9 نکته مهمی که قبل از فروش طلا باید بدانیم !

  شنبه، 24 خرداد 1399   زمان مطالعه 8 دقیقه
9 نکته مهمی که قبل از فروش طلا باید بدانیم !
غالباً افراد وقتی تصمیم می‌گیرند طلاهای خود را بفروشند که برای پول آن برنامه‌ی خاصی داشته باشند؛ چه بسا بهتر است برای دستیابی به نتیجه مطلوب ۹ نکته‌ی پایین را قبل از فروش طلا مد نظر داشته باشیم. هوشمندانه عمل کنیم و با هر قیمتی طلاهای ارزشمندمان را به حراج نگذاریم

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، در این مقاله به ۹ نکته مهم و ظریف اشاره کرده ایم که بد نیست قبل از فروش طلایتان آن را بخوانید تا پول بیشتری به جیب بزنید!

۱.طلاهایتان را به مغازه های بزرگ طلا فروشی بفروشید

برای فروش طلای خود بهتر است به مغازه ها و گالری های بزرگ طلا و جواهرات بروید چرا که مغازه های بزرگ درآمدشان از جای دیگریست و کمتر در فکر زدن جیب شما هستند؛ و طلایتان را به قیمت بهتری می خرند.

۲.مراقب آگهی های خرید طلا باشید

در این روزها که بازار خرید و فروش های اینترنتی بسیار گرم است، بهتر است مراقب افرادی که در سایت های آگهی (مثل دیوار و شیپور و کوزه) می خواهند اقدام به خرید طلای شما کنند، باشید؛ چرا که برخی افراد، اینترنت و کسب و کارهای اینترنتی را تبدیل به بازار سیاه کرده اند. بازار سیاه به کسب و کارهایی می گویند که نمی شود به آن اطمینان کرد. متاسفانه سایت های آگهی علاوه بر اینکه بستر مناسبی برای برخی از سودجویان فراهم کرده اند و شما از شخصی که می خواهید با او معامله کنید اطلاعاتی ندارید، ممکن است روزها و ماه ها طلا یا اجناس دیگر شما فروش نرود و کارتان راه نیوفتد.

اگر می خواهید طلای خود را به صورت اینترنتی بفروشید به سایت های معتبری مراجعه کنید که تخصصشان خرید و فروش طلاست و ضمانت های قابل اطمینانی در اختیار شما می گذارند. تیم دی اجرت با سابقه ۲۵ ساله ای که در زمینه خرید و فروش طلا دارد گزینه خوبی برای خرید و فروش طلای اینترنتی است، چراکه هم تجربه این کار را دارد و هم با ضمانت و امنیتی بالا اقدام به خرید طلاهای شما می کند.

۳.به امانت فروشی ها نروید

امانت فروشی چیست؟! مغازه هایی و یا کسانی هستند که طلا و یا اشیا قیمتی و با ارزش شما را دریافت می کنند و در عوض پولی به شما قرض می دهند که اگر در زمان ذکر شده پول را پس دادید طلا و یا اشیا قیمتی خود را دریافت می کنید اما اگر در زمان تعیین شده نتوانستید پول را پس دهید؛ آن ها طلا و یا اشیا قیمتی شما را می فروشند و همچنین در این مدت که طلای شما دستشان است ماهانه سودی که معمولاً معادل سود بانکی است یا بیشتر، از شما دریافت می کنند.

این افراد سعی دارند کمترین پول را بابت طلای شما بپردازند، نه تنها آن ها بهترین و مرغوب ترین قطعه طلا را می شناسند و به نفع خود عمل می کنند؛ بلکه در معامله نیز بسیار خودخواه هستند. در نتیجه حواستان را جمع کنید و از صد متری این افراد رد نشوید.

۴.به بورس طلافروشان بروید، مثل بازار بزرگ تهران

قبل از اینکه زیورآلات خود را بفروشید از چندین جا قیمت بگیرید؛ برخی از مغازه داران ممکن است قیمت پایین تری به شما پیشنهاد بدهند که قطعاً آن ها به فکر سود بیشتری هستند. در نتیجه بهتر است به دنبال خریداری باشید که به فکر کمترین سودست و بابت طلاهایتان پول بیشتری می پردازند.

۵.حواستان به قیمت ها باشد

اگر تلفنی و یا حضوری از مغازه و یا سایتی قیمت طلایی که می خواهید بفروشید را می پرسید؛ حواستان باشد که دقیقاً قیمت چه نوع طلایی را به شما می دهند، به هیچ وجه جذب قیمت های بالایی که صرفاً جهت کشاندن ما به میز معامله است، نشوید، چراکه به محض دیدن طلای شما ممکن است هزار جور بهانه برای شما بیاورند و شما را در عمل انجام شده بگذارند، در نتیجه شما باید دقیقاً بدانید طلای شما چه عیاری دارد؟ آیا طرح آن جزو طرح های خاص و قدیمی است؟ چه تعداد نگین دارد و آیا نگین و سنگ های آن اصل است یا اتمی؟

این را هم بدانید که خریداران طلا، فقط برای طلای ۲۴ عیار حاضرند تمام پول طلای خالص را بپردازند یعنی اگر طلای شما ۲۴ عیار است باید پول بیشتری دریافت کنید، و برای طلای ۱۸ عیار فقط ۷۵% پول طلای خالص را می پردازند.

و همچنین توجه کنید که وزن طلاهای نگین دار شما از وزنی که در فاکتور خرید آن است کمتر می شود چرا که فروشندگان طلا هنگام فروش طلاهای نگین دار وزن نگین را روی طلا حساب می کنند؛ ولی در هنگام خرید وزن نگین ها را از آن کم می کنند که در این صورت با کاهش وزن چشمگیری از طلاهایتان مواجه می شوید. اما در دی¬اجرت سعی بر این داشته ایم که حداقل وزن را که در حد چند سوت است، از طلایتان کسر کنیم که این واقعاً به نفع مشتری است.

۶.قبل از اقدام به فروش طلای خود را دقیق بررسی کنید

این را بدانید تقریباً همه خریداران طلا، طلای شما را به چشم یک طلای آبشده می بینند؛ پس توقع نداشته باشید که چون حلقه ازدواجتان کاملاً سالم و زیباست؛ آن را به قیمت بیشتری بفروشید. طلا فروشان در مغازه ها و گالری های خود به طلاها و زیورآلات شما بهایی نمی دهند، حتی اگر به طرح زیبای طلای شما پی ببرند بازهم در مقابل شما تظاهر می کنند که در نهایت آن طلا را آب خواهند کرد، تا قیمت کمتری بابت طلای شما بپردازند. در نتیجه اگر طلا و جواهراتی با طراحی های خاص و یا از یک طراح و برند معروفی دارید، که ممکن است باعث افزایش قیمت آن قطعه طلا شود، بهتر است قبل از فروش درباره آن پرس وجو کنید

۷.طلاهای خود را دسته بندی کنید

در زمانی که یک خریدار طلا، برای شما می گذارد صرفه جویی کنید چراکه برای خریداران طلا، زمان همان پول است. پس هر چقدر که وقت خریداران طلا را نگیرید بیشتر حاضر هستند به شما بابت طلایتان پول دهند. پس اگر طلا و جواهرات متعددی را می خواهید بفروشید، قبل از آنکه پیش شخصی بروید که خریدار طلای شماست؛ طلا و جواهرات خود را دسته بندی کنید.

برای دسته بندی طلای خود بهتر است اول از همه شروع به حذف جواهرات شبه طلای خود کنید. برای شما که وسایل تخصصی مثل سنگ محک و …. را ندارید، آهن ربا بهترین گزینه است. هر قطعه زیورآلات شما که جذب آهن ربا شود، طلا نیست. اگر هم از قطعه ای، مطمئن نیستید که طلاست یا نه، آن را در خانه بگذارید و همراه خود به طلا فروشی نبرید تا طعمه افراد سودجو نشوید.

همچنین در این رابطه پیشنهاد می کنیم به نوشته های روی طلا دقت کنید، اگر خیلی کوچک هستند می توانید از یک ذره بین استفاده کنید. علائمی مانند: k10 ، یا k14 و K18 که روی طلا حک شده اند، عیار طلا را نشان می دهند؛ طلاهای هم عیار را در کیسه های زیپ دار جدا قرار دهید تا در هنگام فروش دچار سردرگمی نشوید.

اگر روی جواهرات شما حروف gp حک شده باشد، به این معنی است که این جواهرات طلا خالص نیستند و فقط با آب طلا روکش طلا شده اند. این مدل جواهرات خود را کنار بگذارید چرا که خریدران طلا فقط طلای اصل را از شما می خرند.

۸.هر قطعه طلا را جدا وزن کنید

بهتر است، قبل از این¬که به طلا فروشی بروید؛ هر قطعه طلای خود را وزن کنید اگر در خانه ترازو ندارید به طلا فروشی های نزدیک خود بروید و در آن جا طلاهای خود را وزن کنید. چراکه بسیاری از طلا فروشان وزن را به مثقال ( مظنه ) می گویند، در این صورت اگر شما وزن هر قطعه از طلاهای خود را بدانید دیگر با شنیدن برخی از اصطلاحات طلافروشان سردرگم نمی شوید.

یادتان باشد، وقتی که طلاهای خود را وزن کردید، باید ۲ مورد را یادداشت کنید:

  • شماره تماس خریداران طلا را یادداشت کنید، اگر فروشنده ای شماره تماس نداد، حتماً می خواهد قیمت های طلا را در هر ساعت از روز برای شما مخفی نگه دارد، در نتیجه باید بسیار هوشمندانه عمل کنید در هر زمان که می خواهید طلا بخرید و یا بفروشید، خود از قیمت مظنه و وزن هر گرم طلا مطمئن شوید.
  • همچنین نام هر گالری که از آن قیمت طلا گرفته اید را یاد داشت کنید و قیمت پیشنهادی آن ها را نیز بنویسید و در آخر به بهترین قیمت ارائه شده طلای خود را بفروشید.

شاید همه این مراحل کمی پر زحمت باشد ولی اگر کوچک و مطمئن قدم بردارید قطعاً یک معامله پرسود و خوبی را تجربه خواهید کرد.

۹.طلا و جواهراتی که دارای سنگ اصل یا الماس هستند

اگر طلا و جواهرهای شما سنگ های الماس دارد باید اول تشخیص دهید که یک الماس اصیل و قدیمی است یا این¬ که در آزمایشگاه های مخصوص، آن را تراش داده اند.

سن، رنگ، نوع تراش همه این ها در قیمت یک الماس مرغوب تاثیرگذارند؛ الماس های قدیمی تر، تمیزتر هستند و روی آن ها کمتر کار شده است، اگر نوعی از الماس در بازار کمیاب باشد قطعاً قیمت آن بیشتر است. شخصی که می خواهد الماس شما را بخرد باید جواب دقیق و واضحی در این موارد به شما بدهد.

همچنین شما می توانید هر سنگ الماس را از روی شناسنامه آن بشناسید که در آن همه ویژگی های الماس ثبت شده است. اما اگر شناسنامه الماس خود را ندارید برای قیمت گذاشتن روی آن بهتر است پیش یک جواهر شناس ماهر و قابل اطمینان بروید تا آگاهانه و با اطمینان جواهرات الماس خود را خرید و فروش کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم (1 نظر) فراجا: مأمور خاطی پلیس بازداشت و معلق از خدمت شد (1 نظر) استقبال عجیب دانش آموزان دختر از شهردار زنجان+عکس/ به صف شدن دختران برای تعظیم؟ (1 نظر) رونمایی از چهره هانیه غلامی در 22 سالگی وقتی که از دانشگاه فارغ التحصیل شد / چقد ظریف و زیباست (1 نظر) شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) استایل جذاب و جوان‌پسند داریوش فرضیایی، عموپورنگ خوش انرژی در 50 سالگی/ ماشاءالله پوستش چقدر صافه+عکس (1 نظر) از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو فال انبیاء روزانه پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه 1403 سلفی بامزه و سر صبحی شبنم قلی خانی با دختر یکی یدونه‌اش، شانا خانوم+عکس/ ماشالله بزرگ شده😍 طراحی چهره رهبر معظم انقلاب بر روی برگ درخت توسط این هنرمند+ویدئو/ منحصربفرد و بی نقص عکسی از درختکاری آیت الله جنتی در حیاط شورای نگهبان بررسی جذابیت های آلمان برای مهاجرت با موسسه مهاجرتی میرداماد
دیگران می‌خوانند   
استوری عاشقانه و جذاب مونا کرمی از همسرش سپند امیرسلیمانی/ تابلوی دیواری چقدر خاص و شیکه+عکس عاشق‌ترین و رمانتیک‌ترین حیوانات جهان را بشناسید+عکس نگاهی به خانه جذاب و شیک عموپورنگ و ننه نقلی و رونمایی از عکس آتلیه‌ای زیباشون+عکس (ویدئو) نحوه درست کردن یک دسر خوشمزه آلمانی با توت فرنگی و شیر (عکس) تیپ و چهره جدید «بابا پنجعلی» سریال پایتخت در مراسم تولد ایرج طهماسب تمسخر و خنده های ارژنگ امیرفضلی از نحوه پر کردن چاله های خیابان در کانادا+ویدیو فال انبیاء روزانه یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 ماجرای باقلوای یزدی دستپخت مادربزرگ رهبر معظم انقلاب نقاشی 400 ساله‌ای که یک پادشاه را «عاشق» کرد التماس سگ به پاکبان برای نجات توله های گرفتارش در آب بی جواب نماند+ویدئو/ مهربانی مهم ترین اصل انسانیت است... شباهت بی حد و اندازه پسر خوشتیپ و جذاب دانیال حکیمی به آقای بازیگر/ خندیدنشون هم کپی همدیگه هست+عکس تصویری از پسر قدبلند، مو فرفری و ریش دار کمند امیر سلیمانی در کنار دایی جان/ ماشالله چه بزرگ شده پشت صحنه جالب و دیدنی نماز خواندن شاهرخ استخری در سریال فاصله ها+ویدیو جواب قابل تامل آیت الله هاشمی رفسنجانی درباره مسئله ترسیدنشان از مرگ+ویدیو نگاهی به تاج کیانی و کمربند زرین و لوکس ناصرالدین شاه قاجار+عکس سی امین سالگرد ازدواج مرجان صفابخش و همسرش مرحوم آرش میراحمدی بر مزارش +ویدئو غوغای اجرا و گیتارنوازی بی‌نظیر عرفان طهماسبی با آهنگ شدم سرگشته حیرانت ای دوست/ از شنیدنش محاله سیر بشید+ویدیو تجربه زندگی متفاوت در عربستان سعودی از زبان جورجینا نامزد رونالدو حال خوب زهره حمیدی بعد گذراندن دوران شیمی درمانی در کنسرت جدید محسن ابراهیم زاده +ویدئو وقتی میخوای فیلم آموزش خانه داری ضبط کنی اما همه جا رو به گند میکشی+ویدیو/ اینجا باید گفت تا آموزشهای بعدی خدا نگهدار😂 نوشته تحسین برانگیز روی شیشه مغازه یک شاطر تهرانی که نان رایگان میدهد/ دست مریزاد+عکس فال شمع روزانه امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 وزارت ارشاد ناشران مجازی را غافلگیر کرد تقویت میل و عملکرد جنسی با این 10 ماده غذایی شگفت انگیز! فال قهوه با نشان روز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403+فیلم کبد چرب را با این میوه های شگفت انگیز درمان کنید! چگونه از افتادگی سینه‌ها جلوگیری کنیم؟ نگاهی به تیپ جوان پسند و امروزی احمدرضا عابدزاده در مراسم عروسی دخترش نگار+عکس/ بهش میخوره داماد باشه تا پدر عروس هم اکنون بارش شدید تگرگ در حرم رضوی/ مردم در منازل خود بمانند حیرت کاربران از صدای بهشتی و دلنشین فرشید نوابی مهران در سریال جدال با سرنوشت / شاهکار دیدنی آقای بازیگر سلفی عابدزاده با ستاره دربی 6 تایی رونمایی از خانواده جدید ستاره سادات قطبی و بچه های قد و نیم قد! چه خانواده پرجمعیتی+عکس فال ابجد روزانه یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 راه اندازی خط تولید آب معدنی {0 تا 100 هر آنچه باید بدانید!} جدیدترین ویدئو از وضعیت خیابان های مشهد بعد از بارش سیل آسا ویدیوی عجیب که در یک روز 12 میلیون لایک گرفت؛ خوردن یک ظرف 100 لیتری پُر از توت‌فرنگی در 12 ساعت+ویدیو سفر به ترکیه با بودجه محدود روش آسان طرز تهیه ترشی گوجه سبز با رب انار
منتخب روز