دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

دانشگاه /

زمان اعلام نتایج کنکورهای ارشد و دکتری سال 1402 اعلام شد 

شنبه، 06 اسفند 1401
کد خبر: 331697
ساعد نیوز: معاون فنی و آماری سازمان سنجش زمان اعلام نتایج اولیه، انتخاب رشته و نتایج نهایی کنکورهای ارشد و دکتری سال 1402 را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعد نیوز به نقل از مهر، دکتر احسان جمالی امروز در نشست خبری سازمان سنجش با اشاره به برگزاری کنکورهای ارشد و دکتری سال 1402 در روزهای 11 و 12 اسفندماه 1401 گفت: با توجه به اینکه آزمون دکتری دارای مصاحبه است و باید زمان بندی آن به دانشگاه ها اعلام شود، نتایج اولیه آزمون دکتری نیمه متمرکز سال 1402 اوایل اردیبهشت ماه 1402 اعلام می شود.

وی افزود: در نیمه اول اردیبهشت ماه 1402 انتخاب رشته آزمون دکتری صورت می گیرد و در هفته اول خردادماه 1402 اسامی چندبرابر ظرفیت اعلام خواهد شد. بر همین اساس مصاحبه های آزمون دکتری سال 1402 در نیمه دوم خردادماه آغاز می شود و تا مردادماه ادامه دارد و در نهایت نتایج نهایی آزمون دکتری سال 1402 در اواخر مردادماه 1402 اعلام می شود.

معاون فنی و آماری سازمان سنجش درباره اعلام نتایج اولیه و نهایی آزمون کارشناسی ارشد سال 1402 گفت: فرآیندهای اجرایی آزمون کارشناسی ارشد سال 1402 بعد از آزمون دکتری آغاز می شود و اوایل خردادماه 1402 نتایج اولیه اعلام می شود و داوطلبان مجاز می توانند در اواسط خردادماه 1402 انتخاب رشته خود را انجام دهند.

وی افزود: نتایج اولیه رشته های دارای شرایط خاص و مصاحبه دار و آزمون عملی در اواخر خرداد اعلام می شود و مصاحبه ها و آزمون عملی این رشته ها در تیر و مردادماه انجام خواهد شد و نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد سال 1402 در هفته اول شهریورماه 1402 منتشر می شود.

جمالی درباره جزئیات سامانه طراحان سوال آزمون های کشوری گفت: برای طراحی سوال از دانش فنی اساتید دانشگاهها، معلمان، معلمان بازنشسته و دانشجویان و تمامی صاحبنظران در داخل و خارج از کشور استفاده می شود. سامانه طراحان سوال از امروز 6 اسفند 1401 در سایت سازمان سنجش فعال شده است و همه این افراد می توانند در سامانه پروفایل بسازند.

وی گفت: پس از احراز هویت پروفایل های کاربری، تمامی افرادی که تایید شده اند می توانند سوالاتی که طراحی کرده اند را بر اساس دستورالعمل در سامانه بارگذاری کنند و حتی می توانند درخواست کنند که سوالات دیگر طراحان را داوری کنند.

معاون فنی و آماری سازمان سنجش افزود: در گام اول برای سه آزمون کشوری امکان طراحی سوال وجود دارد و در آینده نزدیک سیستم طراحی سوال برای آزمون های فنی حرفه ای، کاردانی ها و علمی و کاربردی و همچنین آزمون های اختصاصی استخدامی فعال می شود.

وی گفت: به این ترتیب به راحتی از دورترین نقاط ایران و یا سایر کشورها امکان دریافت سوال برای تکمیل بانک سوالات آزمون ها بوجود آمده است تا به این ترتیب بانک غنی از سوال ایجاد شود و زمینه برای برگزاری آزمون های الکترونیک فراهم شود.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 18 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
گام به گام مراحل چاپ کتاب
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
سابمیت مقاله چیست؟
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب