دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

علم و فناوری / فناوری ارتباطات /

وظایف روزنامه نگاران چیست؟ 

شنبه، 11 مرداد 1399
ساعد نیوز: کار کردن به عنوان روزنامه نگار کاری نیست که به آرامی انجام شود. روزنامه نگاران وظیفه دارند اخبار را بطور کامل و بدون تعصب گزارش دهند. اگر آرزو دارید که سخنگوی مخاطب خود باشید، نقش خود، مخاطبان خود و قدرت سخنان خود را بشناسید. هر روز تلاش کنید تا از تمامیت روزنامه نگاری که با قدرت قلم به دست آمده است حمایت کنید

کار کردن به عنوان روزنامه نگار کاری نیست که به آرامی انجام شود. روزنامه نگاران وظیفه دارند اخبار را بطور کامل و بدون تعصب گزارش دهند. اگر آرزو دارید که سخنگوی مخاطب خود باشید، نقش خود، مخاطبان خود و قدرت سخنان خود را بشناسید. هر روز تلاش کنید تا از تمامیت روزنامه نگاری که با قدرت قلم به دست آمده است حمایت کنید و برای رسیدن به هدف ارائه کامل ترین و متعادل ترین داستان ممکن برای مخاطبان خود تلاش کنید.

تأیید حقیقت از طریق تحقیق

یک روزنامه نگار مسئول گزارش حقیقت است، نه به این دلیل که ذاتاً بی طرف است بلکه به این دلیل که از اهمیت تأیید عینی حمایت می کند.، این بدان معناست که وی باید دائماً تمام واقعیت های استفاده شده در داستان خود را ، از جمله تحقیق در مورد تمام اطلاعاتی که توسط منابع وی با او به اشتراک گذاشته شده است ، آزمایش کند. پیروی دقیق از تحقیق این اطمینان را می بخشد که تعصبات شخصی و فرهنگی وارد گزارش نشود.

گزارش بی طرفانه

مطابق اصول روزنامه نگاری، گزارش یک روزنامه نگار باید بی طرفانه باشد. این بدان معنی است که اگر علاقه مالی به موضوع خود داشته باشد ، باید گزارش را به شخص دیگری بدهد. اگر شرکتی که صاحب یک خبرگزاری است که علاقه مالی به یک داستان را دارد، آژانس باید برای اطمینان از عدم تأثیر علاقه ی مالی در گزارش، مراقبت بیشتری باید انجام دهد. گزارش یک روزنامه نگار باید همه طرف ها و دیدگاه های مربوط به یک موضوع را ارائه دهد. او باید بیشتر از یک منبع برای یک داستان جستجو کند تا از حضور چند جانبه اطمینان حاصل کند. اگر کسی در مورد شخصی اظهار نظر کرد، باید بدنبال پاسخ شخص دیگری نیز باشد.

خدمت به عموم به عنوان دیده بان

وظیفه روزنامه نگار در قبال مردم است نه دولت. به همین دلیل گاهی اوقات به خبرنگاران به عنوان چهارمین عنصر دموکراسی گفته می شود. آنها، دولت و مسئولین قدرتمند باید در قبال شهروندان پاسخگو باشند. آنها با استقلال از دولت، می توانند قدرت را تحت نظر بگیرند و به عنوان یک منبع اطلاعاتی کار کنند و نهبعناون مبلغ سیاسی و یا تجاری. روزنامه نگاران به عنوان یک نگهبان برای متعادل کردن قدرت دولت و پاسخگویی به شهروندان خود خدمت می کنند.

انجمنی برای نظرات عمومی

روزنامه نگاران، یک فروم برای اظهارنظر عمومی ارائه می دهند. این روش باعث ایجاد یک راه برای انتقاد از دولت و شرکت ها باشد. روزنامه نگاران به برانگیختن بحث و گفتگوهایی که بعداً منجر به تغییر و حل مسئله می شوند ، کمک می کنند. اما با خدمت به عنوان نقطه بحث عمومی، روزنامه نگاران باید تلاش كنند كه همه طرف های بحث و گفتگو را نه تنها ثروتمندان را نمایان كنند.

گزارش جامع

روزنامه نگاران نوعی نقشه از رویدادها را ایجاد می کنند ، و این امکان را برای شهروندان فراهم می کند تا بتوانند از طریق تحقیقات مهم حرکت کنند. آنها باید نسبت به گزارش دادن تلاش کنند، و نباید بیش از حد به داستان های سرگرم کننده برای جذب مخاطبان بپردازند که از وقایع مهم غلفت کنند. یک آژانس خبری که استخدام که خبرنگاران در تخصص های مختلف را استخدام می کند راحت می تواند گزارش جامعه تهیه کند.

اخبار مهم جالب

یک آژانس خبری باید مخاطبان خود را جذب کند تا بتواند آنها را تنظیم کند. اما باید روش های جالب توجه داستان را نیز پیدا کند، تا خوانندگان و بینندگان آنچه را که باید بدانند را از دست ندهند. این رویداد باید رویدادهای مهم جهانی را به گونه ای تنظیم کند که برای مخاطبانش مرتبط باشد، و نیز رویداد های مهم جهان را رصد نماید.

وجدان شخصی در گزارشگری

اخلاق اساسی روزنامه نگاری نباید بر اخلاق و وجدان شخصی هر روزنامه نگار غلبه کند. یک خبرگزاری خوب باید به خبرنگاران اجازه دهد اختلاف نظر داشته باشند، زیرا این امر می تواند منجر به گزارش متنوع تر شود. افراد باید بتوانند نگرانی های خود را در اتاق خبر ابراز کنند و با وجدان شخصی خود اداره شوند.


1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 09 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
مراحل اکسپت مقاله