دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / خانه داری /

بهترین روش برای انتخاب هندوانه رسیده، خوشمزه و قرمز در روزهای گرم تابستان+عکس 

دوشنبه، 07 خرداد 1403
کد خبر: 390348
ساعدنیوز: قطعا همه ما دنبال یک هندوانه خوب و رسیده هستیم اما چگونه می توان هندوانه خوب و رسیده را تشخیص داد؟ در ادامه با ما همراه باشید.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی ساعدنیوز، هنگامی که فصل هندوانه‌های شیرین و آبدار فرا می‌رسد و این میوه محبوب به عنوان نوبرانه در بازار به فروش می‌رسد، انتخاب یک هندوانه شیرین واقعاً چالش برانگیز است و نیاز به تجربه و آگاهی دارد. اما روشی که بهترین نحوه تشخیص هندوانه رسیده را ارائه می‌دهد چیست؟

ساده‌ترین روش تشخیص هندوانه خوب و شیرین نگاه کردن به «رنگ شکم هندوانه» است. اگر لکه روی شکم هندوانه مایل به زرد باشد، یعنی هندوانه کاملاً رسیده است. در واقع هر چقدر این بخش از هندوانه زرد تیره‌تری باشد، یعنی بهتر رسیده است. سفید بودن این لکه نشانه نارس بودن هندوانه است.

فرم هندوانه

به طور عمومی، هندوانه‌های رسیده که دارای طرح راه‌راه هستند، هر چه گردتر باشند، شیرین‌تر و هر چه کشیده‌تر باشند، آبدارتر هستند. همچنین، هندوانه‌هایی که پوست آن‌ها مات و کم‌تر براق است، بهتر از انواع براق آن‌ها هستند.

رنگ پوست هندوانه

درباره هندوانه‌های بیضی با رنگ سبز کمرنگ، که با نام هندوانه سفید شناخته می‌شوند، می‌توان گفت که هر چه رنگ میوه آن روشن‌تر و به سفیدی نزدیک‌تر باشد، شیرین‌تر و آبدارتر است. با این حال، برخی از انواع هندوانه‌هایی که رنگ سبز پررنگ دارند، با اینکه خوشمزه و ترد نیستند، تخمه‌های خوبی برای بو دادن دارند.

بوی هندوانه

یکی از روش‌های ساده برای تشخیص هندوانه رسیده، بو کردن آن است. برای این کار، بهتر است هندوانه‌هایی را انتخاب کنید که در کنار خربزه یا میوه‌های دیگر قرار ندارند. اینطوری می‌توانید بهترین بوی اصلی هندوانه را تشخیص دهید. هندوانه رسیده باید کمی بوی شیرینی داشته باشد که ممکن است باعث افزایش آبداری و شیرینی آن شود. با بو کردن هندوانه می‌توانید به سادگی تشخیص دهید که آیا رسیده است یا خیر.

دم یا ساقه هندوانه

به منظور تشخیص یک هندوانه خوب، روش دیگری وجود دارد که شامل توجه به دم یا ساقه متصل به هندوانه است. اگر دم هندوانه خشک باشد، این نشانه رسیدگی هندوانه است، اما اگر دم هندوانه هنوز سبز باشد، این نشانه آن است که هندوانه هنوز نرسیده و نارس است.


3 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 06 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
تسلی دادن و همدردی بازیگران و هنرمندان با ستاره و لاله اسکندری در مراسم ختم پدرشان +عکس/ اشک های خانم بازیگر در پی از دست دادن عزیزترین فرد زندگی اش
(عکس) تغییر چهره باور نکردنی «ابرا» سریال یاغی / الیکا ناصری واقعا چقدر فرق کرده
ویراستاری تخصصی مقاله
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
دردسرهای ازدواج سلبریتی‌ها برای نوجوانان / بدون گلزار نمی‌توانم نفس بکشم
(تصاویر) استتار حسن یزدانی و ورزشکاران معروف در حرم امام رضا/ باز میثم زارع باکلاس تر استتار کرده/ تشبیه خنده دار ترفندهای استتاریشون به شخصیتهای کارتونی و سریالها🤣
ظاهر لوکس و فاخر آنتونلا همسر ابرستاره آرژانتینی مسی با استایل شیک از برند لوی ویتون + عکس
فیلم+ دوبله جذاب و متفاوت آشا محرابی وسط برنامه به همراه مهران غفوریان/ چقدر خوب و حرفه ای دوبله کرد