زمان مراسم اربعین شهید رئیسی با پیش بینی 3 برنامه مشخص شد

  چهارشنبه، 30 خرداد 1403 ID  کد خبر 393367
زمان مراسم اربعین شهید رئیسی با پیش بینی 3 برنامه مشخص شد
ساعدنیوز: اسماعیلی رئیس ستاد برگزاری مراسم اربعین شهدای خدمت گفت: مراسمات اربعین شهید رئیسی از پنج شنبه 7 تیر در مصلی تهران آغاز می شود و در مشهد و نجف نیز برنامه خواهیم داشت.

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز به نقل از تسنیم، ستاد برگزاری مراسم اربعین شهادت آیت الله رئیسی و هیئت همراه ایشان، غروب امروز سه شنبه 29 خردادماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رئیس این ستاد برگزار شد.

علاوه بر اسماعیلی، در این جلسه نمایندگانی از وزارتخانه ها و دستگاه های مختلف حضور داشتند که از آن جمله می توان به نماینده وزارتخانه های آموزش و پرورش، کشور، علوم، بهداشت و درمان، امور خارجه، بهداشت، کار، ورزش و جوانان، سپاه محمد رسول الله، ارتش، بسیج مستضعفین، هلال احمر، شهرداری تهران، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و ... اشاره کرد.

محمد خزاعی، یاسر احمدوند، مهدی رمضانی، مجتبی امینی و محمود سالاری نیز از دیگر حاضران در این مراسم بودند.

در مقدمه این نشست، اسماعیلی درخصوص زمان برگزاری مراسم چهلم شهید رئیسی توضیح داد و گفت: جلساتی با خانواده شهید رئیسی برای روز برگزاری مراسم داشتیم و نهایتا دو پیشنهاد برای روز اربعین شهادت ایشان مطرح شد؛ اگر از روز شهادت، روزشماری کنیم، مراسم چهلم، هفتم تیر می شود که مصادف با شهادت شهید بهشتی است، اما اگر روز تدفین را درنظر بگیریم، مراسم چهلم سه شنبه 12 تیر خواهد بود.

وی اضافه کرد: برهمین اساس، مراسمات از روز پنج شنبه هفتم تیر آغاز خواهد شد و نخستین مراسم در این روز در مصلای تهران برگزار خواهد شد. علاوه براین، در روز سه شنبه 12 تیر از طرف بیت شهید، آستان قدس رضوی و نماینده ولی فقیه مراسمی در حرم مطهر رضوی برگزار می شود و حدس ما این است که بتوانیم این مراسم ملی را تا پنج‌شنبه ادامه بدهیم. باید تاکید کنم که این مراسم علاوه بر مصلای تهران در همه استان ها و شهرستان ها نیز برگزار خواهد شد.

اسماعیلی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: آقای مهدی رمضانی مسئولیت دبیرخانه ستاد را بر عهده دارد و برنامه‌هایی در خارج از کشور نیز پیش بینی شده است. مردم عراق به‌ویژه موکب داران اربعین و عشایر به شدت به شخصیت این شهید ابراز محبت دارند و تلاش مان این است که قبل از آغاز محرم مراسمی را در نجف اشرف با حضور خانواده شهید برگزار کنیم. البته خانواده شهید هم اعلام کردند آمادگی دارند در چند مراسم مهم در شهرهایی که نیاز به حضور بیشتر است.

وی تاکید کرد: وظیفه اصلی ستاد، تسهیل، پشتیبانی و تمهید برگزاری هرچه مطلوب تر این مراسم است. همچنین می خواهیم فضای عاطفی و احساسی همراه با شعور و آگاهی برای بروز احساسات میلیون ها عاشق مسیر رئیس جمهور شهید ایجاد کنیم.

وزیر ارشاد ضمن اطلاع رسانی درخصوص پویش «شهید جمهور» گفت: این پویش یک برنامه محوری است که از همه دستگاه ها درخواست دارم در اجرا و رسانه ای شدن آن مشارکت کنند. این پویش روایت های مردمی از مواجهه مردم با شهید رئیسی است. از همه دستگاه ها میخواهم روی این پویش متمرکز شوند.

رئیس ستاد برگزاری مراسم اربعین شهدای خدمت گفت: ما نهضت اعزام سخنران به مناطق مختلف کشور را داریم و خوب است که اگر دستگاه ها افرادی را دارند که توانمندی چنین کاری را دارند معرفی کنند. البته خط قرمز ما عدم حضور افرادی است که به صورت رسمی از یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری اعلام حمایت کردند. نمی خواهیم هیچ شائبه ای به وجود بیاید و از این افراد تا روز انتخابات دعوت نخواهد شد.

وی از اعلام آمادگی وزارت ارشاد برای ساخت یادمان های خدمت در دستگاه های مختلف اجرایی کشور خبر داد و گفت: ما در وزارت فرهنگ این آمادگی را داریم تا در هر دستگاه یا وزارتخانه، یک یادمان برای شهدای خدمت ایجاد کنیم.

در ادامه این مراسم، نمایندگان دستگاه های مختلف بخشی از برنامه های خود را تشریح کردند.

مهدی رمضانی با اشاره به ویژه برنامه های صدا و سیما برای اربعین شهیدان پرواز اردیبهشت گفت: پوشش زنده تمامی برنامه ها و مراسمات سطح کشور، پخش مستندهایی از رئیس جمهور شهید، وزیر فقید امور خارجه و امام جمعه، تولید محتوا برای آقای امیرعبدالهیان، اجرای برنامه گفت وگو محور با دعوت از همکاران شهید جمهور و مصاحبه با چهره های شاخص بین المللی در خارج از کشور درباره این شهدا از جمله اصلی ترین برنامه های صدا و سیما است. همچنین برنامه های سراسر کشور از طریق زیرنویس های رسانه ملی اطلاع رسانی خواهد شد.

یاسر احمدوند دیگر سخنران این نشست بود و گفت: 14 عنوان کتاب درباره شهید جمهور به اداره کتاب معاونت فرهنگی وزارت ارشاد از سوی ناشران مختلف ارسال شده است. یکی از کتاب ها به 7 زبان ترجمه شده و مراسم رونمایی از این مجموعه بعد از انتخابات برگزار خواهد شد.

محمود سالاری نیز از برگزاری نمایشگاه عکس و آثار هنری، ساخت سرود و سفارش موسیقی، تولیدات تجسمی و نمایش برای شهید آیت الله رئیسی خبر داد.

محمدمهدی ایمانی پور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز گفت: سالگرد تاسیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی مقارن با اربعین شهادت آقای رئیسی شده و به همین دلیل در روز 10 تیر نشستی با عنوان شهید رئیسی و تعامل با جهان در تهران برگزار خواهیم کرد. همچنین برنامه ای در نجف و لبنان تدارک دیده شده است که با توجه به مسائل امنیتی، شاید به جای لبنان در سوریه برگزار کنیم.

وی ادامه داد: کتاب هایی که آقای احمدوند اشاره کردند و در دست انتشار است، ظرفیت بسیار خوبی برای انتشار در خارج از ایران به منظور معرفی شهید رئیسی دارند؛ اگر این کتاب ها زود به دست ما برسد می توانیم اقدامات خوبی را رقم بزنیم. علاوه براین، به دوستان دستگاه های مختلف پیشنهاد می کنم که بر روی نقش شهید رئیسی در مقوله قدس و غزه بیش از پیش متمرکز شوند، چرا که ایشان نقش زایدالوصفی در محور مقاومت به ویژه فلسطین داشتند.

مصطفی زیبایی نژاد مدیر کل فرهنگی شهرداری تهران نیز ضمن بیان برنامه های شهرداری در اربعین شهدای خدمت گفت: همزمان با اربعین شهدای خدمت یک سرود آماده شده است که در اختیار صدا و سیما نیز قرار خواهد گرفت. مهمانی 10 کیلومتری غدیر، ظرفیت بسیار خوبی برای گرامیداشت یاد و خاطره شهید رئیسی است و به همین دلیل با برگزاری برنامه های مختلف می خواهیم یاد ایشان را گرامی بداریم.

وی ادامه داد: به یاد دارم که سال گذشته، ایشان به مهمانی 10 کیلومتری غدیر آمدند اما امسال در بین ما حضور ندارند.

زیبایی نژاد خاطرنشان کرد: 4 استیج مرکزی در مهمانی 10 کیلومتری غدیر داریم که برنامه های متنوعی را برای شهید جمهور آماده کرده اند. همچنین مراسمات مختلفی در فرهنگسراهای شهر تهران برگزار خواهد شد و فضاسازی محیطی از طریق بیلبوردها و دیگر فضاهای در اختیار پیش بینی شده است. علاوه براین، انتشار محتوا و توزیع تبلیغات در اماکن تحت پوشش مانند مترو، اتوبوس و ... در دستور کار قرار دارد.

مدیر کل فرهنگی شهرداری تهران اضافه کرد: در موضوع ساخت یادمان شهدای خدمت که اشاره شد نیز ما آمادگی کامل داریم و معاونت ساختمان شهرداری آماده خدمت رسانی در این بخش است.

قائم مقام رئیس سازمان تبلیغات اسلامی نیز در سخنانی به بیان برنامه های این سازمان پرداخت و تاکید کرد: برگزاری پویش یکی از اصلی ترین برنامه های سازمان تبلیغات در اربعین شهادت آقای رئیسی است. همچنین اعزام سخنرانان و مبلغان به سراسر کشور را براساس محورهای تعیین شده در دستور کار داریم. ساخت و تولید برنامه های هنری و پخش آنها از شبکه های مختلف رادیویی و تلویزیونی از دیگر برنامه های ما به شمار می رود.

وی ادامه داد: پیش بینی ما از جشن عید غدیر در سراسر کشور، بالای 200 کیلومتر است که نزدیک به 10-12 کیلومتر آن در تهران برگزار می شود. 4000 موکب به مردم خدمت رسانی می کنند و این موضوع ظرفیت خوبی برای اجرای برنامه های اربعین شهادت آیت الله رئیسی است.

نماینده سازمان بسیج مستضعفین نیز گفت: نمایشگاه هایی از خدمات مختلف آقای رئیسی به مردم آماده شده است که در محلات مختلف شهر تهران نصب خواهد شد. این نمایشگاه ها یک راوی خواهند داشت. همچنین مراسم تبیین کتاب های آقای راجی را خواهیم داشت که این آثار درباره خدمات شهید رئیسی است.

نماینده سپاه محمدرسول الله نیز از برپایی 50 ایستگاه تبیینی با عنوان «مثل رئیسی» خبر داد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
مراسم تشییع پدر علی دایی، با حضور چهره های سرشناس و فوتبالی +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (55 نظر) نگاهی به دکوراسیون شیک و اروپایی مراسم سومین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با رونمایی از تم آبی رنگِ خاصِ جشن+عکس/ مثل همیشه متین و باوقار (36 نظر) (فیلم) شهید امیرعبداللهیان: به ظریف خداقوت می‌گویم، از او آموختم / نیمه شب از او پیامک و ایمیل دریافت می‌کردیم (26 نظر) (عکس) ماشین های شیک و باکلاس سهیلا منصوریان، بانوی قهرمان ووشو و دارنده مدال طلای بازیهای آسیایی 2024👌 (22 نظر) بازیگر زنِ جوانِ سینما: من نماز خوندن رو از شهاب حسینی یاد گرفتم+ویدیو (20 نظر) ناگفته های رهبر معظم انقلاب از کودکی و پدر و مادرشان/ از شعر و قرآن خوانی تا خاطره روز اول مدرسه و والیبال بازی کردن در کوچه (20 نظر) سفره غذای پر خرج و رنگین و دورهمی صمیمی بازیگران در یک مهمانی چرب و چیلی به سبک مایه دارهای عربستان+عکس (20 نظر) آشپزی سرصبحی مینا مختاری همسر کدبانو و شیک بهرام رادان/ ماشاءالله با یه بچه کوچیک غذاهای جورباجور هم میپزه+عکس (19 نظر) دورهمی خانوادگی علی دایی در خانه ابدی پدرش +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) حضور نرگس محمدی در جشن تولد جاریِ قدبلند و آب زیرِ کاهَش+عکس/ لوکیشن مراسمش حرف نداره😍 (17 نظر) کیک تولد باکلاس و 2 بعدی احسان علیخانی برای تولد 37 سالگیش/ مبارکا باشه+ عکس (14 نظر) (عکس) آخرین عاشقانه پدرانه حسام محمودی، هادی سریال "گرگ و میش"، برای تولد دختر زیبایش، هانا/ آدم دلش آتیش میگیره واقعا (14 نظر) باقالی قاتوق پختن به سبک مینا مختاری، همسر باسلیقه و کدبانوی بهرام رادان+ویدیو/ با یه بچه کوچیک همچین غذایی رو پختن احسنت داره (13 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز اوستا بنا برای حفظ پرندگان از گرما و سرما/ اشک تو چشم آدم جمع میشه+ویدئو (13 نظر) نگاهی به عکس حاج آقا و حاج خانوم های سینمای ایران/ از نیوشا ضیغمی تا رضا گلزار و امیر جعفری در مکه مکرمه (12 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز