دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

یک کشف پربازدید؛ شناسایی حیرت انگیز تابوت اصلی بزرگترین فرعون مصر در دره پادشاهان+عکس 

سه شنبه، 08 خرداد 1403
کد خبر: 390436
ساعدنیوز: باستان‌شناسان تابوت اصلی فرعون «رامسس دوم» را در «درِّه پادشاهان» شناسایی کردند که در ادامه با جزئیات بیشتر آشنا خواهید شد.

به گزارش پچایگاه خبری_تحلیلی ساعدنیوز به نقل از همشهری آنلاین، باستان‌شناسانی از دانشگاه «سوربون» تابوت اصلی «رامسس دوم» که به نام «رامسس کبیر» شناخته می‌شود را در مجموعه مقبره‌ای به نام «KV7» واقع در «درّه پادشاهان» شناسایی کردند.

«انشنت اوریجینز» در این‌باره نوشت، ‌مقبره‌ای که تابوت اصلی در آن کشف شده است در نزدیکی مقبره پسران «رامسس دوم» ‌که به نام مقبره (KV5) شناخته می‌شود و مقبره «مرنپتاه» دیگر پسر و جانشین او که به نام مقبره (KV8) شناخته می‌شود، قرار دارد. آرامگاه نهایی «رامسس دوم» در مقبره «TT320» در نزدیکی «دیر البحری» قرار داشت.

«رامسس دوم» را شاید بتوان یکی از بزرگ‌ترین و مشهورترین فراعنه مصر باستان نامید. او سومین فرعون در نوزدهمین دودمان مصر بود که در اواخر دوران نوجوانی‌اش در سال 1279 پیش از میلاد و پس از درگذشت پدرش صاحب تاج و تخت شد. «رامسس دوم» در مجموع 66 سال بر مصر باستان حکومت کرد و گمان می‌رود بیش از 100 فرزند داشته است. این فرعون در طول فرمانروایی طولانی‌ای که داشت، در نبردهای نظامی متعددی پیروز شد و بناهای یادبود زیادی برای خدایان و خودش ساخت.

در طول دوران حکومت «رامسس سوم» در سلسله بیستم مقبره «رامسس دوم» ‌ غارت شد. بر اساس متون باستانی کاهنان، بقایای «رامسس دوم» را به مقبره ملکه «احموس اینهاپی» منتقل کردند و سپس آن را به مقبره یک کاهن اعظم بردند.

مقبره «TT320» در حقیقت یک مخفیگاه سلطنتی است که بقایای مومیایی‌شده بیش از 50 پادشاه، ملکه و اعضاء خانواده سلطنتی «پادشاهی جدید» مصر در آن نگهداری می‌شد.

مومیایی «رامسس دوم» در مقبره «TT320» و در جریان اکتشافات سال 1881 میلادی درحالی کشف شد که در یک تابوت ساده چوبی قرار داشت که به نظر می‌رسد موقتا در آن قرار داده شده بود تا یک مکان مناسب‌تر برای مومیایی او آماده شود. تحقیقات نشان می‌دهد که تابوت‌دانی که در سال 2009 میلادی در «ابیدوس» کشف شده است در اصل بخشی از تابوت‌دان «رامسس دوم» بوده است.

این تکه تابوت‌دان گرانیتی در یک صومعه پیدا شده بود و اخیرا یک مصرشناس از دانشگاه سوربون آن را دوباره مورد بررسی قرار داده است. بر این اساس، طراحی‌ها و متون روی این تکه تابوت نشان می‌دهد که در ابتدا برای «رامسس دوم» ‌ مورد استفاده قرار گرفته است و بعدها برای یک کاهن اعظم از سلسله بیست و یکم استفاده شده است.

این کشف تلاش‌های گسترده مصریان باستان برای حفاظت از بقایای حاکمان مهم خود را نشان می‌دهد. همانطور که مشهور است، مومیایی کردن، فرآیندی پیچیده است که شامل برداشتن اندام‌های داخلی و پیچیدن آن در پارچه کتان می‌شد. هدف از این کار حفظ بدن برای ابدیت بود که نشان‌دهنده اعتقاد مصریان باستان بر ضرورت حفظ فیزیکی برای بقای روح در زندگی پس از مرگ است.

حتی تصمیم به دفن فراعنه در «دره پادشاهان» نیز بعدها و به دلیل تمایل به حفاظت از آنان اتخاذ شد. در آن مکان، ‌ مقبره‌های مخفی در دل صخره برای محافظت در برابر سارقان مقبره ساخته شدند. این مقبره ها با متون و تصاویری از «کتاب مردگان» و دیگر متون مذهبی تزئین شده بودند که برای راهنمایی و محافظت از متوفی در زندگی پس از مرگ ایجاد شده بودند.

  برچسب ها: مصر فرعون

2 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 10 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
(فیلم) تمرینات سخت و طاقت فرسای هادی چوپان برای پسرش محمد حافظ / تا پسرشو قهرمان مستر المپیا نکنه بیخیال نمیشه!
نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍
گشت و گذار کوچه به کوچه پورتو با همسر علی علیپور / استایل مونوکروم زهرا بانو هوش از سر مردم پورتو برد 😍
چرا آمریکا ظریف را تحریم کرده؟
بیوگرافی و زندگی نامه شخصی مسعود پزشکیان/روایتی از دنیای پزشکی تا دنیای سیاست+ فیلم و عکس‌های جالب
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
نگاهی به چیدمان مفصل میز پذیرایی و ناهارخوری خوش رنگ و لعاب لاله اسکندری در میزبانی از بازیگران در خانه بالا شهری اش+ویدیو/ از چند رقم میوه تا چند جور خورشت خوشمزه
ویراستاری تخصصی مقاله
آینه کنسول قهوه ای رنگ و شومینه اُریب، گوشه ای از سبک چیدمان و طراحی خانه لوکسِ سالار عقیلی+ عکس/ علاقه همسر آقای خواننده به حیوان خانگی مشهوده