چند بار می توان آزمون GRE داد؟

  یکشنبه، 05 مرداد 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
چند بار می توان آزمون GRE داد؟
یکی از شرایط پذیرش برای تحصیل در دانشگاه های آمریکا و برخی از دانشگاه های اروپا، شرکت و قبولی در آزمون GRE است.

زمانی که صحبت از آزمون GRE می شود، مطمئنا بسیاری از افراد به فکر آزمون عمومی GRE می افتند، اما در واقع آزمون های موضوعی GRE نیز در ۶ رشته مختلف: روانشناسی، فیزیک، ریاضی، ادبیات انگلیسی، شیمی و زیست شناسی وجود دارد.

این آزمون توسط ETS (خدمات آزمون آموزشی) سازمانی غیرانتفاعی است که مسئول برگزاری آزمون معتبر تافل نیز هست. ممکن است که نتایج آزمون GRE بخشی از الزامات دریافت پذیرش از دانشگاه های آمریکایی باشد، اما حتی در صورتی که الزامی برای ارائه این مدرک وجود نداشته باشد، به عنوان یک مدرک پشتیبان درخواست پذیرش و ثبت نام در مقطع ارشد و دکتری و یا دریافت بورسیه تحصیلی محسوب می شود.

در حال حاضر این تست در بیش از ۱۰۰۰ مرکز حاضر در بیش از ۱۶۰ کشور دنیا گرفته می شود و در مناطقی که آزمون تنها به صورت کامپیوتری و اینترنتی در دسترس است، ازمون GRE در سراسر طول سال گرفته می شود. اما در صورتی که تنها حالت برگه امتحان کاغذی ( مدل سنتی) آزمون در دسترس باشد، GRE براساس زمان های مشخصی از سال در ماه های اکتبر (مهر)، نوامبر (آبان) و فوریه (بهمن) برگزار شده و گرفته می شود.

به طور معمول محتوای آماده سازی آزمون به صورت رایگان بر روی وب سایت ETS وجود داشته و شامل نمونه سوالات و حتی تست های تمرینی کامل می گردد تا از این طریق بفهمید باید انتظار چه نوع آزمونی را در زمان برگزاری داشته باشید.

البته راهنمای آماده سازی و سایر محتواهای کمک آموزشی مرتبط بر روی وب سایت اصلی قرار گرفته و قابل خریداری است. لازم به ذکر است که متقاضی باید حداقل از ۳ تا ۶ ماه قبل از شروع آزمون GRE شروع به آماده سازی نموده و همه کارها را به لحظه آخر موکول نکند.

آیا آزمون GRE قابل تکرار هست؟

بله، ولی باید بعد از آزمون اول ۲۱ روز صبر کنین تا بتونین دوباره در امتحان شرکت کنین و در ضمن در یک سال میلادی بیشتر از ۵ بار نمی تونین امتحان بدین. اگر فکر می کنین لازم هست که چند بار در آزمون شرکت کنین بهتره که از اول برنامه ریزی درستی داشته باشین و دلاین های دانشگاه ها رو در نظر بگیرین. بهترین حالت برای کسانی که با هزینه آزمون مشکلی ندارن این هست که از اول ۲ تاریخ رو برای آزمون ثبت نام کنن. قطعا تجربه آزمون اول به شدت بهتون کمک می کنه و می تونین نتیجه بسیار خوبی بگیرین.

تصویر

آیا می توان آزمون GRE را مجددا انجام داد؟

بله، چنانچه آزمون به صورت کاغذی باشد، شما می توانید به صورت نامحدود در طی سال دوباره در این آزمون شرکت کنید. اما اگر در آزمون کامپیوتری GRE شرکت کرده باشید، تنها می توانید هر ۲۱ روز یکبار و برای حداکثر ۵بار در سال در آن شرکت کنید.

لازم به ذکر است که سازمان ETS سوابق آزمون شما برای مدت ۵سال ثبت و نگهداری می کند. از این رو باید به هنگام درخواست پذیرش تحصیلی از هر یک از دانشگاه های آمریکا از این مسئله مطمئن شوید که بازه زمانی برگزاری آزمون برای دپارتمان پذیرش مهم نبوده و تنها اعتبار باقیمانده از مدرک GRE حائز اهمیت است.

با توجه به تمامی موارد اشاره در مورد آزمون GRE باید این موضوع را در نظر داشته باشید که کسب نمره مناسب در این زمینه تنها فاکتور تاثیرگذار در دریافت پذیرش و ویزای تحصیلی آمریکا نخواهد بود و موارد دیگری نظیر رزومه و سابقه تحصیلی موجه، نمره معدل قابل قبول، مدرک زبان، وجود مقاله و پژوهش علمی و بسیاری از موارد دیگر می تواند در موفقیت و یا شکست دریافت پذیرش تحصیلی از برترین دانشگاه های آمریکا تاثیرگذار باشد.

قابلیت حذف نمره تست GRE

در پایان برگزاری امتحان GRE از متقاضی پرسیده می شود که در صورت تمایل می تواند نمره تست خود را کنسل در نظر گرفته و برای هیچ کدام از مرکز آموزشی ارسال نگردد. در صورت کنسل نمودن تست GRE خود متقاضی نیز از علمکرد و نمره تست خود اطلاع پیدا نخواهد کرد و نمره تست GRE مذکور در پرونده امتحانی متقاضی نیز ثبت نمی گردد. امکان کنسل نمودن نمره تست GRE در روزهای بعد امکان پذیر نبوده و قابل گزارش و ارسال می باشد.

گزارش نمره آزمون GRE

نمرات آزمون GRE کاغذی معمولا تا ۴۵ روز و نمرات آزمون GRE اینترنتی در دوبخش وربال و کوانت بلافاصله پس از آزمون و بخش نوشتاری معمولا تا۱۰ روز بعد از برگزاری آزمون اعلام می شود و مرکز برگزار کننده تا ۵ کارنامه به صورت رایگان به دانشگاه های مورد نظر شما ارسال می کند. کد دانشگاه مورد نظر خود را باید در روز آزمون در اختیار داشته باشید تا در سایت آزمون وارد کرده تا پس از برگزاری آزمون، کارنامه مورد نظر شما را به دانشگاه مورد نظر ارسال کنند.

در صورتی که این کار را انجام ندهید، پس از برگزاری آزمون، این کارنامه به دانشگاه مورد نظر در ازای پرداخت کارمزد به دلار آمریکا ارسال خواهد شد. بنابراین به این موضوع دقت کنید تا مجبور به پرداخت هزینه اضافه نشوید. ورود کد دانشگاه های مورد نظر را نیز در سایت در روز آزمون با حوصله انجام دهید تا اشتباهی این فرصت از دست نرود.

برچسب ها: GRE آزمون GRE

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (501 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (106 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (26 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (18 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (18 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (18 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (7 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (7 نظر) علی دایی: هرکسی گفته ویلای معروف اوشان برای من است بیجا کرده (6 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان