یک کیلو سیب زمینی چقدر چیپس میدهد؟ | هزینه تولید چیپس چقدر است؟

  دوشنبه، 11 تیر 1403   زمان مطالعه 5 دقیقه
یک کیلو سیب زمینی چقدر چیپس میدهد؟ | هزینه تولید چیپس چقدر است؟
چگونگی راه‌اندازی خط تولید چیپس‌های سیب‌زمینی و هزینه‌های لازم شامل قیمت دستگاه‌های گوناگون مورداستفاده در خط تولید چیپس و عوامل تأثیرگذار بر قیمت دستگاه‌ها

تنقلات همواره یکی از محبوب‌ترین خوراکی‌های موجود در خانه‌ها هستند که از کودکان تا بزرگسالان از طرف‌داران ثابت آن به شمار می‌روند. یکی از این تنقلات، چیپس‌ در طعم و مزه‌های گوناگون آن است که با به‌کارگیری ادویه‌ها و چاشنی‌های مختلف در آن، متناسب با هر سلیقه‌ای یافت می‌شود. به دلیل این محبوبیت و ازآنجایی‌که مواد اولیه چیپس، سیب‌زمینی است که در همه فصول سال برداشت می‌شود، امروزه کارخانه‌های بسیاری به تولید چیپس می‌پردازند و از این راه سود بسیاری دریافت می‌کنند.

بسیاری از افرادی که به دنبال راه‌اندازی کسب‌وکارهای جدید هستند، تولید چیپس را انتخاب می‌کنند که نسبتاً کم‌دردسر و با سوددهی بالا همراه است. در همین راستا در این مقاله قصد داریم به طور کامل بررسی کنیم که با داشتن مقدار معینی از مواد اولیه چه میزان می‌توان تولید داشت و هزینه راه‌اندازی خط تولید چیپس سیب زمینی چقدر است؟

راه‌اندازی خط تولید چیپس

شروع یک کسب‌وکار جدید لازم است بر اساس اصول آن پیش رود تا در نهایت منجر به موفقیت و سوددهی مطلوب شود. اما اگر راه اندازی خط تولید آن به طور صحیح و اصولی انجام نشود و یا با جوانب کار از تولید تا فروش آشنا نباشید، در ادامه با مشکل روبرو خواهد شد.

شناخت دستگاه‌ها و آگاهی از تمام هزینه‌های راه‌اندازی و شروع کسب‌وکار همچون خرید دستگاه‌های مواد غذایی و غیره، یکی از مهم‌ترین قدم‌هاست. مورد دیگری که باید آن را در نظر گرفت میزان موردنیاز مواد اولیه بوده که همان‌طور که پیش‌ازاین نیز گفته شد؛ سیب‌زمینی را می‌توان مهم‌ترین آن‌ها دانست. برای اینکه با راندمان و بازدهی این خط تولید نسبت به مواد اولیه بیشتر آشنا شوید، می‌توان گفت که به طور تقریبی و متوسط، از هر 6 کیلوگرم سیب‌زمینی، یک کیلوگرم چیپس تولید شده و قابل‌فروش است.

هزینه تولید چیپس

به‌طورکلی هزینه تولید چیپس شامل موارد مختلفی می‌شود که لازم است موردتوجه قرار بگیرند. از مهم‌ترین این هزینه‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • هزینه خرید دستگاه‌های مواد غذایی

  • هزینه فراهم ‌نمودن کارگاه تولیدی

  • هزینه موردنیاز برای نیروی کار

  • هزینه تهیه مواد اولیه

دستگاه‌های موردنیاز در تولید چیپس سیب زمینی

دستگاه‌های موردنیاز در تولید چیپس سیب زمینی

به دلیل نقش مهم و کلیدی تجهیزات در این قسمت از مقاله به معرفی دستگاه‌های موردنیاز در راه‌اندازی خط تولید چیپس می‌پردازیم:

دستگاه سورتینگ یا جداسازی

در اولین مرحله از تولید چیپس لازم است سیب‌زمینی‌ها بر اساس اندازه و ابعاد، میزان سلامت آن‌ها و غیره جداسازی و در دسته‌های گوناگون مرتب یا اصطلاحاً سورت شوند که این کار با دستگاه سورتینگ انجام می‌شود.

دستگاه سرند یا خاک‌گیر سیب‌زمینی

دستگاه خاک‌گیر یا سرند که در ابتدای خط تولید چیپس قرار دارد، همان‌طور که از نام آن پیداست وظیفه زدودن خاک، گل‌ولای و کلوخ‌ها را از روی سیب‌زمینی‌ها دارد. به دلیل تجهیز این دستگاه به الک ویبراتور، این کار به‌آسانی امکان‌پذیر است.

دستگاه بالابر مواد

دستگاه بالابر یکی از تجهیزات مهم در تولید چیپس بوده که در دو مرحله موردنیاز است. یکی از این مراحل زمانی است که سیب‌زمینی پس از زدودن خاک در دستگاه سرند به دستگاه پوست‌کن منتقل می‌شود و مورد دیگر برای انتقال چیپس‌ها به دستگاه بسته‌بندی در مراحل نهایی است.

دستگاه پوست‌گیر سیب‌زمینی

دستگاه پوست‌گیر از تجهیزات دیگر در تولید چیپس است که می‌تواند در مدت‌زمان کمی همچون یک ساعت، میزان بسیار زیادی سیب‌زمینی در حدود 150 کیلوگرم را پوست‌گیری و برای مراحل بعد آماده کند. این دستگاه دارای دو مدل مختلف گیربکسی و تسمه‌ای است.

دستگاه نوار استیل آبکشی

دستگاه نوار استیل آبکشی وظیفه شستن سیب‌زمینی‌ها پس از پوست‌گیری آن‌ها را به‌وسیله یک نوار استیل بر عهده دارد. سیب‌زمینی‌ها در این دستگاه با فشار آب سرد به طور کامل شسته شده و از تمام آلودگی‌ها پاک می‌شوند.

دستگاه اسلایسر سیب‌زمینی

این دستگاه که یکی دیگر از تجهیزات مهم و کلیدی در تولید چیپس است، در مدت‌زمان مشخصی، تعداد بسیار زیادی سیب‌زمینی را به حلقه‌ها و برش‌هایی با ابعاد یکسان تبدیل می‌کند تا فرم چیپس‌هایی که در ذهن ماست را تولید کند.

دستگاه بلانچر

دستگاه بلانچر یکی دیگر از تجهیزات شست‌وشوی سیب‌زمینی‌هاست که وظیفه جداسازی نشاسته روی سیب‌زمینی را به عهده دارد. این دستگاه وظیفه ایجاد شوک به میوه یا سبزیجات به کمک آب سرد و گرم را نیز دارد.

دستگاه آبگیر سانتریفیوژ

پس از شست‌وشو و به‌منظور سرخ‌کردن سیب‌زمینی‌ها لازم است از دستگاه آبگیر و با روش سانتریفیوژ، آب سیب‌زمینی‌ها به طور کامل گرفته شود تا با کاهش رطوبت، میزان روغنی که جذب می‌شود نیز کاهش یابد.

دستگاه فر پخت

مهم‌ترین دستگاه در تجهیزات تولید چیپس، دستگاه فر پخت صنعتی است که به آن فرایر پخت نیز می‌گویند. سیب‌زمینی‌ها برای سرخ‌شدن و فرایند پخت به این دستگاه منتقل شده و با پخش روغن به طور یکنواخت بر روی آن‌ها توسط دستگاه به چیپس تبدیل می‌شوند.

دستگاه روغن‌گیر

دستگاه روغن‌گیر همان‌طور که از نام آن پیداست، وظیفه جذب روغن از چیپس‌ها را دارد تا در نهایت بدون روغن و سالم به مشتریان ارائه شوند.

دستگاه طعم زن سیب‌زمینی

پس از سرخ‌شدن سیب‌زمینی‌ها، برای تولید چیپس‌های گوناگون و متناسب با انواع سلیقه‌ها، ادویه‌ها و چاشنی‌ها توسط دستگاه طعم ‌زن اضافه می‌شوند.

هزینه تولید چیپس چقدر است

دستگاه بسته‌بندی چیپس

این دستگاه‌ها که انواع مختلفی همچون دو توزین و چهار توزین دارند، برای بسته‌بندی و توزیع چیپس و سایر مواد غذایی استفاده می‌شوند. بسته‌بندی محصولات از‌آنجایی‌که همواره دارای اهمیت بسیار زیادی است؛ چرا که اولین چیزی است که مشتری با آن روبرو می‌شود. در نتیجه خرید دستگاه بسته بندی مواد غذایی از مهم‌ترین گام‌ها در راه‌اندازی خط تولید چیپس است.

عوامل تأثیرگذار در قیمت دستگاه‌های تولید چیپس

تجهیزات تولید چیپس در انواع و ابعاد مختلفی وجود دارند که متناسب با نوع کارگاه (صنعتی و نیمه‌صنعتی) قیمت آن‌ها متفاوت خواهد بود. از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در قیمت تجهیزات تولید چیپس می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • ابعاد دستگاه‌ها

  • ظرفیت تجهیزات

  • سرعت ماشین‌آلات

  • نرخ ارز برای دستگاه‌های وارداتی

  • مکانیزم ماشین‌آلات

  • کیفیت و برند دستگاه‌ها

جمع‌بندی

یکی از تنقلات محبوب و پرطرف‌دار در میان خانواده چیپس‌ها در طعم‌های گوناگون آن هستند. از همین رو و به دلیل دردسترس‌بودن مواد اولیه موردنیاز آن، خط تولید چیپس یکی از پردرآمدترین خطوط کارگاهی است که می‌توانید برای شروع یک کسب‌وکار جدید انتخاب کنید.

هزینه تولید چیپس به موارد گوناگونی بستگی دارد که هزینه تهیه تجهیزات و ماشین‌آلات یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین آن‌هاست. قیمت ماشین‌آلات صنعتی متناسب با ابعاد، ظرفیت، سرعت، مکانیزم، کیفیت آن‌ها و مواردی ازاین‌قبیل متفاوت است. برای اطلاع از قیمت دقیق ماشین‌آلات موردنیاز در تولید چیپس و خرید آن‌ها می‌توانید با مشاورین مجموعه شب‌چره به شماره 09022253620 تماس بگیرید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (645 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (193 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (56 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (13 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان