اگر هنگام ورود به سامانه سهام عدالت به مشکل بربخوریم, چه کار باید بکنیم؟

  سه شنبه، 27 خرداد 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
اگر هنگام ورود به سامانه سهام عدالت به مشکل بربخوریم, چه کار باید بکنیم؟
ساعد نیوز: احتمال دارد هنگام ورود به سامانه های سهام عدالت با یکسری مشکلات مواجهه بشوید که در این مطلب به چند مورد از آنها پرداخته ایم.

خطای عدم تطابق کد ملی و شماره موبایل

برخی سهامداران در ورود به سامانه، با خطای عدم تطابق کد ملی و شماره موبایل برخورده کرده اند. این مشکل زمانی رخ می دهد که شماره موبایل ثبت شده در سامانه سهام عدالت خصوصی سازی برای آن کد ملی، به نام خود آن سهامدار نبوده باشد؛ بنابراین تا زمانی که سامانه مذکور در دسترس است، این افراد باید فوراً نسبت به درج شماره تلفن همراه به نام خود سهامدار و شماره شبای بانکی صحیح در سامانه سهام عدالت اقدام کنند.
درواقع شماره تماسی که در سامانه ها وارد می کنید، باید مطابق با شماره تماسی باشد که هنگام آزادسازی در سامانه سهام عدالت وارد کردید. اگر در آن سامانه پذیرفته شده باشد در سامانه های اینترنتی نیز امکان ورود و اقدام به فروش را خواهید داشت.
اگر از آزادسازی سهام عدالت شما کمتر از یک هفته گذشته باشد در هنگام فروش با این پیغام عدم تطابق شماره تلفن مواجه می شوید، لازم است پس از آزادسازی یک هفته صبر کنید و مجددا جهت فروش سهام عدالت خود اقدام کنید.
برخی سامانه های اینترنتی سهام عدالت نیز گزینه «اصلاح شماره تلفن» دارند که بعد از اینکه شماره جدید خود را وارد کردید به شما پیغامی مبنی بر اینکه تا ۲۴ ساعت دیگر دوباره با شماره موبایل جدید خود ثبت نام کنید می دهد. پس بعد از این زمان دوباره نسبت به ورود اقدام کنید.

خطای فاقد سهام عدالت

افرادی که با خطای عدم وجود کد ملی مواجه می شوند به این خاطر است که یا مشمول سهام عدالت نیستند، یا روش آزادسازی مستقیم را انتخاب نکرده اند. البته، اگر برخی افراد روش آزادسازی مستقیم را پس از تاریخ ۳۱ اردیبهشت ماه انتخاب کرده باشد، ممکن است باز هم با این خطا مواجه شوند. اما احتمالاً پس از اینکه اطلاعات آنها وارد بورس شود، مشکل آنها رفع شود.
احتمال دیگری که برای خطای عدم ثبت کد ملی وجود دارد این است که ممکن است این دسته از افراد در زمان انجام فرایند ثبت نام اولیه خود، به تعاونی روستاها برای دریافت تأیید نهایی مراجعه نکرده اند و به همین دلیل سهام شان در سامانه سهام عدالت ثبت و تأیید نشده است.
مرحله پایانی برای تأیید سهام عدالت، ثبت در تعاونی های روستایی است که متاسفانه برخی از افراد این روند را کامل انجام نداده اند و در حال حاضر برای ورود به سامانه جهت تعیین تکلیف سهام عدالت خود دچار مشکل شده اند.
به هر حال ممکن است که افرادی که نمی تواند وارد سامانه اینترنتی شوند، اطلاعات خود را در سامانه سهام عدالت کامل نکرده اند و باید با مراجعه به سایت سهام عدالت اطلاعات خود را به روزرسانی کنند.

مشمولان زیر ۱۸ سال که سیم کارت به نام خود ندارند

دارندگان سهام عدالت زیر ۱۸ سال، در حال حاضر به دلیل عدم دارا بودن سیم کارت به نام خود، در استفاده از خدمات غیرحضوری سامانه های سهام عدالت شرکت های کارگزاری محدودیت دارند. سهام عدالت این افراد توسط والدین امکان آزادسازی دارد. پدران افراد زیر ۱۸ سال باید ابتدا به بانک مراجعه کنند و حساب بانکی باز کنند و سپس شماره شبای بانکی فرد را در سایت سهام عدالت ثبت کنند. برای فروش سهام عدالت، آنها نیز باید طبق تاریخی که تعیین شده بود از طریق بانک های منتخب اقدام می کردند. علاوه بر این می توان با مراجعه حضوری به کارگزاری نسبت به فروش سهام عدالت برای افراد زیر ۱۸ سال اقدام کرد.

برای ورود به سامانه اینترنتی سهام عدالت نیاز به کد بورسی داریم؟

سهامداران چه روش مستقیم و چه روش غیرمستقیم را انتخاب کنند، نیازمند کد بورسی هستند اما برای اخذ این کد، فعلاً نیاز نیست اقدامی انجام دهند.
طبق تصمیماتی که در شورای عالی بورس و سازمان بورس و اوراق بهادار گرفته شده، هیچ یک از خدمات مربوط به مشمولان سهام عدالت نیاز به مراجعه حضوری نخواهد داشت. چنانچه افراد شماره تلفن همراه و حساب بانکی خود را در سامانه سهام عدالت سازمان خصوصی سازی وارد کرده باشند، شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به صورت خودکار برای همه مشمولان سهام عدالت کد بورسی صادر خواهد کرد و نیازی به مراجعه حضوری به جایی نخواهند داشت.

بعد از ثبت «سفارش فروش ۳۰درصد سهام عدالت» در سامانه چه اتفاقی می افتد؟

اگر سفارش فروش تا قبل از ساعت ۱۴ ثبت شده باشد، در روز کاری بعد سفارش توسط کارگزاری در بازار عرضه شده و در صورتی که سفارش فروش انجام شود، وجه سهام فروخته شده دو روز کاری بعد به حساب شما واریز خواهد شد.
پس از به فروش رساندن سهام عدالت، می توانید از دو طریق نسبت به دریافت پول اقدام کنید؛ روش اول ثبت درخواست دریافت وجه از طریق سامانه های اینترنتی سهام عدالت است که مبلغ مورد نظر به شماره حساب ثبت شده شما در سامانه سهام عدالت واریز خواهد شد.
روش دوم درخواست انتقال وجه به حساب بورسی شما نزد کارگزاری است. در این حالت نام کاربری و کلمه عبور اختصاصی شما جهت ورود به سامانه معاملات آنلاین به شماره تلفن همراه وارد شده ارسال می شود. با ورود به سامانه معاملاتی، خریدوفروش سهام در بازار برای شما امکان پذیر خواهد بود. برای انجام این روش شما نیاز به کد بورسی دارید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (680 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (198 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (58 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (19 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (10 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان