دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

هنر و رسانه /

زندگی خصوصی پری امیرحمزه و همسرش + عکس های جالب و دیدنی 

یکشنبه، 19 مرداد 1399
پریدخت امیرحمزه (زاده ۱۳۱۴ در تهران) بازیگر سینما و تلویزیون ایرانی است.

بیوگرافی پریدخت امیرحمزه

پریدخت امیر حمزه متولد سال 1314 در تهران است. وی همسر سابق حسن خیاط باشی بازیگر کشورمان و مادر فرخنده و منصوره شادمنش است. فرخنده همسر مسعود کرامتی و منصوره همسر امین تارخ هستند.

شروع فعالیت بازیگری

بصورت جدی فعالیت خود را سال 1331 وقتی 17 ساله بود از تئاتر شروع کرد تا اینکه حرفه ای تر با گروه تئاتر ملی ادامه داد و به استخدام اداره نمایش درآمد

شروع فعالیت در تلویزیون

پری امیرحمزه نخستین بار در تلویزیون در سال 1345 در 31 سالگی در سریال صندوقچه اشرفی به کارگردانی پرویز کاردان بازی کرده است.

بازی در سینما

پری امیرحمزه در سال 1380 دوره ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در اثر مهمی بازی کرده است. سال 1354 با فیلم سرایدار بازی در سینما را تجربه کرد.

شهرت با شمسی

بیشتر شهرت خانم پریدخت امیرحمزه با سریال کارآگاه شمسی و دستیارش مادام، محصول سال 1380 می باشد که ایشان با نقش شمسی بازی درخشانی داشت.

ازدواج

پری امیرحمزه سالهای بسیار دور با هنرمند پیشکسوت کشورمان ازدواج کرد اما بعد از به دنیا آمدن دو فرزند دختر بنام فرخنده و منصور شادمنش، زندگی زناشویی ایشان با آقای حسن خیاط باشی به طلاق ختم شد.

داماد های مشهور

دختر های خانم امیر حمزه، منصور شادمنش (بازیگر قدیمی) متولد 1333 همسر امین تارخ و فرخنده شادمنش (دستیار کارگردان) همسر مسعود کرامتی می باشند.

بیوگرافی حسن خیاط باشی

حسن خیاط باشی (زاده ۱۳٢٥) بازیگر ایرانی است که پیش از انقلاب در رادیو و تلویزیون ملی ایران فعالیت داشت. وی در یک برنامه طنز تلویزیونی به نام «شبکه صفر» در نقش «مهندس بیلی» ظاهر شده بود. او در تئاتر نیز کار کرده و از بازیگران نمایش مشهور پهلوان اکبر می میرد در پاییز سال ۱۳۴۴ در تالار بیست وپنج شهریور بوده است. همسر سابق او، پری امیرحمزه، بازیگر می باشد. حسن خیاط باشی هم اکنون در ایالات متحده آمریکا زندگی می کند.

علت کم کاری

در آن دوران که من از سینما جدا شدم چهره های جدید به سینما آمدند و فیلمسازان چهره های جدید و تازه را دوست داشتند. از طرفی برخی هم با معرفی بعضی اشخاص وارد عرصه سینما می شدند و فیلمسازان هم از آن آدم ها برای بازی استفاده می کردند. عده ای هم پولدار بودند و پول می دادند تا در سینما بازی کنند اما من هیچ وقت اهل این کارها نبودم و به همین خاطر کنار گذاشته شدم و چند سالی است که ترجیح می دهم با این وضعیت موجود کار نکنم اما اگر واقعیتش را بخواهید همچنان می توان به تئاتر امیدوار بود و اگر در تئاتر پیشنهاد خوبی شود آن را می پذیرم زیرا من کارم را از همین تئاتر شروع کردم و خیلی دوست دارم به زادگاه بازیگری ام بازگردم.

دوری از جنجال و حاشیه

هیچ وقت راضی به مصاحبه نشدم، زیرا از جنجال و حاشیه راضی نیستم، هیچ وقت علاقه ندارم با جنجال خودم را بر سر زبان ها بیندازم دوست دارم بواسطه کاری که کردم مردم مرا به یاد بیاورند نه حواشی که تولید می کنم.


6 پسندیدم 8 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 31 تیر
از سراسر وب
دیدگاه ها
محمدی از تبریز
3 سال پیش

خیلی خانوم خوب هستین من خیلی دوستون دارم کاش میشد بازم بازیگری رو ادامه میدادین آرزوی سلامتی براتون دارم
پاسخ
نازنین
4 سال پیش

قدرتونو ندونستند، بسیار دلنشین بازی میکنید.
پاسخ
مریم
4 سال پیش

خانم امیر حمزه خیلی دوستت دارم. کاش بازم کار کنید
پاسخ
مریم اصفهان
4 سال پیش

منظورت چیه؟
پاسخ
مریم اصفهان
4 سال پیش

💝🌺🌼🌸🌹روی گشاده ای که دلی وا شود از او،صائب به صد هزار گلستان برابر است،خانم امیر حمزه خیییییییییییییلی دوستتون دارم،عاشقتونم،دلمون براتون تنگ شده،ای کاش دوباره میدیدیمتون،ای کاش تلوزیون کارهای شما را هم نمایش میداد،هیچ وقت خاطرات خوبتون از یادمان نمیرود،همیشه سالم وبا عزت وباعابرو تر از قبل باشید،قربونتون برم،دوستون دارم،ماچ،💝💝💝💝💝🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌹🌹🌹🌹🌹
پاسخ
بازدیدکننده
4 سال پیش

یادش بخیر فک کنم آرایشگاه زیبا هم بازی کردن چقد سریال وبازیگران دلنشینی بودن
پاسخ
فاطی
4 سال پیش

چقدرخانوم خوبی هستین.
پاسخ
اکرم کریم نژاد
4 سال پیش

من استفاده کردم هیچ فایده ندیدم
پاسخ
دیدگاه خود را ثبت نمایید
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
تصاویر زیبایی از احسان علیخانی، مجری برنامه "جوکر 2"، در کنار پدر و مادرش/ آقای مجری انگار بیشتر شبیه مادر گرامیشونن
(عکس) 3 شجریان در یک قاب/ استاد آواز ایران، محمدرضا شجریان+ همایون شجریان + دختر همایون/ چه پدر و دختری
(ویدیو) بحث جدید جواد خیابانی و خداداد عزیزی روی آنتن زنده بر سر انسانیت به خرج دادن/ واقعا بنظر شما هم انسانیت واسه 4000 سال پیشه؟ فکر میکردین آقای خیابانی اینقدر باظرفیت باشن؟
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
استوری تسلیت و همدردی بازیگران با حمید گودرزی برای فوت مادرش+عکس/ از پوریا پورسرخ و ژیلا صادقی تا نعیمه نظام‌دوست و پژمان بازغی
تصاویری جالب از چهره متفاوت بازیگران سرشناس و مطرح با سبیل+عکس/ از محمدرضا گلزار و مهران مدیری تا مهدی سلوکی و محسن تنابنده
هزینه چاپ یک کتاب
خوشگذرانی مایه‌داریِ زهرا گونش و همسر ثروتمندش در قایق تفریحی وسط دریا+ عکس/ تعطیلات آخر هفته خانوم والیبالیست