دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / طب سنتی و گیاهان دارویی /

فواید خوردن سمنو برای بارداری چیست ؟ 

چهارشنبه، 08 دی 1400
سمنو را از عصاره جوانه گندم تازه و آرد کامل گندم تهیه می کنند. سمنو خوشمزه وشیرین است و این در حالی است که به آن هیچ نوع ماده شیرین کننده اضافه نمی کنند. علت شیرینی آن ترکیب عصاره جوانه گندم با آرد کامل است که طعم شیرین به آن می دهد. مواد و ویتامین های موجود در گندم و جوانه آن ارزش غذایی فراوانی دارد.

سمنو، دسری خوشمزه و پرطرفدار در میان ایرانیان است که از جوانه گندم و آرد تهیه می شود. نام های دیگر سمنو سمنوبوا، سمن بیا و سمنک است و معمولا قبل از عید نوروز درست می شود و در سفره هفت سین ایرانیان نیز موجود است. سمنو به دلیل مقوی بودن، انرژی مورد نیاز جنین برای رشد و تکامل را فراهم کرده و به رفع خستگی و بی حوصلگی مادران باردار کمک زیادی می کند. سمنو حاوی فولیک اسید است و به همین دلیل به رشد سیستم عصبی و تقویت هوش جنین کمک کرده و احتمال وقوع ناهنجاری های ساختاری سیستم عصبی را کاهش می دهد. البته که سمنو هرگز جایگزین مکمل فولیک اسید نخواهد بود.

خواص سمنو جنین و زنان باردار

سمنو بسیار مغذی و پر انرژی بوده و مقادیر بالای ویتامین های گروه B و ویتامین E موجود در آن برای درمان نازایی مفید می باشد. سمنو حاوی مقادیر بالایی فولات است که برای سلامتی زنان باردار و جلوگیری از نقایص سیستم عصبی جنین مفید می باشد. مقادیر بالای آهن موجو در سمنو برای درمان کم خونی در زنان باردار مفید می باشد. مقادیر بالای فیبر موجود در سمنو برای پیشگیری و درمان یبوست در زنان باردار مفید می باشد. سمنو شیر افزا بوده و باعث افزایش شیر مادر در دوران شیردهی می شود. مصرف سمنو عوارض دوران یائسگی را کاهش داده و به بهبود علائم آن و پیشگیری از پوکی استخوان در زنان یائسه کمک می کند. سمنو ، دسری خوشمزه و پرطرفدار در میان ایرانیان است که از جوانه گندم و آرد تهیه می شود . نام های دیگر سمنو سمنوبوا ، سمن بیا و سمنک است و معمولا قبل از عید نوروز درست می شود و در سفره هفت سین ایرانیان نیز موجود است . مهمترین خواص سمنو در بارداری رفع کم خونی مادر است. سمنو به دلیل اینکه دارای آهن است، به رفع کم خونی مادر کمک می کند. سمنو در بارداری بنیه مادر را تقویت می کند و با تقویت بنیه مادر، باعث خواهد شد تا دوران بارداری را بهتر و سالم تر پشت سر بگذارد. با در نظر گرفتن این نکات، توصیه می شود که از سمنو در بارداری و دوران شیردهی غافل نشوید. البته به خاطر داشته باشید که بهتر است سمنو در منزل تهیه شده تا از سلامت آن اطمینان داشته باشید. به علاوه در مصرف آن حد اعتدال را رعایت کنید، خصوصا اگر قند خونتان بالا است و یا مبتلا به دیابت هست.مصرف سمنو را برای زنان باردار به ویژه در سه ماه نخست بارداری برای تکامل سیستم عصبی جنین ضروری و مفید است و از نقص سیستم عصبی جنین پیشگیری می کند. مصرف سمنو در بارداری سبب می شود که جنین به خوبی رشد نماید و استخوان های جنین را تقویت و باعث رشد بهتر آن می شود.سمنو سرشار از آهن است ومصرف آن توسط خانم های باردار برای درمان کم خونی آنها مفید است . مصرف سمنو در بارداری باعث درمان یبوست در زنان باردار شده و دفع را برایشان آسان می کند. افرادی که استعداد اضافه وزن دارند و کم تحرک هستند، نباید بیش از حد از سمنو استفاده کنند مصرف زیاد سمنو سبب ایجاد نفخ در برخی افراد می شود. افراد دارای مزاج سرد باید از خوردن سمنو پرهیز کنند.

اکنون میخواهیم به خواص و فواید سمنو برای زنان باردار بپردازیم . برخی از این خواص عبارتند از :

  • تقویت هوش جنین
  • کارآمد برای رفع سختی زایمان
  • حاوی ویتامین های گروه B و ویتامین E ، مفید برای زن باردار
  • حاوی مقادیر زیاد فولات و جلوگیری نقایص سیستم عصبی جنین
  • مقادیر بالای آهن موجو در سمنو برای درمان کم خونی در زنان باردار مفید می باشد.
  • مقادیر بالای فیبر موجود در سمنو برای پیشگیری و درمان یبوست در زنان باردار مفید می باشد.
  • تقویت اعصاب و حافظه و ...
  • افزایش شیر مادران شیرده

سمنو برای زن بارداری ضرر دارد؟

فسفر سمنو برای رشد مغزی کودکان و زنان شیرده مفید است. آهن، اسید فولیک و ویتامین های گروه «ب» آن باعث خون سازی و تنظیم هورمونها می شود و می تواند در رفع خستگی و آرامش اعصاب تأثیرگذار باشد. مصرف سمنو در بارداری ، نه تنها ضرری نداشته، بلکه فواید زیادی را نیز به دنبال خواهد داشت، به شرط آنکه زیاده روی صورت نگیرد. سمنو به دلیل مقوی بودن، انرژی مورد نیاز جنین برای رشد و تکامل را فراهم کرده و به رفع خستگی و بی حوصلگی مادران باردار کمک زیادی می کند. سمنو حاوی فولیک اسید است و به همین دلیل به رشد سیستم عصبی و تقویت هوش جنین کمک کرده و احتمال وقوع ناهنجاری های ساختاری سیستم عصبی را کاهش می دهد. البته که سمنو هرگز جایگزین مکمل فولیک اسید نخواهد بود. این خوراکی خوشمزه، در پیشگیری و درمان یبوست که از رایج ترین و در عین حال آزاردهنده ترین مشکلات دوران بارداری است، بسیار کارآمد و موثر خواهد بود. مصرف سمنو یکی از مواد غذایی مناسب دوران بارداری محسوب می شود زیرا فولات در سنتز ماده ژنتیکی سلول‏ های در حال تقسیم، سنتز پروتئین، رشد و تکامل جنین نقش دارد. سمنو همچنین حاوی مواد معدنی مهمی از جمله فسفر، روی، سلنیوم و پتاسیم است، روی ماده معدنی است که در عملکرد صحیح سیستم ایمنی، رشد کودکی و دوران بلوغ نقش دارد، سلنیوم ماده ای است که ویژگی آنتی اکسیدانی دارد و پتاسیم در تحریک پذیری، انتقال و تولید انرژی مفید است.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 08 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
مراحل سابمیت مقاله
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟