثبت نام غیر حضوری در ثنا: معاون امور بین الملل قوه قضائیه تصریح کرد: کسانی که فاقد کد کاربری ثنا هستند نیز از اول بهمن ماه سال جاری امکان احراز هویت و ثبت نام آنلاین را خواهند داشت.
  • صدور آنلاین گواهی عدم سوء پیشینه به زبان انگلیسی: وی خاطرنشان کرد: تا پایان سال نیز امکان صدور آنلاین گواهی عدم سوء پیشینه به زبان انگلیسی ویژه ایرانیان خارج از کشور هم فراهم خواهد شد تا کاری که هم اکنون بیش از دو ماه از طریق وزارت امور خارجه و پلیس بین الملل طول می کشد، یک روزه و بدون هیچ گونه مراجعه حضوری انجام شود. (فعلا این امر محقق نشده است)

رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه درباره صدور فوری گواهی الکترونیکی عدم سوء پیشینه می گوید.
  • سپردن امور طلاق و اختلافات ورثه ای به وکیل دادگستری با سامانه ثنا: در صورتی که که فرد ایرانی ساکن خارج از کشور باشد و در سامانه ثنا نیز ثبت نام کرده باشد به سادگی می تواند با وکیل دادگستری در ایران قرارداد تنظیم کند. با این قرارداد وکالت، وکیل دادگستری می تواند در کلیه امور قضایی مانند طلاق توافقی یا امور مربوط به ورثه ای اقدام کند. در این صورت دیگر نیازی به تنظیم وکالت در سامانه میخک نیست.

نحوه ثبت نام ثنا برای افراد خارج از کشور

مراحل ثبت نام سامانه ثنا برای ایرانیان خارج از کشور با افراد داخل کشور یکسان است با این تفاوتی که افراد خارج از کشور باید وارد سایت international.adliran.ir شوند.

برای ورود به سامانه ثنا از خارج از کشور کافیست مراحل زیر را طی کنید:

  • وارد سایت international.adliran.ir شوید.
  • شماره ملی، تاریخ تولد و شماره سریال شناسنامه را وارد کنید.
  • توافق نامه حساب کاربری را تایید کنید.
  • مشخصات شناسنامه ایرانی تان را وارد کنید.
  • اطلاعات تماس و محل سکونت تان را تکمیل کنید.
  • یک عکس ۴*۳ بارگذاری کنید.
  • روی گزینه اتمام کلیک کنید.
  • احراز هویت غیر حضوری ثنا را انجام دهید.

نحوه دریافت کد ثنا در خارج از ایران

اول از هر کاری توجه داشته باشید فقط افرادی می توانند بصورت غیر حضوری از خارج کشور در سامانه ثنا ثبت نام نمایند که دارای کارت ملی هوشمند و خط فعال تلفن همراه ایران باشند و همچنین امکان پرداخت آنلاین در ایران را داشته باشند. در غیر این صورت افراد باید شخصا در ایران به دفاتر خدمات الکترونیک قوه قضائیه مراجعه نمایند. برای دریافت کد ثنا در خارج از ایران لازم است در زمان ثبت نام سیم کارت فعالی در ایران داشته باشید و با کمک یکی از دوستان یا آشنایان، کد پیامک شده را در سامانه ثبت کنید.

مدارک لازم جهت ثبت نام سامانه ثنا خارج از کشور

افراد خارج از کشور با سامانه ثنا می توانند به صورت غیر حضوری از خدمات قوه قضاییه و دادگستری استفاده کنند. دارا بودن مدارک زیر به شما کمک می کند تا راحت تر بتوانید در سامانه ثنا ثبت نام کنید: باید شماره تلفن فعال در ایران داشته باشد. نیاز به کارت ملی هوشنمد برای عضویت سامانه ثنا در خارج از کشور دارید. اگر جز ایرانیان غیر بومی هستید، برای ثبت نام در ثنا باید وارد سایت international.adliran.ir شوید. در صورتی که هنگام وارد شدن از طریق سایت international.adliran.ir چندین بار به مشکل برخورد کردید، می توانید به سامانه میخک مراجعه کنید.

مدارک مورد نیاز

در این مقاله صفر تا صد سامانه ثنا خارج از کشور (international adliran) را به شما آموزش دادیم. اگر سوالی در رابطه با ثبت نام ثنا ایرانیان خارج از کشور یا ورود به سامانه ثنا از خارج از کشور دارید در بخش کامنت ها مطرح کنید تا در سریع ترین زمان ممکن به شما پاسخ داده شود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (539 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (454 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (222 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (119 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (31 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شب خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (28 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (19 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (15 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (12 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (10 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) نگاهی به لباس ملکه ای و طلایی شبنم قلی خانی، بازیگر دبی نشینِ سینما+عکس/ انصافا طراحیش خاص و بی نظیره (7 نظر) مهر و امضای جذاب باستانی پادشاهان ایرانی!/ از داریوش و کوروش تا نادرشاه افشار (8 نظر) حضور رهبر انقلاب پای صندوق رأی بدون عصا و ایستاده و سرحال در سن 85 سالگی / چون تو را نوح است کشتیبان، غم مخور (7 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (6 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فاجعه هولناک: مرد شیطان‌صفت دو عشق اش را به قتل رساند
کشف شربت تریاک و متادون در عملیات پلیس گرمسار
فال روزانه امروز پنجشنبه 14 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 14 تیر 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 14 تیر 1403
فال انبیاء روزانه پنجشنبه 14 تیر ماه 1403
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 14 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 14 تیر 1403 + فیلم
بهترین بادام هندی ابران متعلق به کدام شهر است
7 مکان دیدنی و زیارتی کربلا که تا عمق وجوتان را می لرزاند!
کشف باورنکردنی دربارۀ مورچه‌ها؛ آن‌ها هم‌نوعانشان را «جراحی» می‌کنند
15 سالگی از خانه فرار کردم و هرگز برنگشتم/ پدر و مادرم پزشک بودند /مادرم مقصر بود چون...
متن و جملات ادبی برای تسلیت ماه محرم / با بوی محرم الحرام تو حسین ایام عزا و غصه آغاز شود
نگاهی به رسم جالب هر شب خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب
نسبت فامیلی ماهچهره خلیلی، خواهر مختار در سریال مختارنامه و پروین سلیمانی چه بود؟+عکس
منتخب روز   
سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس