دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / اطلاعات دارویی /

5 ویتامین و مکمل برای تسکین سردردهای میگرنی 

چهارشنبه، 25 بهمن 1402
رژیم های غذایی سرشار از ویتامین با کاهش خطر ابتلا به میگرن مرتبط است. در این مطلب مکمل هایی که بر تسکین میگرن موثرند را بررسی می کنیم. همراه ساعدنیوز باشید.

سردردهای میگرنی می توانند دردناک و کنترل آن دشوار باشد. علائم و زمان خاص برای هر فرد مبتلا متفاوت است. کارشناسان می گویند اطلاعات به دست آمده از این تحقیق نشان دهنده یک عامل محافظتی است که ممکن است به بهبود نتایج برای افرادی که میگرن را تجربه می کنند کمک کند.

تسکین سردرد میگرنی با 5 ویتامین و مکمل


ویتامین B2: ویتامین B2 (ریبوفلاوین) در بسیاری از فرآیندهای متابولیک بدن نقش دارد. به عنوان مثال، تصور می‌شود که دوره‌های میگرن با استرس اکسیداتیو و التهاب مغز مرتبط است؛ استرس اکسیداتیو حالت عدم تعادل بین رادیکال‌های آزاد و آنتی اکسیدان‌ها در بدن است که می‌تواند منجر به واکنش‌های التهابی شود. به گفته متخصصان، مصرف ویتامین B2 برای کمک به کاهش استرس اکسیداتیو و التهاب مغز در دوره‌های میگرن مؤثر است. بر اساس مطالعات، مصرف روزانه 400 میلی گرم ویتامین B2 به مدت سه ماه به طور قابل توجهی درد مرتبط با حملات میگرن و هم‌چنین مدت و دفعات حملات را کاهش می‌دهد.

منیزیم: منیزیم یک ماده معدنی ضروری است که برای حفظ عملکرد اعصاب، فشار خون و عملکرد عضلات حیاتی است. کمبود منیزیم با سردردهای خفیف و میگرنی مرتبط است. منیزیم به جلوگیری از فعال‌شدن بیش از حد گیرنده‌های سلولی مغز و کاهش سیگنال‌های پیش‌التهابی درگیر در ایجاد میگرن کمک می‌کند. مصرف مکمل‌های منیزیم ممکن است به ویژه در درمان سردردهای میگرنی قبل از قاعدگی مؤثر باشد. علاوه بر این، منیزیم در درمان دوره‌های میگرنی که با قاعدگی مرتبط نیستند نیز مفید است.

ویتامین D: ویتامین D در مبارزه با التهاب مغزی نقش بسزایی دارد و کمبود آن با بروز میگرن مرتبط است. مصرف مکمل‌های ویتامین D به پیشگیری و درمان حملات میگرن، به ویژه در افراد مبتلا به کمبود ویتامین D مؤثر است.

کوآنزیم 10: کوآنزیم Q10 یک ترکیب ویتامین‌مانند است که اثرات آنتی اکسیدانی در بدن دارد و استرس اکسیداتیو مرتبط با میگرن، مدت و دفعات حملات میگرنی را کمتر می‌کند. کوآنزیم Q10 می‌تواند سطح آنزیم‌هایی را که در طول حملات میگرنی افزایش می‌یابند و منجر به التهاب عصبی می‌شوند را کاهش دهد.

ملاتونین: بسیاری از شواهد علمی نشان می‌دهند مصرف ملاتونین پیش از خواب، سبب پیشگیری از سردردهای میگرن در بزرگسالان و کودکان می‌شود. احتمالاً مصرف ملاتونین با محافظت از مغز در برابر مولکول‌های سمی، تنظیم انتقال‌دهنده‌های عصبی، تسکین درد و موارد دیگر به درمان میگرن کمک می‌کند. مطالعه‌ای روی 49 فرد مبتلا به میگرن نشان داد که مصرف 4 میلی گرم ملاتونین 30 دقیقه قبل از خواب به مدت 6 ماه به طور قابل توجهی دفعات سردرد را کاهش می‌دهد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 28 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
خطای دید/ حتی افرادی با ضریب هوشی بالا نمی‌توانند در 10 ثانیه "اسکوتر" را در میان انبوهی از "سگ بولداگ" پیدا کنند
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
اعتراف طناز طباطبایی/ عاشق فوتبالیست معروف بودم و به خاطرش فوتبال می دیدم
ناگفته‌هایی از زندگی شخصی داماد پزشکیان و اعضای خانواده رئیس جمهور منتخب + فیلم
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
ترجمه تخصصی متن
ترجمه تخصصی کتاب
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
مقایسه شگفت انگیز استایل جورجینا با آنتونلا همسر مسی/ رقابت سرسخت همسران فوتبالیست/ بنظرتون کدوم جلوتره؟ +عکس
نگاهی به چیدمان هنرمندانه اتاق خواب رامین رضاییان+عکس/ از لوسترهای ژاپنی بالای تخت‌خواب تا گلهای استوایی و سرسبز کنار تخت/ اینجا خود بهشته😍