دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

زلیخای زیبارو کچل از آب درآمد! / حقیقت عجیب و شوکه کننده درباره زیبایی زنان مصر باستان 

شنبه، 18 آذر 1402
کد خبر: 365905
ساعد نیوز: معیارهای زیبایی در طول تاریخ همیشه در حال تغییر هستند. برخی از این معیارها برای زمان بیشتری در میان مردم رواج دارند و بعضی دیگر عمری کوتاه دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعد نیوز، مورخان می‌گویند که اولین نمونه از سر تراشیده شده در مصر باستان کشف شد که در آن مردان و زنان سر خود را می‌تراشیدند تا گرما را شکست دهند و تمیز بمانند. زنان مصری برای از بین بردن موهای سر تلاش زیادی می‌کردند زیرا مصریان باستان مو را ناپاک می‌دانستند.

موچین، چاقو و تیغ‌های کشف شده در مقبره زنان مصری نشان دهنده اهمیت این موضوع در بین آن‌هاست.

علاوه بر این در برهه‌ای از تاریخ زنان خانه‌دار در مصر باستان برای نمایش ثروت و وضعیت اجتماعی خود، موهای سر خود را کچل می‌کردند. کچلی زنان در مصر باستان یک رسم شایع بود که نماد زیبایی و شگفتی زنان در آن زمان به شمار می‌رفت. در این دوره، زنان مصری به منظور نمایش زیبایی صورت خود، موهای سر خود را به‌طور کامل می‌تراشیدند.

تراشیدن موی سر در زنان مصر باستان نمادی از طبقه اجتماعی ممتاز

کشور مصر باستان به‌عنوان یکی از تمدن‌های قدیمی و پیشرو در جهان، دارای رسوم و فرهنگی بسیار غنی است. در آن دوره، رسم تراشیدن مو در زنان به‌عنوان نمادی از زیبایی و وضعیت اجتماعی محسوب می‌شد. کچل کردن موهای زنان در مصر باستان به عنوان یک نماد زیبایی و نیز نشان دادن ثروت و وضعیت اجتماعی استفاده می‌شد.

اگرچه کچل کردن موهای زنان در مصر باستان رایج بود، اما باید توجه داشت که این عمل صرفا مختص زنان خانه‌دار بود و زنانی که در حرفه‌های مختلف مشغول به کار بودند، موهای‌شان را به شکل‌هایی دیگر و با زیورآلات مخصوص خود آرایش می‌کردند.

  برچسب ها: مصر زلیخا

4 پسندیدم 2 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 31 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
سرهنگ نیروی انتظامی که دل همه را برد! + فیلم / دمت گرم سرهنگ ...
سیل مشهد سوءمدیریت است، سیل یونان نبردی نابرابر با طبیعت ؛ برگ زرینی دیگر از BBC + فیلم