یک چالش سخت به‌خصوص برای خانم‌ها: یکسال هیچی نخر!

  دوشنبه، 21 خرداد 1403 ID  کد خبر 392075
یک چالش سخت به‌خصوص برای خانم‌ها: یکسال هیچی نخر!
ساعدنیوز: بسیاری از افراد چالش‌ سال بدون خرید را در ابتدای سال شروع می‌کنند و متعهد می‌شوند تا پایان سال ادامه دهند.

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز به نقل از آسوشیتدپرس، قوانین چالش بدون خرید به‌صورت خوداعمالی و ساده هستند: لیستی از اقلام غیرضروری که برای مدت زمان مشخصی پول صرف نخواهید کرد را تهیه کنید و به آن عمل کنید. این کار خیلی سخت است!

خرید خانم ها

بسیاری از افراد این چالش‌ها را در ابتدای سال شروع می‌کنند و متعهد می‌شوند تا پایان سال ادامه دهند. اما همیشه و هر زمان برای افرادی که می‌خواهند کمتر خرج کنند، خانه‌های خود را کمتر آشفته کنند یا کمتر وقت صرف خرید کردن کنند، می‌تواند زمان مناسبی برای این چالش باشد. برخی از شرکت‌کنندگان در چالش با یک ماه بدون هزینه شروع می‌کنند.

کری رتل، مدیرعامل شرکت مشاوره‌های مالی Behavioral Cents: "من هر کسی را که متوجه می‌شود خیلی زیاد خرید می‌کند، تحسین می‌کنم. زیرا امریکای شمالی بسیار مصرف گرا شده است.

آیا به دنبال فهمیدن "آنچه که بهتر است بدون آن زندگی کنید؟" هستید؟ این برخی از پیشنهادات متخصصان و افرادی است که در حال شرکت در این چالش هستند:

شناسایی نقاط ضعف خود

شناختن ضعف‌های خود به شما کمک می‌کند تا یک برنامه واقع‌بینانه برای باقی‌ماندن در مسیر صحیح داشته باشید. میا وسترپ، یک دانشجوی دکترای در ساوتهمپتون انگلستان، پیش از شروع سال بدون خرید خود، به دقت به آنچه که در چند ماه گذشته پول خود را بر روی آن صرف کرده بود نگاهی انداخت. او متوجه شد که غذا و نوشیدنی‌های غیرضروری برایش نقطه ضعف بوده‌اند. او می گوید: "فهمیدم که فقط برای نوشیدنی‌های گازدار و پپسی مکس، پول بسیار زیادی صرف می‌کردم"

خرید خانم ها

قوانین خود را داشته باشید

یکی از بخش‌های جالب چالش بدون خرید این است که هیچ قانون ثابتی وجود ندارد. افراد خودشان راه‌هایی را انتخاب می‌کنند که چه چیزهایی را در آن بگنجانند و چه چیزهایی را از آن بیرون نگه دارند.

آمئا وادزورت، 22 ساله و ساکن سن دیگو، قبلاً عاشق ساعت‌ها دیدن لباس‌ها و اکسسوری های جذاب بود. اما وقتی که پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه به خانه برگشت، متوجه شد چقدر خرت و پرت را در طول سال‌ها جمع کرده است. وادزورت گفت: "وقتی که به تمام اشیائم نگاه می‌کنم، چیزهایی را پیدا می‌کنم که خریده‌ام و خیلی پول صرف کرده‌ام ولی هرگز آنها را استفاده نکرده‌ام". او برای چالش بدون خرید خود، انتخاب کرد که لباس جدید نخرد و ترجیح داد پولش را صرف وقت گذراندن با عزیزانش بکند. وادزورت همچنین چالش را ابتدا به صورت ماه به ماه آغاز کرد.

نوشتن قوانینی که با نیازهای شما متناسب باشند می‌تواند به شما کمک کند تا در مسیر درست قرار بگیرید. با این حال، اصلاح برخی از قوانین نیز در طول تجربه می‌تواند مورد قبول باشد.

برای خرید کمی دست نگه دارید

مسائل مالی و خرید بسیار به احساسات متصل است، و احساسات گاهی می‌توانند باعث شوند که احساس کنید چیزی را که نیاز ندارید، بخرید. وقتی وادزورت احساس می‌کند که خواستار خریدن چیزی که در رسانه‌های اجتماعی یا فروشگاه دیده است می‌شود، آن را به جای خرید فوری، یادداشت می‌کند. در پایان ماه، لیست را بررسی می‌کند و تصمیم می‌گیرد که آیا هنوز ارزش خریدن دارد.او می گوید: "من به عقب نگاه می‌کنم و می‌بینم چند چیز را نوشته‌ام و با خودم می‌گویم 'خوشحالم که آن را نخریدم، چون واقعاً به آن نیاز نداشتم'".

خرید خانم ها

اگر احیاناً میل به خرید بی‌دلیل پیدا کردید، جا دارد که چیزهایی که می‌خواهید خریداری کنید را یادداشت کرده و کمی زمان برای فکر کردن بیشتر درباره کاربرد آن اختصاص بدهید، شاید نظرتان تغییر کرد.

لغو عضویت و آنفالو کردن

بر اساس گفتهٔ کورتنی آلو، دستیار مالی Credit Karma، تبلیغات غیرمنتظره و تاثیر گذاری موثر آن برای معرفی محصولات جدید در رسانه‌های اجتماعی می‌تواند یک محرک برای خریدهای غیرضروری باشد.

اگر فکر می‌کنید که زمان وبگردی شما عادت خرید بیش‌ازحد شما را تشدید می‌کند، آلو توصیه می‌کند که صفحاتی که برای شما انگیزه جهت استفاده از کارت بانکی را فراهم می‌کنند، کنار بگذارید(آنفالو کنید).

لطفاً با خودتان مهربان باشید

وقتی که وستراپ سال بدون خرید خود را شروع کرد، احساس می‌کرد که جهان دارد علیه او کار می‌کند. خودروی او در یک ماه خراب شد، و در ماه بعد هزینه غیرمنتظره دیگری پیش آمد. هزینه‌های غیرمنتظره یا لحظات ضعف برای همه اتفاق می‌افتد، و اگر دقیقاً به قوانین سال بدون خرید خود پایبند نباشید، مشکلی نیست. این کوشش است که مهم است.

رتل می گوید: "اگر شکست بخورید، احتمالاً نیاز به کمک بیشتری دارید. شما شکست‌خورده نیستید. شما فقط در یک روش شکست خورده‌اید"، "و این مهم است زیرا من نمی‌خواهم مردم احساس ناامیدی کنند".

ساختن یک عادت جدید و مدیریت مالی ممکن است دشوار باشد. سعی کنید در این روند با خودتان مهربان باشید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (156 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (149 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (24 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (20 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (19 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (18 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (17 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (14 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (8 نظر) میز غذای خوشمزه و مفصل سپیده بزمی پور برای مهمانانش/ خوش به حال آقا شاهرخ با این خانوم کدبانو (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
(عکس) درختی که زمان مرگ خونریزی می کند
بازسازی صدای کاهن مصری پس از 3 هزار سال از روی مومیایی او+ تصاویر
فال روزانه امروز یکشنبه 10 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه یکشنبه 10 تیر 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 10 تیر خرداد 1403
قیمت رسمی انواع چلوکباب 43 سال قبل در رستوران اصیل ایرانی! +عکس
روایت جالب آیت الله هاشمی رفسنجانی از آوازخوانی دلپذیر و اجباری آیت الله طالقانی و منتظری در زندان/ خودم صدای خوبی ندارم اما...+ویدیو
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 10 تیر ماه 1403
دانلود آهنگ جدید "دل بیچاره" مهدی جهانی +فیلم/ منو تنهام نذار با این احوال زار نگاه کن به دلت منو یادت بیار
فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 10 تیر 1403 + فیلم
فال انبیاء روزانه یکشنبه 10 تیر ماه 1403
استفتاء از رهبری در مورد رای سفید
قتل دلخراش خانم معلم به دست شوهرش/ پرت کردن همسر از طبقه سوم
ماجرای تصمیم خاص حاج قاسم برای کَفنش از زبان یکی از همرزمان جانبازش
دست نوشته‌های یک جانباز هنرمند: نسل انتقالی به پایان راه نزدیک می‌شود