دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

آغاز واکسیناسیون عمومی کرونا با واکسن ایرانی 

سه شنبه، 17 فروردین 1400
کد خبر: 145436
ساعد نیوز: دکتر جان بابایی در اراک گفت: واکسیناسیون تعداد زیادی از مردم با واکسن کرونای ایرانی از خرداد شروع می‌شود.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، جان بابایی معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه بازدید از بیمارستان امیرالمومنین (ع) اراک گفت: خبر های خوش و تاثیر گذاری از تولید واکسن کرونای ایرانی داریم از این جهت که با این واکسن انشالله واکسیناسیون تعداد زیادی از مردم از اواخر بهار و اوایل خردادماه شروع می شود.

جان بابایی افزود: این واکسیناسیون می تواند امنیت ایجاد کند برای مردم، اما واکسن زدن میزان شدت بیماری و میزان ممکن مرگ و میر را کم می کند.

او اضافه کرد: واکسیناسیون به این معنی نیست که مردم رعایت نکنند، چون در هرحال انتقال بیماری اتفاق میافتد و بیماری تولید میشود و باید دستور العمل ها رعایت شود.

معاون درمان وزیر بهداشت بیان کرد: در حال حاضر واکسن های خارجی به تدریج از مبادی متعدد وارد می شود و بر اساس سندی که توزیع می شود فعلا تزریق کادر بهداشت و درمان و سالمندان سرای سالمندان شروع شده و سعی می کنیم که این افرادی که پر خطر هستند واکسینه شوند.

افزایش فزآینده بیماران کرونایی

او ادامه داد: بیماران کرونایی به صورت تقریباً فزآینده ای در حال افزایش هستند و کرونای انگلیسی که در دنیا نگرانی ایجاد کرده در کشورما هم پخش شده و تقریباً همه جا وجود دارد .

جان بابایی تصریح کرد: از یک هفته اخیر روند رو به افزایش داشتیم و البته استان مرکزی و شهر اراک هفته اول فروردین و اواخر سال ۹۹ شرایط کاملاً پایداری داشته و تعداد مریض ها در مجموع کمتر از ۷۰ بستری در کل استان مرکزی بود.

او اظهار کرد: در همین مدت کمتر از ۷ یا ۸ روز تعداد بستری ها تقریبا به مرز ۳ برابر رسیده و در عین حال مراجعات مریض های سرپایی کرونایی غیر از مطب ها به بیمارستان هم تقریبا بیش از سه برابر شده است.

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: همچنین مثبت شدن تست ها هم افزایش یافته به طوری که تقریبا بیش از ۷۰ الی ۸۰ درصد مریض هایی بیمارستان ها بستری تست شان مثبت است و حدود بالای ۶۰ درصد بیماران سرپایی هم تست شان مثبت است که این آمار بالای سرپایی با تست مثبت نشان می دهد که میزان آلودگی بالاست.

او افزود: متاسفانه هنوز روند رو به افزایش است و اینکه قله این موج چه زمانی خواهد بود خیلی مهم است به دلیل اینکه واقعاً بستگی به تصمیمات و رعایت مردم دارد و اگر محدودیت ها را نداشته باشیم نمی توانیم بگوییم که این وضعیت چند روز یا چند هفته طول می کشد.

باید بر اساس میزان ظرفیت ها بیمار داشته باشیم

جان بابایی اضافه کرد: مانند همه جای دنیا تعداد تخت های بیمارستان های ما مشخص و محدود است و حتی در کشور هایی که خیلی بیشتر از ما تخت بیمارستانی دارند هم وقتی موج بیماری سنگین شود سرریز صورت می گیرد و بنابراین باید کاری بکنیم که ما بر اساس میزان ظرفیت ها بیمار داشته باشیم.

او تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی اراک کارنامه خیلی خوبی داشته و در بازدید از بخش ها همکاران خیلی مسلط در بخش های عادی و ویژه مدیریت می کنند.

با وجود خدمت رسانی ها تعداد تخت ها محدود است

معاون درمان وزیر بهداشت تاکید کرد: با اینکه بیش از یکسال از بیماری کرونا می گذرد، ولی همکاران ما همچنان با انرژی قبلی با توانمندی قبلی به مردم خدمت می دهند و این نکته مثبتی است، اما باید بدانیم که این یک محدودیت دارد و این محدودیت تعداد تخت است.

او بیان کرد: فعلا در استان مرکزی روند بیماری کرونا رو به افزایش است و مردم باید حتماً رعایت کنند و در خانه بمانند و اگر فردی مبتلا است بقیه افراد خانواده و محیط شهری را مبتلا نکند تا این بیماری را کنترل کنیم و انشالله شاهد هر چه زودتر روند رو به کاهش باشیم و امیدواریم منع رفت و آمد ها در این قضیه تاثیرگذار باشد.

جان بابایی گفت: بیمارستان فعلی ولیعصر اراک فرسوده و قدیمی است و برای بیمارستان جدید ولیعصر منابع مالی در نظر گرفته شده و انشالله با کمک وزارت بهداشت و دولت روند رو به تکمیل این بیمارستان امسال تسریع شود و زودتربه بهره برداری برسد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 09 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
سابمیت مقاله چیست؟
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم