دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

زنی که 4 هزار سال قبل زندگی می‌کرد، شبیه «ویکتوریا بکام» بوده است!+عکس 

شنبه، 20 آبان 1402
کد خبر: 362010
ساعد نیوز: یک هنرمند و متخصص پزشکی قانونی، بر اساس بقایای اسکلتی، چهرۀ زنی را بازسازی کرده که 4 هزار سال پیش در جوانی از دنیا رفته است.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعد نیوز به نقل از فرادید، در دهۀ 90 میلادی گروهی از باستان‌شناسان در یک معدن سنگ در اسکاتلند بقایای جسد زنی را یافتند که 4 هزار سال قبل از دنیا رفته بود. او در یک گور سنگی در حالتی خمیده و قوز کرده دفن شده بود.

حالا یک هنرمند متخصص پزشکی قانونی به نام اسکار نیلسون، با بررسی دقیق ویژگی‌های جمجمۀ زن، تصویری از ظاهر او در زمان حیاتش خلق کرده است. در طول چند هفته‌ای که از بازگشایی موزۀ کیلمارتین در اسکاتلند می‌گذرد، این سردیس که در آنجا به نمایش درآمده، توجه بسیار زیادی را بین مخاطبان برانگیخته است.

نیلسون برای خلق این سردیس ابتدا یک پرینت سه بعدی از جمجمۀ زن تهیه کرد و سپس با در نظر گرفتن سن، جنسیت و قومیت او، مشغول ساخت و طراحی ماهیچه‌ها و پوست و موی زن شد؛ این اطلاعات جزئی را باستان‌شناسان با مطالعۀ استخوان‌ها و دندان‌های زن به دست آورده بودند.

نیلسون در هنگام مطالعۀ جمجمۀ زن متوجه شد که بینی او اندکی حالت سربالا داشته، دهانش نسبتا بزرگ بوده و پیشانی گرد و چشمان بافاصله‌ای داشته است. آنطور که روزنامۀ هرالد گزارش کرده، نتیجۀ نهایی از نظر بسیاری از بازدیدکنندگان شباهتی گذرا به چهرۀ ویکتوریا بکام دارد!


5 پسندیدم 1 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 11 شهریور
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
خطای دید/ حتی افرادی با ضریب هوشی بالا نمی‌توانند در 6 ثانیه سایه‌ی درست "اسب و بز" را در میان سایه‌های دیگر پیدا کنند
ویرایش و ویراستاری متون انگلیسی
پذیرایی درجه یک و مخصوص از شیدا مقصولو همسر مورایس در اولین سفر به کشور همسرش؛ یک تکه میوه دراگون با پرتقال و زیتون با پوره سیب زمینی و ماهی گریل شده+عکس
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
(ویدئو) صحنه‌های عجیب از کنترل نامحسوس راننده مسن خودرو پژو 405 / از هیچ خلافی دریغ نکرد؛ پشیمانی دیگر فایده ای ندارد
سوپ داغ، انتخاب فاطیما بهارمست بعد از اسکی سواری در پیست معروف+عکس/عینک مخصوص و لاکچری نغمه، معشوقه هاشم در سریال از سرنوشت
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
(تصاویر) 2 چیدمان کاملا متفاوت اتاق پسر تبریزی که نفر اول کنکور ریاضی شد و رتبه 1 کنکور تجربی، دختری از بندرعباس