دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

هنر و رسانه /

زندگی خصوصی ژاله علو و همسرش + عکس جالب و دیده نشده 

دوشنبه، 10 آذر 1399
شوکت علو مشهور به ژاله علو (زادهٔ ۱۴ مرداد ۱۳۰۶ در تهران) شاعر، گوینده رادیو، صداپیشه و هنرپیشه تئاتر، سینما و تلویزیون اهل ایران است

بیوگرافی ژاله علو

ژاله علو در اول فروردین سال ۱۳۰۶ در کوچه شریعت، واقع در محله سنگلج تهران، از پدری ارتشی به دنیا آمد. ژاله علو با نام اصلي شوكت علو؛ از پيشكسوتان عرصه هنرهاي نمايشي و شاعر، گوینده، صداپیشه و بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما است.

خانواده

علو در کوچه شریعت، واقع در محله سنگلج تهران، از پدری ارتشی به دنیا آمد. پدربزرگ وی (علوالسلطنه) از خوشنویسان دوران قاجار بود. او در کودکی آثار ادبی ادیبان ایرانی همچون حافظ و سعدی و مولانا را فرا گرفت. در نوجوانی عضو چند انجمن ادبی و گروه شعرخوانی بود و همین فعالیت ها موجبات راهیابی وی به رادیو و گویندگی در آن را در سال ۱۳۲۷، مهیا کرد.

شروع فعالیت

ژاله علو از صدای بسیار خوبی برخوردار بود و در سال 1331 به رادیو رفت و به گوینده گی برنامه های مختلف پرداخت. یک سال بعد ، در سال 1332 فعالیت خود را در زمینه ی دوبله آغاز کرد و در فیلم های زیادی به جای هنربازیگران معروف سینمای جهان حرف زده است.

فعالیت در رادیو

نخستین فعالیت های هنری وی را گویندگی زنده در رادیو، شامل می شد. وی به اجرای نمایش های رادیویی می پرداخت و از پایه گذاران برنامه داستان شب بود. اجراهای وی در رادیو، وی را بر آن داشت که نام «ژاله» را برای خود برگزیند. او آغازگر دوبلهٔ کارتون در ایران بود و دوبلهٔ بسیاری از کارتون های والت دیسنی، مانند پینوکیو، سفید برفی، زیبای خفته، سیندرلا، صد و یک سگ خالدار و … به کارگردانی وی انجام شده است.

ازدواج

بانوی هنرمند سینمای ایران در سال ۱۳۳۰ با نصرت الله محتشم از کارگردانان و بازیگران تاتر ازدواج کرد.

بیوگرافی نصرت الله محتشم

نصرت الله محتشم (تولد ۱۲۹۸ تهران – مرگ ۱۳۵۹ تهران) هنرمند سینما و تئاتر ایران است. وی فعالیت هنری را از سال ۱۳۰۸ با بازی در تئاتر فرهنگ رشت شروع کرد و بعد آن را تئاترهای استودیو درام کرمانشاهی، نکیسا، تهران و فردوسی ادامه داد. فعالیت سینمایی را از سال ۱۳۱۴ با بازی در فیلم شیرین و فرهاد آغاز کرد. از دهه ۱۳۲۰ به فعالیت در رادیو مشغول شد؛ و از سال ۱۳۳۱ در دوبله نیز به فعالیت پرداخت. وی دو دوره در سال های ۱۳۳۱ و ۱۳۴۱ ریاست اداره نمایش کشور را به عهده داشته است. وی همسر ژاله علو و روح انگیز سامی نژاد بوده است.

ژاله علو قبل و بعد انقلاب

وی بعد از انقلاب، بازی در تلویزیون را با مجموعهٔ «امیرکبیر» آغاز کرد. آخرین حضور تلویزیونی اش مجموعهٔ «مختارنامه» بود. شاخص ترین آثار ژاله علو در سالهای بعد از انقلاب، یکی مدیریت دوبلاژ سریال محبوب «سالهای دور از خانه» و دیگری، هنرنمایی در مجموعهٔ تلویزیونی «روزی روزگاری» در نقش زن ایلیاتی مقتدری به نام خاله لیلا بود که مورد استقبال قرار گرفت.

اولین اثر سینمایی

ژاله علو در سال 1327 وارد سینما شد. نخستین فیلمی که در آن بازی کرد فیلم توفان زندگی نام داشت و آخرین فیلم سینمایی اش ، فیلم سلطان ساخته ی مسعود کیمیایی در سال 1375 بود. او در طول فعالیت بازیگری اش در سینما پنجاه فیلم بازی کرد.

اولین کار تئاتر

او ابتدا به تئاتر روی آورد و در سال 1328 با نمایشنامه ی ماری مادلن در تئاتر فردوسی فعالیت تئاتری خود را آغاز همزمان با ثبت نام اش در هنرستان هنرپیشگی آغاز کرد ، حدود یک سال در تئاتر فردوسی فعالیت کرد و بعد از آن به تئاتر تهران رفت و پس از مدتی دوباره به تئاتر فردوسی بازگشت. در مدت فعالیت تئاتری اش در بیش از بیست نمایشنامه ایفای نقش کرد. آخرین اجرای تئاتر خود را در سال 1337 و در نمایشی به نام توپاز، به کارگردانی نصرت الله محتشم، انجام داد.

بهترین کار بازیگری

"سایه نگاه" را خیلی دوست داشتم. در این فیلم نقش مادری را بازی می کردم که پادشاهی بچه اش را می گیرد و او به دنبال فرزندش به قصر می آید و آنچه که بین آن ها اتفاق می افتد خیلی جالب است. البته قصه آن به صورت کتابی چاپ شده و عکس های ما هم به عنوان بازیگر در آن هست.


10 پسندیدم 9 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 15 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه ها
نازی
3 سال پیش

چرا از خانم شوکت علو خبر چندانی نیست نگران حال شان هستیم
پاسخ
بازدیدکننده
3 سال پیش

بانوعلومایه مباهات یک زن فرهیخته ی ایرانی است. ارزوی بهترین ها برای ایشان وعزیزشان. درودبه هنرمندانی چون ایشان متعهدوشایسته. دوستدارتان. یاسمین
پاسخ
بازدیدکننده
3 سال پیش

خیلی بهشون ارادت دارم و امیدوارم همیشه موفق و سربلند باشند
پاسخ
افتاب
3 سال پیش

زنده. باشن
پاسخ
بازدیدکننده
3 سال پیش

زندگی پر بارشون مستدام
پاسخ
طاهره
3 سال پیش

نمی دونم ولی هرچی از ایشون بگیم کم گفتیم .مثل اینکه یونسکوهم از ایشون تقدیر کرده .هزار الله اکبر فکر ش رو بکن متولد ۱۳۰۶ هستن وتا الان دارن به بهترین نحو کار می کنن . ماشاالله 👌🏻👌🏻👌🏻❤❤❤🌹🌹🌹🧿🧿🧿🧿🧿🧿🧿🧿
پاسخ
بازدیدکننده
3 سال پیش

خدا حفظتان کند
پاسخ
بازدیدکننده
3 سال پیش

خانم ژاله علوفرزندنداره
پاسخ
طاهره
3 سال پیش

ماشاالله خدا حفظ کنه ایشون رو .الهی ۱۲۰ ساله بشن و همچنان درخشان به کار هنری بپردازن .یک بانوی به تمام معنی هنرمند به خصوص در عرصه ی صدا ❤❤❤❤❤
پاسخ
دیدگاه خود را ثبت نمایید
گام به گام مراحل چاپ کتاب
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
مراحل اکسپت مقاله