دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

زندگی خصوصی مهدی فخیم زاده و همسرش + عکس های جذاب و دیدنی 

دوشنبه، 25 آذر 1398
مهدی فخیم‌زاده (متولد ۲۰ تیر ۱۳۲۱ در تهران) بازیگر، کارگردان، تهیه‌کننده، فیلمنامه‌نویس و طراح صحنه و لباس سینما و تلویزیون اهل ایران است.

بیوگرافی مهدی فخیم زاده

مهدی فخیم زاده متولد 20 تیر 1321 در تهران، بازیگر است. فارغ التحصیل هنرهای دراماتیک دانشگاه تهران و دانشجوی انصرافی ادبیات فرانسه است، بجز بازیگری یک کارگردان صاحب سبک، فیلمنامه نویس و تهیه کننده است.

خانواده

پدرش تحصیلات چندانی نداشت اما مادرش به قران و زبان فرانسه آشنا بود و نقش اصلی در تربیت او داشت، سه خواهر و دو برادر هستند.

ازدواج و دخترش

مدت ها شایعه بود با گوهر خیراندیش ازدواج کرده است اما در جشنواره فجر 95 برای اولین بار با همسرش حاضر شد، می گوید تنها یک دختر دار که او هم هیچ علاقه ای به حرفه و شهرت پدرش ندارد.

انصراف از پزشکی

مادرم دوست داشت پزشک شوم، به همین دلیل دو سال درس پزشکی خواندم اما این رشته را دوست نداشتم و رها کردم، مادرم همیشه شاکی بود چرا من پزشک نشدم.

از تئاتر تا سینما

بعد از انصراف از پزشکی و ورود به دانشکده هنرهای دراماتیک تئاتر را از دانشگاه شروع کردم و آنجا با رضا میرلوحی کارگردان آشنا شدم آن زمان سال 1348 میرلوحی می خواست فیلم تپلی را بسازد، از من هم خواست بازی کنم اولش گفتم نه. من تئاتری ام و می خواهم تئاتر کار کنم ولی بعد رفتم و بازی کردم

قبل و بعد از انقلاب

فخیمی زاده در بیش از 20 فیلم از سال 1348 تا 1357 قبل از انقلاب بازی کرد سپس فعالیت خود بعد از انقلاب را در سال 1360 با فیلم میراث من جنون دوباره پی گرفت.

تلویزیون + شهرت

با مستند تاریخ قشم در سال 1364 وارد قاب تلویزیون شد. در سال 79 وقتی 58 ساله بود سریال فاخر ولایت عشق (امام رضا) را ساخت و در سال 81 با کاگردانی و بازیگری سریال خواب و بیدار در نقش اصغر کپک به شهرت عجیبی رسید.

بوکس و بدنسازی

به بوکس هم علاقه دارم و همیشه مسابقات بوکس را دنبال می کنم، در کنار کاراته و بوکس، بدنسازی را هم انجام می دهم و سعی می کنم بدن ورزشی داشته باشم.

رزمی کار

علاقه مهدی فخیم زاده به فیلم های پلیسی و اکشن حاکی از روحیه رزمی کارانه وی هست او جز خانواده بزرگ کاراته کار ایران با دان 5 می باشد او به جکی چان ایران مشهور است.

گیتار و موسیقی

من یک گیتار دار اما باور کنید در هیچ کلاسی شرکت نکردم ولی می توانم سه آهنگ را با گیتارم بنوازم، زمانی که بیکار باشم کمی گیتار می زنم موزیک زیادش گوش نمی دهم ولی آهنگ های سنتی را دوست دارم

سانحه رانندگی

فخیم زاده 6 تیر 97 در مسیر صحنه فیلم جدیدش بنام مشت اول به شدت تصادف کرد و از ناحیه سر، لگن و نخاع آسیب دید.


24 پسندیدم 1 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 18 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه ها
همه صدق
3 سال پیش

خدا وند هنر مند محترم را نگهدار باشد بی بدیل و مبتکر و بی نظیر هستند
پاسخ
دیدگاه خود را ثبت نمایید
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
سابمیت مقاله چیست؟
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه