دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / پوست و مو /

5 باور غلط درباره پوست چرب 

دوشنبه، 05 آبان 1399
از چربی زیاد پوست خود خسته شدید و می‌خواهید آن را کنترل کنید؟ اما، اول باید حقایق پوست چرب را به درستی بدانید. برایتان سؤال است که از اسکراب استفاده کنید یا نه؟ مرطوب‌ کننده بزنید یا نه؟ این فهرست ادامه دارد. ما برای همین اینجاییم؛ تا کمک کنیم سردرگمی شما برطرف شود

اگر دارای پوستی چرب هستید به احتمال زیاد منافذ باز و اکنه ،جوش های سرسیاه روی پوستتان شما را آزار می دهد. همیشه جلوی آینه به خودتان میگویید. پوستی چرب و جوشی،براق با منافذ باز شبیه پوست پرتقال ،این بدترین نوع پوستی هست که من دارم. اما این مژده را بدهم که علیرغم مشکلات مذکور،در پوست چرب نشانه های افزایش سن و چروک های پوستی به دلیل تولید ترشح چربی (سبیوم) دیرتر آشکار می شود. شما با مراقبت صحیح از پوست چرب واستفاده از محصولات ویژه پوست چرب می توانید پوستی صاف و شفاف داشته باشید

علل چرب شدن پوست صورت

بلوغ یکی از بسیار عواملی است که سبب چرب شدن پوست شما می شود اما عوامل دیگری نیز وجود دارند که می توانند پوستی چرب و کدر برای تان ایجاد کنند. دانستن همه ی آن ها به شما کمک می کند سریع تر از شر مشکلات پوستی تان خلاص شوید.

– ژنتیک

– تغییرات هورمونی

– بلوغ

– استرس

– بارداری

– قاعدگی

– قرص های جلوگیری از بارداری

– رطوبت و سایر نوسانات آب و هوایی

– لوازم آرایشی

– رژیم غذایی نامناسب و مصرف غذاهای چرب

– استفاده ی بیش از حد از اسکراب پوست

– برخی از داروها

علائم پوست چرب چیست؟

مشکل پوست چرب بیشتر اوقات بر روی ناحیه صورت افراد تاثیر می گذارد. از جمله علائم پوست روغنی یا چرب می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • ظاهر براق یا روغنی پوست فرد
  • منافذ بسیار بزرگ یا آشکار بر روی پوست بیمار
  • پوستی که ضخیم یا سفت به نظر می رسد.
  • جوش های موردی یا مداوم
  • گرفتگی منافذ پوستی و پدیدار شدن جوش های سر سیاه

از چربی زیاد پوست خود خسته شدید و می خواهید آن را کنترل کنید؟ اما، اول باید حقایق پوست چرب را به درستی بدانید. برایتان سؤال است که از اسکراب استفاده کنید یا نه؟ مرطوب کننده بزنید یا نه؟ این فهرست ادامه دارد. ما برای همین اینجاییم؛ تا کمک کنیم سردرگمی شما برطرف شود. در ادامه، بزرگترین باورهای پوست چرب را فاش می کنیم و بهترین راه حل ها را برایتان روشن می کنیم!

۱٫ برای کنترل چربی اضافی، باید پوست چرب را بیش از دو بار در روز بشویید.

هر پوستی باید تمیز شود. ولی بگذارید روراست باشیم: فرق زیادی بین پاکسازی پوست از آلودگی ها با از بین بردن تهاجمی چربی طبیعی پوست وجود دارد. در حالت دوم، با کارهای تهاجمی، چربی طبیعی پوست را از بین می بریم. در نتیجه، پوست خشک می شود و از دست دادن چربی را با تولید چربی بیشتر جبران می کند!

به جای اینکه غدد چربی پوست (غدد سباسه) را به کار بیشتر تحریک کنید، یک برنامه ی مراقبت روزانه برای خودتان بریزید و صبح و شب پوست را با یک شوینده ی ملایم و غیر کومدون زا (non-comedogenic) پاکسازی کنید.

به علاوه، بکوشید هر هفته با یک اسکراب ملایم پوست خود را لایه برداری کنید. در این صورت، سلول های مرده ی سطح پوست بدون آسیب، کشیدگی یا پارگی از پوستتان پاک می شوند. شما می توانید در خانه هم پاکسازی پوست (فیشیال) را انجام دهید.

۲٫ پوست چرب به مرطوب کننده نیازی ندارد.

ممکن است به نظر منطقی بیاید که فرض کنیم پوست چرب نیازی به لایه ی دیگری از رطوبت روزانه ندارد، ولی این مسئله خیلی از واقعیت دور است. همه ی پوست ها به آبرسانی نیاز دارند؛ حتی پوست چرب یا پوشیده از لک و جوش.

یادتان باشد پاکسازی، استفاده از ضدآفتاب و مرطوب سازی سه بخش ضروری برنامه ی مراقبت از پوست برای همه هستند. هیچ کس هم مستثنا نیست.

اگر در بازار به دنبال مرطوب کننده ای برای پوست چرب هستید، محصولی را انتخاب کنید که آبرسانی روزانه انجام می دهد، برق پوست را کاهش می دهد و به بهبود ظاهر منافذ آن کمک می کند. می توانید کرم مرطوب کننده خود را زیر آرایش استفاده کنید تا ظاهر پوستتان براق نباشد.

۳٫ پوست چرب ناشی از مصرف چربی و غذای سرخ کرده است.

بعضی ادعا می کنند رژیم غذایی پرچرب عامل ایجاد پوست چرب است. ولی، تحقیقات کافی برای اثبات این ادعا انجام نشده است. این نتیجه ممکن است خبر خوبی برای شما باشد که عاشق پیتزا هستید. ولی لحظه ای دست نگه دارید.

اگر متوجه شدید پوستتان خوب به نظر نمی رسد و به تازگی مقدار زیادی خوراکی قندی یا غذای چرب مصرف کرده اید، با پزشک مشورت کنید. سبک زندگی سالم و مصرف بیشتر میوه و سبزی ها، هم کمک می کند احساس بهتری داشته باشید؛ هم پوستتان از این سبک زندگی سود می برد.

۴٫ کرم ضدآفتاب پوست چرب را بدتر می کند.

کرم ضدآفتاب شهرت بدی پیدا کرده است. تصور می شود، با استفاده از ضد آفتاب یک لایه سنگین و روغنی روی پوست ایجاد می شود و این برای پوست چرب فاجعه است. ولی حقیقت این است که بسیاری از ضد آفتاب های امروزی دقیقاً برعکس هستند و به شکلی طراحی شده اند که چربی و سنگینی روی پوست ایجاد نکنند.

از آن جا که کرم ضد آفتاب باید در تمام سال استفاده شود، راه حل این است که ضد آفتابی پیدا کنید که با پوست چرب شما سازگار باشد. به این ترتیب، با استفاده از یک کرم ضد آفتاب مناسب، پوست شما به اندازه کافی در برابر نور آفتاب محافظت می شود، اشعه ی فرابنفش آفتاب باعث پیری زودرس می شود و احتمال ابتلا به سرطان های پوست را افزایش می دهد.

ممکن است چند بار آزمون و خطا کنید ولی به ما اعتماد کنید، یک فرمولاسیون بدون چربی، سبک و قابل تنفس برای پوست وجود دارد که چربی های پوست شما را خشک می کند!

۵٫ پوست چرب به دنبال خود آکنه ایجاد می کند.

از جهتی، پوست چرب و آکنه همراه هم هستند. دلیلش هم این است که اگر چربی اضافه ی پوست با آلودگی ها، سلول های مرده و ناخالصی ها ترکیب شود احتمال بسته شدن منافذ پوست و رشد باکتری ها را افزایش می دهد.

اما، صرف اینکه پوست شما چرب است، به این معنا نیست که قطعاً آکنه یا جوش خواهید زد. عوامل زیادی مثل تغییرات هورمونی، فشار، استرس و دست زدن به پوست با انگشتان کثیف، در بروز آکنه دخیلند. آکادمی درماتولوژی آمریکا پیشنهاد می کند، برای جلوگیری از مسدود شدن منافذ پوست و ایجاد آکنه از محصولات فاقد چربی (oil free) و مواد کومدوژن (noncomedogenic) استفاده کنید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 15 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
تبدیل پایان نامه به مقاله !
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
مراحل سابمیت مقاله
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب