۸ عادت و علاقه جالب و عجیب شاه چارلز سوم

  دوشنبه، 04 مهر 1401   زمان مطالعه 4 دقیقه
۸ عادت و علاقه جالب و عجیب شاه چارلز سوم
ساعدنیوز: با چند حقیقت خواندنی درباره ی شاه چارلز سوم همراه باشید.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعدنیوز به نقل از روزیاتو، همه ی آدم ها عادت ها و علائق مخصوص به خودشان را دارند که به آن ها فردیت می دهد. اعضای خاندان های سلطنتی هم از این قاعده مستثنی نیستند. و حالا که چارلز سوم پس از مادرش الیزابت دوم بر تخت سلطنت نشسته و پادشاه جدید انگلیس شده، بد نیست چیزهای بیشتری درباره ی زندگی روزمره ی او بدانیم.

۱- ۵ بار در روز لباس هایش را عوض می کند

تصویر

پادشاه جدید انگلیس همیشه به خوش پوشی و وسواسی بودن در انتخاب لباس شهره بوده است. و این بدان معنی است که او بخش زیادی از وقت و توجه خود را صرف انتخاب پوشش خود می کند. در حقیقت، او خیلی اوقات ۵ بار در روز لباس های خود را عوض می کند. به گفته ی کارشناسان مُد، او هرگز از مُدهای زودگذر پیروی نمی کند اما در عین حال، می تواند خوش پوش باشد.

۲- با تخت و توالت مخصوص به خودش سفر می کند

تصویر

به گفته ی یک نویسنده که زندگینامه نویس معتمد پرنسس دایانا هم بوده، پادشاه انگلیس با توالت فرنگی مخصوص به خودش سفر می کند، از جمله وقت هایی که به دیدن دوستان نزدیکش در خارج شهر می رود. این نویسنده گفته چارلز سوم تخت طبی خودش را هم به همراه دو تابلوی عکس از مناظر طبیعی اسکاتلند با خود می برد. به گفته ی این نویسنده، شاه چارلز وقتی می خواهد به دیدن دوستانش به خارج شهر برود، یک روز قبل از رسیدنش، یک کامیون تختخواب، اسباب و اثاثیه و تابلوهای عکسش را به آنجا می برد.

۳- شیفته ی کتاب های هری پاتر است

تصویر

پادشاه انگلیس هم مانند میلیون ها نفر در سرتاسر دنیا طرفدار پر و پا قرص این کتاب فانتزی است و اینطور که گفته می شود، دوست دارد این کتاب ها را برای نوه های همسرش، کامیلا هم بخواند. همسر پادشاه در اینباره گفته: «گاهی که با همسرم به اسکاتلند می رویم، برای نوه هایم “هری پاتر” می خواند.» کامیلا همچنین گفته: «صدای همه ی شخصیت ها را هم در می آورد و در تقلید صدا فوق العاده است.»

۴- ناهار نمی خورد

تصویر

شاه چارلز هر زمان که بتواند از خوردن ناهار پرهیز می کند. یکی از گزارشگران سابق اخبار خاندان سلطنتی انگلیس دراینباره گفته: «چارلز ناهار را یک چیز تجملی و مزاحم کارهایش می داند، به همین دلیل دیر صبحانه می خورد و بعدش دیگر ناهار نمی خورد.» به گفته ی آشپز سابق خاندان سلطنتی، پادشاه برای صبحانه میوه یا تخم مرغ آب پز می خورد. آخر هفته ها هم ترجیح می دهد با تخم مرغ پنیری دلی از عزا درآورد.

۵- یک کتاب برای بچه ها نوشته

تصویر

پادشاه انگلیس یک کتاب برای بچه ها به اسم «پیرمرد اهل لوخ ناگار» (The Old Man of Lochnagar) نوشته است. این کتاب در سال ۱۹۸۰ منتشر شد، زمانی که او در اوایل دهه ۳۰ زندگی خود بود. از قرار معلوم او قبلاً با این داستان سر برادران کوچک تر خود، پرنس اندرو و پرنس ادوارد را زمانی که کوچک بودند، گرم می کرد. یک انیمیشن کوتاه هم بر اساس این داستان ساخته شده است.

۶- فعالیت زیادی دارد

تصویر

نزدیکان چارلز سوم می گویند او دوست دارد سرش شلوغ باشد و کار مفیدی انجام دهد. به گفته ی یکی از خبرنگاران حوزه مسائل خاندان سلطنتی، پادشاه انگلیس اعتیاد به کار دارد و هرگز دست از کار نمی کشد. در حقیقت، تنها در سال ۲۰۱۹ او در ۵۲۱ برنامه شرکت کرده بود، از جمله در ۱۴۵ دیدار رسمی، مراسم، مسابقه، کنسرت و برنامه خیریه.

۷- علاقه ی زیادی به کشاورزی ارگانیک دارد

تصویر

پادشاه انگلیس سال ها است که از حامیان کشاورزی ارگانیک است و خود ۳۵ سال است که یک مزرعه دارد. حتی با محصولات این مزرعه برندی به نام Waitrose Duchy Organic راه اندازی شد که در سوپرمارکت ها به فروش می رود. با این حال، در سال ۲۰۲۰ معلوم شد چارلز سوم قصد تمدید اجاره ی مزرعه اش را ندارد. او نتوانست برای ۲۰ سال دیگر متعهد به کشاورزی در آن مزرعه شود چون باید خود را برای نشستن بر تخت سلطنت آماده می کرد.

۸- اهل نقاشی است

تصویر

شاه چارلز نقاشی هم می کند و گفته یکی از آرامش بخش ترین و شفا بخش ترین کارهایی است که سراغ دارد. او همچنین گفته این سرگرمی بخش هایی از روح را احیا می کند که دست کارهای دیگر به آن ها نمی رسد. چارلز سوم گفته بعد از آنکه میل شدیدی به سراغش آمد تا آنچه می دیدید را از طریق آبرنگ بیان کند، نقاشی را شروع کند.

و از قرار معلوم، نقاشی کردن برای او چیزی فراتر از یک سرگرمی وقت گذران است. مجموعه نقاشی های آبرنگ او از مناظر سرتاسر دنیا تاکنون در چندین نمایشگاه به نمایش در آمده است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (480 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (103 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (20 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (16 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (16 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (13 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (7 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (7 نظر) علی دایی: هرکسی گفته ویلای معروف اوشان برای من است بیجا کرده (6 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (6 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
(ویدیو) شام غریبان نیوشا ضیغمی و دختر موبلندش در شب عاشورا کنار خیمه ها/ ماشالله دخترش چه خانومی شده!
عروسی مولتی میلیاردی هندی با 14 هزار نفر مهمان و زیبایی خیره کننده لباس عروس + تصاویر
(عکس) عزاداری الناز شاکردوست در عاشورا/ پست عاشورایی الناز شاکردوست
(تصاویر) چیدمان شیک و ایرانی پسند سفره حضرت ابوالفضل در منزل باسلیقه علی دایی، با جاشمعی‌ها و مبلمان طلایی و دیزاین زیبای گل در وسط سفره
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان