دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / دنیای مد و زیبایی / کیف و کفش /

ابزارهای لازم برای مراقبت از کفش 

سه شنبه، 22 تیر 1400
هیچ گاه کفش را بزر‌گتر و یا کوچکتر از پا تهیه نکنید؛ در صورتی که در اندازه کفش دقت نداشته باشید، عمر آن به نصف کاهش پیدا خواهد کرد.

هیچ گاه کفش را بزر گتر و یا کوچکتر از پا تهیه نکنید؛ در صورتی که در اندازه کفش دقت نداشته باشید، عمر آن به نصف کاهش پیدا خواهد کرد.پاها به عنوان قلب دوم انسان شناخته می شوند و از همین رو در صورت نبود و یا آسیب دیدگی شان مشکلات فراوانی برای انسان پیش خواهد آمد؛ محافظت از پا دارای شرایط خاصی است که استفاده از کفش یکی از آنهاست.نکته اصلی اینجاست که ما چگونه باید از کفش هایمان محافظت کنیم تا خراب نشوند و بتوانند از پای ما به خوبی مراقبت کنند؛ نکته های زیادی برای داشتن یک کفش سالم نیاز است تا رعایت کنید اما مهمترین آنها بدین گونه هستند:اولین نکته مراقبتی از کفش ها از همان مغازه شروع می شود که ابتدا باید به جنس و همچنین نوع دوخت کفش دقت بسیار زیادی داشته باشید؛ کفش هایی که از جنس های نامرغوب ساخته شده اند خیلی زود پاره می شوند و همچنین دوخت نا مناسب نیز می تواند جداشدن زود هنگام کفش را به دنبال داشته باشد.اگر به موقع و مرتب کفش ها را تمیز کنید، دیرتر به شستن احتیاج پیدا می کنند و در نتیجه سالم تر می مانند. به همین خاطر داشتن اسپری جیر، واکس چرم، اسپری ضدعفونی و خوشبوکننده از ابزار موردنیاز برای نگهداری صحیح کفش است.

تکنیک تمیز کردن کفش جیر

برای کالج های جنس جیر یک برس لازم دارید. ابتدا روی کفش را با یک دستمال تمیز کنید. سپس در صورت وجود گردوغبار (در کفش های با پرز بلند) روی کفش را با برس در جهت خواب جیر بکشید. این ابزار نباید نرم باشد یا سطح زبری داشته باشد. اگر کفش خیلی کثیف است، با حرکات دایره وار سطح روی آن را با برس تمیز کنید.

کفش چرم را نشویید!

کفش های چرم را هرگز با آب نشویید. ابتدا سطح روی این کفش را با پارچه ای نم دار تمیز کنید و سپس آن را واکس بزنید. بهتر است برای تمیز کردن این کفش ها از هیچ مواد شوینده اضافی کمک نگیرید. پس از تمیزکردن کفش، داخل آن را (اگر مدت زمان طولانی از آن استفاده نمی کنید) قالب مخصوص قرار دهید یا با روزنامه پر کنید تا فرم آن حفظ شود.

مراقبت از این کفش پرکاربرد

خیلی ها در این فصل زمان ورزش و پیاده روی کردن را پیدا می کنند و به همین خاطر کتانی از کفش های پرکاربرد این فصل محسوب می شود. بعد از هر بار استفاده از این کفش می توانید با پنبه ای آغشته به آب و کمی الکل سطح روی کتانی را تمیز کنید.

کفش ها را داخل جعبه قرار دهید

استفاده از کفش های پاشنه بلند برای خانم ها عموما محدود به زمان رفتن به مهمانی می شود. به همین دلیل ممکن است این کفش ها تا مدت ها داخل کمد خاک بخورند؛ بنابراین حتما داخل آن را با روزنامه یا قالب پر کنید و تا مهمانی بعدی داخل جعبه قرار دهید.

مقداری نشاسته را با آب حل کنید و آن را داخل آب پاش بریزید، سپس روی کفش های پارچه ای و روشن تابستانه اسپری کنید. این تکنیک باعث می شود گردوغبار کمتری به بافت کفش نفوذ کند.هر کفشی مناسب زمان رانندگی نیست. پدال های ماشین به کفی کفش آسیب می رساند، ضمن این که رویه کفش هم مدام خم می شود که منجر به ایجاد چروک در کفش های چرم و جیر می شود.بخارشوی کردن کفش های جیر از آن تکنیک هایی است که با کمک یک اتوی معمولی هم می توانید از پس آن بربیایید. کافی است کفش را با فاصله حدود 20سانتی متر از اتوی بخار بگیرید و اجازه دهید بخار اتو به درون پرزهای کفش نفوذ کند.

نگهدارنده کفش

برخی کفش ها مثل کفش های چرمی اگر مدت طولانی استفاده نشوند فرم خود را از دست می دهند و تنگ یا گشاد می شوند برای جلوگیری از این وضعیت از وسیله ای به نام نگهدارنده کفش استفاده می شود که قالب کفش است و آن را در فرم اصلی خود حفظ می کند. پس اگر چنین کفشی دارید که به آن علاقمندید به یک نگهدارنده هم نیاز دارید. نگهدارنده ها برای پوتین ها هم ساخته شده اند.

برس کفش

انواع مختلفی از برس کفش وجود دارد برخی برای واکس زدن و برخی فقط برای تمیز کردن و برخی برای جلای کفش است. برس هایی که از موی طبیعی ساخته شده اند اگرچه گرانتر هستند ولی بهتر از مدل های پلاستیکی هستند و به کفش آسیب نمی زنند.

کفی

کفی های قابل تعویض معمولا برای اندازه کردن کفش های گشاد به کار می روند اما کاربرد دیگر آن ها تمیز نگه داشتن کف کفش است. انواع نرم کفی کفش که به فرم های ارگونومیک ساخته شده اند برای تبدیل یک کفش معمولی به کفش طبی به کار می روند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 15 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
مراحل اکسپت مقاله
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
گام به گام مراحل چاپ کتاب
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان