ساعدنیوز
ساعدنیوز

ادامه تحصیل آسان در آذربایجان

  سه شنبه، 21 فروردین 1403   زمان مطالعه 6 دقیقه
ادامه تحصیل آسان در آذربایجان
آذربایجان یکی از کشورهای همسایه ایران است که در چند سال اخیر موردتوجه دانشجویان قرار گرفته است.

به دلیل شرایط ادامه تحصیل آسان در آذربایجان سالانه بیش از 5000 دانشجوی بین‌المللی عازم این کشور می‌شوند. به دلیل مناسب بودن هزینه و شرایط تحصیل و برخورداری از سیستم آموزشی باکیفیت تحصیل در دانشگاه‌های این کشور جایگاه خاصی در بین گزینه‌های مهاجرت تحصیلی دارند.

مزایای تحصیل در آذربایجان

همانند کشورهای روسیه و ترکیه کشور آذربایجان هم یک کشور اوراسیایی است که تلاش می‌کند سیستم آموزش عالی خود را منطبق بر استانداردهای اروپایی به‌پیش ببرد. به دلیل فراهم بودن شرایط ادامه تحصیل آسان در آذربایجان و همچنین برخی اشتراکات فرهنگی و قومی، این کشور مقصد تحصیلی مناسبی برای برخی دانشجویان است. مهاجرت تحصیلی به آذربایجان موقعیت تحصیلی مناسبی است که می‌توان با هزینه‌ای مناسب مدرک تحصیلی در سطح دانشگاه‌های اروپا دریافت کرد. مهم‌ترین مزایای تحصیل در آذربایجان عبارت‌اند از:

  • مناسب‌بودن هزینه تحصیل: در مقایسه با دانشگاه‌های اروپایی و آمریکایی می‌توان با میانگین هزینه مناسب در آذربایجان تحصیل کرد.

  • موقعیت استراتژیک آذربایجان: آذربایجان با قرارگیری در بین دو قاره اروپا و آسیا دروازه‌ای به‌سوی کشورهای اروپایی و مجامع بین‌المللی است. این موقعیت می‌تواند علاوه بر تجربه سفر به کشورهای اروپایی و آشنایی با فرهنگ‌های مختلف فرصتی برای تضمین آینده شغلی باشد.

  • کیفیت سیستم آموزشی: دانشگاه‌های آذربایجان از استانداردهای آموزشی اروپایی پیروی می‌کنند و با این کار تلاش می‌کنند اعتبار خود را در رنکینگ‌های جهانی افزایش دهند. کیفیت آموزش در این کشور اهمیت زیادی دارد.

  • تنوع و گوناگونی: علاوه بر ادامه تحصیل آسان در آذربایجان، داشتن فرهنگ و تاریخ غنی آذربایجان که زمانی بخشی از ایران بوده جذابیت‌های خاصی برای دانشجویان ایرانی دارد. همچنین شباهت‌های فرهنگی، قومی و نژادی با مردم ایران نیز از دیگر موارد موردتوجه دانشجویان ایرانی است.

  • امنیت: شرایط زندگی دانشجویی در آذربایجان مناسب است و دانشجویان با رعایت موارد احتیاط مانند عدم اعتماد به افراد غریبه و عدم درگیری با دیگران می‌توانند در امنیت کامل تحصیل کنند.

باتوجه‌به اهمیت بالای مهاجرت تحصیلی مهم‌ترین گام در این فرایند مشاوره با مؤسسات مهاجرتی معتبری است که کامل‌ترین اطلاعات را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند. مؤسسه علم ویرا با سابقه درخشان خود بهترین راهنما و مشاور در زمینه ادامه تحصیل آسان در آذربایجان است.

شرایط ادامه تحصیل آسان در آذربایجان

وقتی درباره شرایط ادامه تحصیل آسان در آذربایجان می‌گوییم این یک حقیقت است. در مقایسه با کشورهای دیگر و شاید حتی ترکیه شرایط تحصیل در آذربایجان به‌گونه‌ای است که می‌توان با هزینه کم در سیستم آموزشی به سبک اروپا تحصیل کرد. درنتیجه مدارک تحصیلی این دانشگاه‌ها مورد قبول کشورهای اروپایی هستند. در ادامه، شرایط تحصیل در مقاطع تحصیلی مختلف در آذربایجان آمده است:

  • دوره کارشناسی: ارائه دیپلم پایان دوره متوسطه، حداقل سن 18 سال و ارائه بورسیه تحصیلی به دانشجویان مستعد، طول دوره تحصیلی 4 سال

  • دوره کارشناسی‌ارشد: ارائه مدرک کارشناسی، حداقل سن 22 سال و امکان اخذ بورسیه تحصیلی، طول دوره تحصیلی 2 سال، ارائه پایان‌نامه در پایان دوره

  • دوره دکترا: ارائه مدرک کارشناسی‌ارشد، حداقل سن 30-24 سال و امکان اخذ بورسیه تحصیلی، طول دوره تحصیلی 4-3 سال و ارائه رساله دکترا در پایان دوره

  • عدم نیاز به مدرک زبان: داوطلبان تحصیل در آذربایجان بدون مدرک زبان می توانند در این کشور تحصیل کنند.

از دیگر شرایط ادامه تحصیل آسان در آذربایجان ارائه مدرک زبان انگلیسی یا آذربایجانی است و دانشجویان باید قبل از انتخاب دانشگاه، شرایط را از نظر زبان تحصیل خود بررسی کنند. علاوه بر مدارک تحصیلی، ارائه ریزنمرات با ترجمه رسمی و توصیه‌نامه با انگیزه‌نامه (در صورت وجود) از دیگر شرایط تحصیل در آذربایجان است.

ارائه ویزای تحصیلی و اثبات تمکن مالی از دیگر شرایط لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های آذربایجان است. این موارد در کنار مدارک شناسایی و گذرنامه با اعتبار لازم است.

دانشگاه های آذربایجان

دانشگاه های آذربایجان و هزینه تحصیل

دانشگاه‌های آذربایجان از جمله دانشگاه طب باکو از نظر میزان اعتبار در جهان در سطح متوسط قرار دارند و روند روبه‌رشدی را در پیش گرفته‌اند. فراهم‌سازی بهترین تجهیزات علمی و تحصیلی و ارائه بورسیه‌های تحصیلی به‌ویژه در مقطع تحصیلات تکمیلی نمونه‌هایی از تلاش این کشور برای افزایش اعتبار و فراهم‌سازی شرایط ادامه تحصیل آسان در آذربایجان هستند.

همچنین مناسب‌بودن هزینه تحصیل در آذربایجان از جمله موارد موردتوجه دانشجویان بین‌المللی است. در ادامه فهرست برخی دانشگاه‌های آذربایجان و میانگین سالانه هزینه تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی این دانشگاه‌ها آمده است:

دانشگاه

مقاطع تحصیلی

شهریه تحصیلی

دانشگاه دولتی باکو

کارشناسی

کارشناسی‌ارشد

دکترا

1200-3000 دلار

1200-3000 دلار

1200-3000 دلار

دانشگاه زبان آذربایجان

کارشناسی

کارشناسی‌ارشد

دکترا

1000-25-00 دلار

1000-4000 دلار

1500-4000 دلار

دانشگاه دولتی گنجه

کارشناسی

کارشناسی‌ارشد

دکترا

1000-2500 دلار

1000-4000 دلار

1500-4000 دلار

دانشگاه دولتی نخجوان

کارشناسی

کارشناسی‌ارشد

دکترا

تا 4300 دلار

تا 4300 دلار

تا 4300 دلار

برای کسب اطلاعات لازم درباره شرایط تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور بهترین راه مشاوره با مؤسسات مهاجرتی معتبری است که سابقه درخشانی در این زمینه دارند. دفتر مهاجرتی علم ویرا با داشتن شعبه‌های مختلف در کشور و تیم‌های مشاوره قوی بهترین راهنمای متقاضیان مهاجرت تحصیلی است.

ادامه تحصیل آسان در آذربایجان؛ مهم ترین رشته های تحصیلی

نظام آموزش عالی آذربایجان در تلاش برای افزایش اعتبار خود در سطح جهان و جذب دانشجویان بین‌المللی بهترین امکانات برای ادامه تحصیل آسان در آذربایجان را فراهم می‌کند. در دانشگاه‌های این کشور رشته‌های مختلف تحصیلی در بهترین سطح مطابق با استانداردهای آموزشی جهانی ارائه می‌شوند. مهم‌ترین رشته‌های تحصیلی در دانشگاه‌های آذربایجان عبارت‌اند از:

  • رشته‌های پزشکی: شامل پزشکی عمومی، پرستاری، داروسازی و دندانپزشکی

  • رشته علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات: باتوجه‌به رشد تکنولوژی‌های کامپیوتری و فناوری اطلاعات، دانشگاه‌های آذربایجان هم از قافله عقب نمانده و تلاش می‌کنند همگام با جامعه جهانی در این زمینه پیش بروند.

  • رشته‌های مهندسی: باتوجه‌به توسعه زیرساخت‌های صنعتی مختلف به‌ویژه صنعت نفت و گاز رشته‌های مختلف مهندسی در این کشور طرف‌داران زیادی دارد. مهندسی برق، نفت، گاز، عمران، صنایع و... از جمله رشته‌های مهندسی هستند که در دانشگاه‌های این کشور ارائه می‌شوند.

  • رشته‌های هنری و موسیقی: رشته‌های مختلف هنری مانند هنرهای تجسمی، نقاشی، موسیقی، معماری داخلی و مدیریت هنری از رشته‌های جذاب و پررونق هستند. امکان ادامه تحصیل آسان در آذربایجان در این رشته‌ها فراهم شده است.

  • رشته‌های مدیریت و اقتصاد: از دیگر رشته‌های پررونق و جذاب برای دانشجویان بین‌المللی رشته‌های مدیریت و اقتصاد در آذربایجان هستند. دانشجویان در حوزه‌های مختلف مانند بازاریابی، مدیریت مالی، مدیریت کسب‌وکار و اقتصاد بین‌الملل تحصیل می‌کنند.

  • رشته‌های علوم پایه: از دیگر رشته‌هایی که امکان ادامه تحصیل آسان در آذربایجان برای آن‌ها وجود دارد رشته‌های ریاضی، فیزیک و زیست‌شناسی است. دانشجویان در زمینه‌های مختلف تحقیقاتی در این رشته‌ها فعالیت می‌کنند.

معماری و طراحی شهری: رشته معماری در آذربایجان تاریخی غنی دارد که همگی برگرفته از ایران و تعلق این کشور به ایران است. دانشجویان رشته معماری در حوزه‌های مختلف مانند طراحی شهری و طراحی ساختمان تحصیل می‌کنند.

دانشجویان

بورسیه تحصیلی آذربایجان

دانشجویان واجد شرایط علمی و تحصیلی به‌ویژه در دوره تحصیلات تکمیلی می‌توانند برای اخذ بورسیه تحصیلی درخواست دهند. دولت آذربایجان برای دانشجویان خارجی یک بورسیه با نام «بورسیه تحصیلی جنبش غیرمتعهد» تعیین کرده است. البته برخی دانشگاه‌های آذربایجان مانند دانشگاه ADA یک بورسیه تحصیلی فول فاند برای دانشجویان دوره کارشناسی و کارشناسی‌ارشد ارائه می‌دهد.

با اخذ بورسیه تحصیلی نیز امکان ادامه تحصیل آسان در آذربایجان در بهترین شرایط فراهم می‌شود. بورسیه‌های ارائه‌شده از طرف سازمان‌ها و بنیادهای خصوصی و دانشگاه‌های مختلف از دیگر بورسیه‌های تحصیلی آذربایجان هستند. ارائه بورسیه به دانشجویان بر اساس شرایط مالی، رزومه علمی و تحصیلی قوی، مهارت‌های رهبری یا فعالیت در خدمات اجتماعی ارائه می‌شود.

جمع‌بندی

شرایط استراتژیک و موقعیت جغرافیایی خاص و همچنین امکانات تحصیلی مناسب برای ادامه تحصیل آسان در آذربایجان موجب شده تا این کشور به یکی از مقاصد تحصیلی دانشجویان تبدیل شود. دانشگاه‌های آذربایجان ازنظر اعتبار علمی در سطح متوسط جهانی قرار دارند و همچنان تلاش می‌کنند تا خود را به سطح بالاتری از اعتبار برسانند.

پیروی از استانداردهای اروپایی و فراهم‌سازی امکانات تحصیلی و علمی مناسب بخشی از تلاش‌های سیستم آموزش عالی این کشور است. هنگام اقدام برای مهاجرت تحصیلی مهم‌ترین گام، مشاوره با یک مؤسسه مهاجرتی معتبر است. انتخاب یک دفتر مهاجرتی معتبر با سابقه درخشان و تیم قوی مشاوره و مهاجرت، نقش مهمی در موفقیت مسیر شما دارد. مؤسسه علم ویرا با مجموعه‌ای از مشاوران مجرب، حقوق‌دانان و وکلا تلاش می‌کند بهترین مشاور و حامی در این مسیر باشد.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (83 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (70 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (63 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (39 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (34 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (28 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (27 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (24 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (21 نظر) امیر جعفری، همسر همای پایتخت: همه دارو ندارم از خونه گرفته تا ماشین به اسم ریماست... (20 نظر) ایده خنده دار یک ایرانی برای احداث برج آزادی روی پشت بوم خونه اش حماسه آفرید/یه پا جاذبه گردشگریه واسه خودش😂+عکس (19 نظر) صدای بهشتی دو برادر با خوانندگی برای پدر و مادر ناشنوایشان+ویدئو/حنجرشونو فرشته ها بوسیدن+ویدئو (18 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (18 نظر) بوی بد واژن: علل، درمان‌های خانگی و روش‌های پیشگیری (17 نظر) خلاقیت خنده دار دانش آموز تنبل در پاسخ به سوال ریاضی حماسه ساز شد+عکس/حیف انیشتین این نخبه رو ندید مرد (17 نظر)
دیگران می‌خوانند   
تیپ خاص و جذاب رضا عطاران، رامین سریال متهم گریخت بعد از دو دهه، مُد روز شد!+عکس نگاهی به خونه زندگی زیبا و شیک سارا صوفیانی و همسرش قبل از مهاجرت/ چیدمان آنتیک و منحصر به فرد منزلشون رو ببینید!+عکس قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... تاثیر لبنیات در لاغری و چربی سوزی بهترین راهکارها برای از بین بردن کبد چرب جشن تولد ساده و بدون تجملات 61 سالگی احمدی نژاد در خانه ساده و بدون زرق و برقش+عکس سرطان دهانه رحم: همه چیزهایی که باید بدانید دمنوش آرامبخش فوری نگاهی به جشن تولد ساده و بدون تجملات 71 سالگی حسن روحانی در هواپیما/ سورپرایز رئیس جمهور سابق در آسمان+عکس نگاهی به خانه ابدی سیروس گرجستانی و سنگ قبر منحصر به فردش/ چه متن معنادار و زیبایی روی مزارش نوشتن+عکس فال انبیاء روزانه جمعه 14 اردیبهشت ماه 1403 خلاقیت جالب و خنده دار شهرداری تهران برای تبریک روز دانشجو/ این بنر بامزه پربازدید شد+عکس شوخی بامزه رهبر انقلاب با درخواست های متعدد یک دانشجو برای گرفتن هدیه: دَبه در نیار...+ویدیو خطرات پروتز پستان ابراز علاقه خنده دار حامد آهنگی به نعیمه نظام دوست در خیابان: باید عروس ننم بشی+ویدیو شباهت بی حد و اندازه جواد عزتی به پدر و برادر جوانش/ چه خانواده اصیل و صمیمی+عکس نگاهی به خانه مجلل و بزرگی که 3400 سال قبل فرعون مصر در آن استراحت کرد+عکس رونمایی از گواهینامه یک مرد تهرانی که برای نخستین بار 95 سال پیش تصدیق گرفت!+عکس اولین ویدیو از دختر گمشده گلستانی بعد از نجات معجزه آسا/ تصاویر معاینه پزشکی یسنا در بیمارستان+ویدیو لحظه احساسی بوسه آیت الله هاشمی رفسنجانی بر پیشانی رهبر معظم انقلاب در بیمارستان+عکس بازی یکتا ناصر مقابل منوچهر هادی در فیلم مشترکشان قبل از طلاق +عکس/عجیب ترین تقابل عشق و نفرت... نگاهی به خونه زندگی لوکس و ایرانی پسند علیرضا نیکبخت واحدی با رونمایی از بریز و بپاش های همسرش برای تولدش+ویدیو/ چه مبلایی، چه دکوراسیونی😍 فال ابجد روزانه جمعه 14 اردیبهشت 1403 خلاقیت فوق خنده دار پدر ایرانی در هدایت باد کولر بین پذیرایی و اتاق حماسه آفرید + ویدیو/ انیشتین ثانی برازنده توست هموطن😂😂 فال روزانه امروز جمعه 14 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز جمعه 14 اردیبهشت1403 کادوهای جالب و بامزه یک معلمِ منطقه محروم برای روز معلم که پربازدید شد+عکس/ عشق و صفا توی این هدیه ها خلاصه میشه😍 روایت جالب و شنیده نشده از رابطه رهبر انقلاب و پدرشان: آنقدر برای پدرم کتاب میخواندم که سرم گیج می‌رفت+ویدیو دفن جسد زن جوان در باغ شخصی یک مرد/ نمی‌خواستم او را بکشم فال قهوه با نشان روز جمعه 14 اردیبهشت ماه 1403 جزئیات آتش‌سوزی مهیب امامزاده ابراهیم شفت +عکس فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 14 اردیبهشت 1403+فیلم برادر قدبلند و چهارشانه الناز حبیبی، شیوای سریال دوپینگ/ ماشاءالله چقدرم خوشتیپ+عکس خلاقیت خنده دار یک ایرانی برای نگه داشتن جای پارک حماسه آفرید/ اوج ابتکار با کمترین امکانات+ عکس نگاهی به حجله عزای مرتضی پاشایی خواننده ناکام و محبوب ایرانی+عکس/ روحش شاد و یادش گرامی نکته جالب عکس جدید جواد عزتی و الناز حبیبی روش منحصربفرد رهبر معظم انقلاب برای مدیریت زمان در سخنرانی های خودشان در نماز جمعه + عکس تصویری معنادار و احساسی که مهران مدیری با انتشار آن خبر فوت مادرش را داد + عکس/ روحشون شاد عکسی از خانه ابدی ارشا اقدسی و هنرمندی که سنگ قبرشان مشترک است/روحش شاد و یادش گرامی... تقابل آزاده نامداری و فرزاد حسنی در یک مراسم بعد از طلاق؛ این بار در قامت همکار و نه زن و شوهر! +عکس/ جوری نشستن که همدیگرو نبینن
تیتر امروز   
نگاهی به خانه مجلل و بزرگی که 3400 سال قبل فرعون مصر در آن استراحت کرد+عکس رونمایی از گواهینامه یک مرد تهرانی که برای نخستین بار 95 سال پیش تصدیق گرفت!+عکس فال ابجد روزانه جمعه 14 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز جمعه 14 اردیبهشت ماه 1403 دفن جسد زن جوان در باغ شخصی یک مرد/ نمی‌خواستم او را بکشم فال شمع روزانه امروز جمعه 14 اردیبهشت1403 فال قهوه با نشان روز جمعه 14 اردیبهشت ماه 1403 جزئیات آتش‌سوزی مهیب امامزاده ابراهیم شفت +عکس فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 14 اردیبهشت 1403+فیلم فال انبیاء روزانه جمعه 14 اردیبهشت ماه 1403 کفش بندداری که هیچوقت نصیب رهبر معظم انقلاب نشد/ آرزو به دلمان ماند! چقدر غصه خوردیم تهیه فیلم سیاه از زن متاهل در یک کارگاه توسط مرد بدهکار برای باجگیری (ویدئو) آیا با گوی آذرخش، این پدیده‌ی نادر طبیعت آشنایی دارید؟ (ویدئو) صحبت‌های جدی با چاشنی طنز تلخ مهران مدیری/ عصر ابتذال است، دانشمند نابغه فالوور ندارد اما... (ویدئو) معلمی که معنی جایزه را نمی‌داند/ معلم کوچک 9 ساله با آرزوهای بزرگ
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...