دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

ویدیو / دیدنی ها /

یادی کنیم از روزی که عزت الله انتظامی و داریوش مهرجویی در جشن خانه سینما ادای همدیگر رو درآوردند +فیلم/ کدومشون حرفه ای تره؟ 

دوشنبه، 23 مهر 1403
ساعدنیوز: در اولین سالروز قتل داریوش مهرجویی و همسرش، مراسم یادبود این کارگردان کشورمان با حضور اعضاء کانون کارگردانان سینمای ایران در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز، سال گذشته نیمه شب 22 مهر ماه خبر هولناک قتل داریوش مهرجویی و همسرش وحیده‌محمدی‌فر منتشر شد. حال پس از گذشت یک سال از این اتفاق اهالی سینما در فرهنگسرای نیاوران برای گرامیداشت یاد این 2 هنرمند و سینماگر شاخص دورهم جمع شدند.

بر اساس گزارش مهر، در این مراسم هنرمندانی ازجمله بهمن فرمان‌آرا، گوهر خیراندیش، سروش صحت، حبیب رضایی، هوشنگ گلمکانی، نورا هاشمی، فریده سپاه‌منصور، مائده طهماسبی، شهرام مکری، مهوش وقاری، منوچهر شاهسواری، علی دهکردی، پرویز شهبازی حضور داشتند.

این یادبود با پخش موسیقی فیلم «سنتوری» و عکس‌های قدیمی از داریوش مهرجویی با اجرای اصغر نعیمی آغاز شد.رما با فیلم‌های او عاشق شدیم

محسن امیریوسفی فیلمساز و رئیس کانون کارگردانان سینما عنوان کرد: امشب مراسم یادبود سالگرد قتل داریوش مهرجویی و همسرشان را برگزار می‌کنیم. من از نسلی هستم که از نوجوانی با «اجاره‌نشین‌ها» و «هامون» خندیدم و عاشق شدم. ما چند دهه شاهد فیلم‌های روشنفکرانه و طنازانه استاد بودیم اما هرگز فکر نمی‌کردیم با چنین خبر هولناکی مواجه شویم. امروز شب هول و وحشت است. ما امشب بعد از یک سال دورهم جمع شدیم تا یاد این 2 عزیز را گرامی بداریم. امیدوارم که آمران و عاملان قتل این 2 عزیز هرچه زودتر معرفی و به دست عدالت سپرده شوند.

اصغر نعیمی گفت: آقای مسعود کیمیایی به دلیل مشکلاتی نتوانستند در این مراسم حضور داشته باشند اما به احترام رفیق قدیمی‌اش و فیلمساز بزرگی مانند استاد مهرجویی ویدئویی برای ما ارسال کردند.

جواب این مرگ‌ها را چه کسی می‌دهد؟

کیمیایی در این ویدیو درباره دوست قدیمی خود گفت: داریوش مهرجویی مظلوم مُرد. خود سینمای ما هم مظلوم مُرده است و ما تاریخ مظلوم‌مردگی داریم. جواب این مردن‌ها را چه کسی می‌دهد؟ هنر در ایران درحال تعطیل شدن است. چطور می‌شود درباره رفتن جسم داریوش مهرجویی حرف زد؟ چیزی که می‌ماند بازگذاشته‌های او است نه چهره او. من هروقت دلتنگ داریوش می‌شوم بخشی از فیلم‌های او را نگاه می‌کنم.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 23 مهر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
اعلام خبر فوت احسان علیخانی در تلویزیون / توتونچی: از صحت خبر مطمئن نیستم و ایشالله که این اتفاق نیافتاده باشه ولی خبر مخابره شده که احسان علیخانی در گذشته🖤💔
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
تغییر چهره زمین تا آسمان نیوشا مامنی، مادر شاهین سریال از سرنوشت در 42 سالگی/ مگه داریم اینهمه تغییر؟+عکس
انتقاد تند یوتیوبر کانادایی از قهرمانی سمسون داودا در مستر المپیا 2024: آبدار بود و ژنیکو داشت، او لایق قهرمانی نبود
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
نگاهی به حضور رهبر معظم انقلاب در یک کنسرت خصوصی؛ حضوری خاص در کنسرت سازها+عکس
امین زندگانی تغییر چهره داد ؛ آقای سوپر استار با ریش دسته موتوری و موی جو گندمی قابل شناسایی نیست
ذوق و خوشحالی پوریا پورسرخ از چاپ شدن کتاب خواهر پزشکش در مراسم رونمایی از کتاب+عکس/ تیپ اسپرت آرش سریال کیمیا در کنار پوشش ساده خواهرش👌
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)