دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

سیاست /

وزارت خارجه باید استراتژی خنثی سازی تحریم را جایگزین استراتژی لغو تحریم‌ها کند 

جمعه، 06 فروردین 1400
کد خبر: 143568
ساعدنیوز: کارشناس مسائل بین الملل گفت: وزارت امور خارجه باید طبق فرمایشات رهبر انقلاب استراتژی خنثی سازی تحریم را جایگزین استراتژی لغو تحریم‌ها کند.

به گزارش سایت خبری ساعدنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان: حنیف غفاری کارشناس مسائل بین الملل، درباره اولویت های وزارت امور خارجه در سال جدید، گفت: با توجه پیچیدگی های شرایط، تحرکاتی که دولت جدید آمریکا در منطقه خواهد داشت و تلاش بایدن در راستای احیای گروه های تروریستی_تکفیری مانند داعش، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران باید در سال جدید بر روی دیپلماسی منطقه ای تمرکز ویژه ای کند.

غفاری ادامه داد: وزارت امور خارجه ما باید همان طور که رهبر معظم انقلاب تاکید کردند، استراتژی خنثی سازی را جایگزین استراتژی لغو تحریم ها کند. موضوعی که تاکنون نماد ها و نشانه های آن مشاهده نشده است، لذا امیدواریم در سال جدید دستگاه دیپلماسی مان و حوزه سیاست خارجی به یک سیر و ریل گذاری منطقی در این خصوص برسد.

او با تاکید بر اینکه دیپلماسی اقتصادی در سال جدید باید مورد توجه قرار بگیرد، اظهار کرد: این موضوع با عنایت بر ظرفیت های بالقوه ای که در سطح منطقه و فرامنطقه داریم، خصوصا در قبال بازیگرانی مانند روسیه و چین میسر می شود، علاوه بر این باید کماکان گارد بسته و محتاطانه خود را در مقابل دولت جدید آمریکا و اتحادیه اروپا حفظ کنیم، چراکه اگر بخواهیم همه تخم مرغ های خود را در سبد تروئیکایی اروپایی قرار دهیم دستاوردی در حوزه سیاست خارجی نخواهیم داشت که انعکاس آن را در معیشت مردم و سیاست داخلی کشور ببینیم. امیدواریم این سیر منطقی و واقع بینانه را در سال ۱۴۰۰ در عرصه سیاست خارجی ببینم.

غفاری با تاکید بر اینکه با عملکرد وزارت خارجه به صورت سیاه و سفید برخورد نمی کنیم، گفت: ریل گذاری دستگاه دیپلماسی باید بر این مبنا باشد که یک نوع ظرفیت سازی متوازنی در حوزه سیاست خارجی و دیپلماسی داشته باشیم.

این کارشناس مسائل بین الملل خاطر نشان کرد: ما منکر زحمات وزارت خارجه نیستیم و بر سر ماجرای فعالسازی مکانیسم ماشه از سوی دولت ترامپ دیدیم که دستگاه دیپلماسی مان چه تلاشی کرد و حتی در جریان برخی از شیطنت هایی که از سوی آژانس و اروپایی انجام شد شاهد زحمات وزارت امور خارجه بودیم.

غفاری در ادامه تاکید کرد: آن چیزی که انزوای آمریکا، ناکامی و استراتژی واشنگتن در تقابل با ایران را خنثی و بی اثر می سازد، استراتژی مقاومت فعال و در ذیل آن استراتژی هایی مانند استراتژی خنثی سازی تحریم هاست که اگر این موضوع به صورت عملیاتی و واقع بینانه تعریف شود، چراکه در این صورت بسیاری از ظرفیت های بالقوه ای که در عرصه دیپلماسی داریم به منحسه ظهور می رسد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 09 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
گام به گام مراحل چاپ کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی