افرادی که ثابت کردند هیچ چیز غیرممکن نیست

  دوشنبه، 20 اسفند 1397   زمان مطالعه 4 دقیقه
افرادی که ثابت کردند هیچ چیز غیرممکن نیست
توانایی‌های فکری و جسمی انسان معمولا بسیار محدود هستند. اما روانشناسان معتقدند این مغز ماست که محدودیت‌ها را کنترل می‌کند و می‌تواند آن را کم و زیاد کند. افرادی که بر چنین محدودیت‌هایی غلبه می‌کنند شواهد زنده‌ای هستند که نشان می‌دهند همه محدودیت‌ها هیچ چیز جز یک توهم نیستند.

جاش ساندکویست بعد از قطع شدن پایش تمرین کرد تا قهرمان پارالمپیک شود

جاش در ده سالگی پایش را در اثر نوعی سرطان استخوان نادر از دست داد. سرطان او در ۱۳ سالگی درمان شد و سه سال بعد تمرین اسکی را آغاز کرد. بعد از شش سال تمرین عضو تیم اسکی پارالمپیک ایالات متحده شد. امروزه او یک سخنران انگیزشی و یکی از نویسندگان پرفروش است.

تصویر
 

جورج دانتزیگ مساله ریاضی را اتفاقی حل کرد

وقتی جورج دانتزیگ دانشجوی دکترای دانشگاه کالیفرنیا بود، دیر به کلاس آمارش رسید. او دو قضیه آماری روی تخته مشاهده کرد و آن را با تکلیف خانه اشتباه گرفت. او بدون اینکه بداند مساله‌ها «حل نشدنی» هستند کار برای اثبات آن‌ها را آغاز کرد و توانست هر دو را اثبات کند.

تصویر
 

جیسون پاجت بعد از آسیب مغزی نابغه ریاضی شد

بعد از اینکه جیسون پاجت مورد حمله قرار گرفت نه تنها ضربه شدیدی خورد بلکه شروع به دیدن دنیا از لنز هندسه کرد. قبل از این آسیب او فروشنده مبلمان بود، و بعد از آسیب توانایی تجسم اشیای پیچیده ریاضی و مفاهیم فیزیکی را به دست آورد. به گفته دانشمندان جیسون نمونه‌ای از یک سندروم دانشمند نادر است که در آن افراد عادی بعد از یک آسیب یا بیماری شدید توانایی فوق العاده و غیرطبیعی به دست می‌آورند.

تصویر
 

راینولد مسنر اولین کسی که بدون کپسول اکسیژن به اورست صعود کرد

راینولد مسنر چندین رکورد دارد. او اولین مردی بود که بدون استفاده از کپسول اکسیژن از کوه‌های بیش از ۸۰۰۰ متر بالا رفت. او در سال ۱۹۷۸ به اورست صعود کرد، کاری که از نظر پزشکان و دانشمندان غیرممکن بود. او اولین قله زندگیش را در ۵ سالگی فتح کرد و اولین کسی بود که به تنهایی به قله اورست صعود کرد. خطر کوهنوردی در ارتفاعات بالا بدون ذخیره اکسیژن این است که بدن مجبور به اضافه کاری می‌شود. در نتیجه سلول‌های قرمز خون بیشتر تولید می‌شود، جریان خون کندتر می‌شود و رگ‌های خونی مستعد تنگ شدن هستند.

تصویر
 

جوری روبیک پنج بار برنده مسابقه دوچرخه سواری ۵۰۰۰ کیلومتر

این دورچه سوار اسلوونی رکورد دوچرخه سواری ۸۳۴.۷۷ کیلومتر بی وقفه را دارد و با استقامت زیادش شناخته می‌شود. او در مسابقاتی که یک هفته طول می‌کشد تنها یک ساعت در شب می‌خوابد. به گفته دانشمندان راز استقامت فوق العاده او این است که پیام‌های مغزش درباره خستگی را نادیده می‌گیرد و فقط به حرف مربیانش گوش می‌دهد که تصمیم می‌گیرند کی استراحت کند، کی بخورد و چقدر سریع برود.

تصویر
 

هربرت نیچ در عمق ۲۵۳ متر غواصی کرد

غواص اتریشی هربرت نیچ توانسته ۳۳ رکورد جهانی را در غواصی آزاد به دست بیاورد. خیره کننده‌ترین رکورد او غواصی در عمق ۲۵۳.۲ متری بود. او بعد از این غواصی دچار بیماری ناشی از فشار شد. چند سال بعد برخلاف همه تصورات، هربرت دوباره تمرینات و غواصی در آب‌های عمیق را از سر گرفت.

تصویر
 

چول سون از وزن ۵۶ کیلوگرم به آرنولد آسیا تبدیل شد

چول سون در ۲۰ سالگی تنها ۵۶ کیلوگرم وزن داشت و به عنوان یک نوجوان لاغر اغلب رفتار خوبی با او نمی‌شد. او ۱۲ سال پیش تصمیم گرفت تغییر کند و ورزش را با روزی ۳۰۰۰ بار دراز و نشست آغاز کرد. چول با رژیم غذایی درست و تمرینات شدید توانست مشهورترین بدنساز کره‌ای شود.

تصویر
 

رندی گاردنر ۱۱ روز نخوابید

در سال ۱۹۶۴، رندی گاردنر ۱۱ روز و ۲۵ دقیقه برای یک پروژه علمی بیدار ماند. توانایی‌های جسمی، حسی و شناختی او در این مدت کنترل می‌شد. حتی در روز آخر آزمایش، گاردنر در یک کنفرانس خبری شرکت کرد و خیلی روان و راحت صحبت کرد. به طرز شگفت انگیزی او بعد از ۱۱ روز بیدار ماندن در این آزمایش هیچ نشانه‌ای از بیماری نداشت.

تصویر
 

دکتر کاتسیولیس بالاترین ضریب هوشی جهان را دارد

اوانجلوس کاتسیولیس روانپزشک یونانی و بنیانگذار شبکه هوش جهانی (شبکه‌ای برای افراد بسیار باهوش) است. میانگین نمره افراد در آزمون ضریب هوشی (IQ) ۱۰۰ و بیشتر افراد بین ۸۵ تا ۱۱۴ هستند. اما ضریب هوشی اوانجلوس ۱۹۸ است! او به قدرت ذهن انسان اعتقاد دارد و امیدوار است به تسهیل ابراز ذهن، ارتقای خلاقیت، افزایش بهره وری و حداکثر کردن نتایج آموزش کمک کند.

تصویر
 

کنچتا آنتیکو ۱۰۰ برابر بیشتر از بقیه رنگ‌ها را می‌بیند

تتراکرومی وضعیتی است که در آن ۴ نوع سلول مخروطی دخالت دارند. این وضعیت به ارگان‌های درگیر این فرصت را می‌دهد که از ۴ زاویه مختلف رنگ‌ها را تشخیص دهند. در حالی که چشم یک فرد معمولی می‌تواند حداکثر یک میلیون رنگ را تشخیص دهد، آنتیکو که یک هنرمند تتراکرومات است می‌تواند ۱۰۰ میلیون رنگ را تشخیص دهد. حدود یک درصد از جمعیت جهان تتراکروماتیک هستند. آنتیکو در کالیفرنیا گالری دارد و نقاشی‌های رنگارنگش را به نمایش می‌گذارد. او امیدوار است سیستمی راه اندازی کند که همه تتراکرومات‌ها بتوانند استعدادهایشان را بشناسند.

تصویر
 

  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری از چهره درس خوان رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ 12 سالگی رهبری در مدرسه (434 نظر) نگاهی به انواع لباس مدرسه دانش آموزان کشور های مختلف/ آمریکا، ژاپن، چین و... (224 نظر) الهام چرخنده امروز صبح به دیدار رهبر معظم انقلاب رفت+عکس/ چهره آرام خانم بازیگر در بیت رهبری (159 نظر) رهبر معظم انقلاب: ترویج موسیقی بر خلاف مذاق اسلام است/ اردوی مختلط دختر و پسر یعنی چه؟! دانشجو بره خارج از کشور که چه کنه؟+فیلم (148 نظر) سحر زکریا: 6 سال همسر مهران مدیری بودم / او جوانی ام را گرفت !+فیلم (148 نظر) پری غفاری معشوقه شاه پهلوی: شاه آرام آرام مشروب می‌خورد و گاهی گیلاس مرا هم پر می‌کرد/ ازدواجی در کار نبود من دستمزدم را می گرفتم! (137 نظر) مروری بر بازیگران مرد ایرانی که از گوشواره استفاده می‌کنند؛ امیر جعفری، ارسلان قاسمی، امین حیایی و...+عکس (93 نظر) روز اول مهر یادی کنیم از اخراج سجاد رضایی فرزند اکبر کلاس دوم ب با گرمکن ورزشی دهه شصتی +فیلم/ من برای لهجه اصفهانیش مُردم شما ادامه بدید (93 نظر) نعیمه نظام دوست: عاشق احمدرضا عابدزاده بودم ، اون بلیزر داشت منم با یه رنو افتادم دنبالش اصلا به من محل نذاشت قلبم خیلی شکست و اومدم خونه عکسهاشو پاره کردم+ویدیو (91 نظر) خانه پدری ساده رهبر معظم انقلاب به روایت تصویر +عکس/ از سقف چوبی و بوفه دکوری ساده تا چراغ نفتی و کابینت های فلزی (88 نظر) اکبر عبدی: 25 سال مصرف کننده تریاک بودم، اینجانب اکبر عبدی 4 سال و نیم یک معتاد+فیلم (82 نظر) دیدار احساسی علی پروین اسطوره فوتبال با رهبر انقلاب در بیمارستان +عکس / ارادت خاص علی آقا به رهبر معظم انقلاب (79 نظر) علیرضا بیرانوند: پرتاب‌های بلندم به خاطر چوپانی کردنم هست؛ به عنوان یک چوپان در کنار خانواده ام همیشه مجبور بودم که با پرتاب سنگ مواظب گوسفندانم باشم (75 نظر) رضا عطاران : من و خانومم تو سینما بودیم همه اومدن برای عکس و امضا که اعلام شد رضا گلزار وارد شده دور و برمون حتی یه نفر هم نموند همه رفتن پیش رضا (74 نظر) خلاقیت هوشمندانه یک مدرسه ایرانی برای استفاده از پله های سالن/ دست مریزاد به این همه نبوغ و ابتکار+عکس👌 (71 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
برای اولین بار نماینده اسرائیل هنگام سخنرانی مسعود پزشکیان به سخنان رئیس‌جمهور ایران گوش داد و سالن را ترک نکرد+ویدیو از نخ بستن به انگشتر برای اندازه شدن تا دکمه‌های متفاوت قبا و نخ نما شدن عبا؛ در مروری بر ساده‌زیستی رهبر معظم انقلاب+عکس خبرنگار شبکه صهیونیستی ایران اینترنشنال در منهتن آمریکا: من دیدم که همسر مسعود پزشکیان از ساختمانی در اینجا خارج شد+ویدیو/ ای کاش به عنوان خبرنگار یک مقدار اطلاعات داشتی! ذوق‌زدگی و خوشحالی خبرنگار ترکیه از "ساغول" گفتن مسعود پزشکیان در نیویورک؛ خبرنگار ترکیه: این رئیس‌جمهور تُرک آذربایجانی است+ویدیو رهبر معظم انقلاب: بعضی‌ها فکر می‌کنند نشاط یعنی رقاصی؛ فلان برنامه موسیقی رو توی تلویزیون پخش کنیم مردم نشاط پیدا کنند، نشاط این نیست+ویدیو تصاویری جالب از مسعود پزشکیان پشت نیمکت کلاس درس در روز اول مهر/ ردیف دوم و چهارم نشینی رئیس جمهور توئیت جدید پزشکیان به زبان کُردی و عربی +عکس وزیر اسبق کشور: رهبر معظم انقلاب یک دوره تندخوانی شرکت کردند و یک کتاب 300 صفحه‌ای را در یک شب می‌خوانند+ویدیو نیکی کریمی از مهمترین اتقاق زندگی اش پرده برداشت ؛ خانم بازیگر : پدرم مرا به این سمت سوق داد تاج گل اعیانی با گل‌های سفید و سیاه محمدباقر قالیباف در مراسم ختم پدر خداداد عزیزی+عکس استاندار بصره راننده شخصی مسعود پزشکیان در سفر به این شهر شد+عکس/ چهره خندان رئیس جمهور سوار بر BMW