دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

دانشگاه / آموزش / رشته های دانشگاهی / دکترا /

آشنایی با رشته مهندسی عمران- مدیریت ساخت و بازار کار این رشته 

دوشنبه، 16 بهمن 1396
کد خبر: 2574
ساعد نیوز: آشنایی با رشته مهندسی عمران-مدیریت ساخت ، آینده شغلی ، بازار کار این رشته و وزارتخانه ها و سازمانهایی که فارغ التحصیلان این رشته می توانند در آنجا فعالیت کنند.

مهندسی -مدیریت ساخت یکی از گرایش های رشته ی مهندسی عمران است که به صورت حرفه ای به طراحی ، ساخت و مدیریت زیرسازه هایی از جمله بزرگراه ها ، پل ها ، فرودگاه ها ، راه ها، ساختمان ها و سد ها می پردازد. تفاوت این مهندسان با مهندسان عمران معمولی این است که این مهندسان علاوه بر تسلط بر طراحی مانند مهندسان عمران معمولی ، بر مدیریت پروژه نیز مانند مدیران اجرایی ساخت و کنترل پروژه اشراف دارند.

در رشته عمران گرایش مهندسی و مدیریت ساخت، انجام وظایف و نقش های مدیریتی نمود بیشتری یافته و هدف تربیت افرادی است که در عین دارا بودن توانایی های یک مدیر، قادر به اجرای وظایف یک مهندس عمران نیز باشند. به عبارت دیگر توانایی های لازم جهت برنامه ریزی، هدایت،نظارت، اجرا و کنترل ساخت پروژه های بزرگ عمرانی در سطح ملی،منطقه ای و شهری را دارا باشند (پروژه هایی نظیر سدهای بلند، بنادر وسازه های دریایی،پالایشگاهها ونیروگاهها،مجتمع های بزرگ مسکونی واداری، سازه های بلند، پل های با دهانه بزرگ وسیلوها ونظایر آنها).با این حال به صورت کلی می توان گفت مهندسان عمران بر روی کار طراحی تمرکز بیش تری دارند. مسائل مهم در مدیریت پروژه این است که چگونه یک پروژه را در زمان مقرر ،از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه و با کیفیت قابل قبول تحویل داد.

زمینۀ فعالیت و آیندۀ شغلی و بازار کار این رشته

در این گرایش انواع روش‌های مدیریتی، پیمان‌ها و قراردادها، برآورد هزینه‌ها و انواع روش‌های اجرایی مطرح می‌شود، بنابراین فارغ التحصیلان این دوره زمینه فنی و علمی کافی برای احراز مشاغل زیر را دارند:

– همکاری با وزارتخانه­ ها و سازمان های مسئولِ اجرا و ساخت پروژه­ های عمرانی بزرگ نظیر وزارت نیرو، وزارت راه و شهرسازی، وزارت نفت، وزارت صنایع، سازمان برنامه و بودجه، شهرداری­ ها و سازمان نظام مهندسی.

– همکاری با مشاوران و سازندگان جهت مشارکت در برنامه­ ریزی و مدیریت ساخت  طرح های عمرانی.

– همکاری با مؤسسات آموزشی جهت ارائه دروس مهندسی ساخت و انتقال تجارب.

– همکاری با مؤسسات مدیریت پروژه جهت انجام پروژه فولاد و بتن در سطح کلان و جامع نگر

  دانش آموختگان این دوره می توانند علاوه بر آموزش و یا پژوهش در دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی، در مدیریت و اجرای تمام پروژه های عمرانی فعالیت نمایند. بر همین اساس تمامی وزارتخانه ها و سازمان­های دست اندرکار ساخت و ساز مانند وزارت راه و ترابری، وزارت مسکن و شهرسازی، وزارت نفت، وزرات نیرو، وزارت صنایع، شهرداری­ها، نظام مهندسی و شرکت­های مشاور و پیمانکار می­توانند از همکاری دانش آموختگان این دوره در جهت ارتقاء کیفی و کاهش مدت و هزینه پروژه ­ها بهره بگیرند.


16 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 08 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
تبدیل پایان نامه به مقاله !
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
سابمیت مقاله چیست؟
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه