ساعدنیوز
ساعدنیوز

آیفون ۱۳ با حافظه یک ترابایتی معرفی شد!

  چهارشنبه، 18 آبان 1401   زمان مطالعه 7 دقیقه
آیفون ۱۳ با حافظه یک ترابایتی معرفی شد!
اپل آیفون XS اولین گوشی هوشمند با 512 گیگابایت حافظه داخلی بود. حال اما خبر می‌رسد که اپل قصد ارائه آیفون 13 با حافظه 1 ترابایتی را دارد. با ما باشید.

آیفون XS اولین سری از گوشی ها با حافظه داخلی بالا بود. حافظه داخلی این اسمارتفون اپل، 512 گیگابایت بود. اما پس از آن اپل دیگر به سمت افزایش حافظه داخلی نرفت. در حالی که در اندروید برخی کمپانی ها به حافظه داخلی 1 ترابایتی رو آوردند. در سری جدید آیفون های 12 هم حافظه داخلی 512 گیگابایت بالاترین حافظه ای است که این شرکت در گوشی های خود قرار داده است. حال ممکن است این رویه در نسل بعدی آیفون، یعنی آیفون 13 به هم بخورد.

آیفون 13

مشخصات : IPhone 13 and iPhone 13 mini

  • iPhone 13 mini با قیمت 799 دلار و iPhone 13 با قیمت 899 دلار با 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی شروع می شود.
  • آیفون ۱۳ جدید دارای بریدگی کوچکتر است که ۲۰ درصد کوچکتر از آیفون ۱۲ است.
  • آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ مینی در پنج رنگ جدید عرضه می شوند: صورتی ، آبی ، میدنایت، استارلایت و قرمز
  • نمایشگرهای آیفون 13، 28 درصد روشن تر و 800 nits روشنایی دارند.

گوشی آیفون 13 از نظر ظاهر و طراحی بدنه شبیه iphone 12 با تغییرات جزیی در دوربین های پشتی مورب، ناچ صفحه کوچکتر و بدنه کمی سنگین تر است و از استاندارد IP68 پشتیبانی می کند. این مدل مانند نسل قبلی از صفحه نمایش 6.1 اینچی از نوع Super Retina XDR OLED بهره مند است. اپل در این گوشی از تراشه 5 نانومتری A15 Bionic استفاده کرده که سرعت بالایی دارد و از انکودرهای جدیدی استفاده می کند و حدود 27 درصد قدرتمندتر از A14 در گوشی های آیفون 12 است. دوربین اصلی دوگانه با رزولوشن 12 مگاپیکسل بهمراه فلش که روی پنل پشتی قرار دارد. در دوربین اصلی این مدل از سنسور جدید و بزرگتری 1.7 میکرومتری استفاده شده و دارای لرزشگیر تغییر سنسور نسبت به آیفون 12 پرو مکس است. دوربین عریض دارای گشودگی دیافراگم f/1.6 است که به میزان 47 درصد بیشتر نور و تثبیت سنسور-شیفت را وارد می کند، در حالی که دوربین فوق عریض دارای دیافراگم f/2.4 بهبود یافته برای عملکرد بهتر در نور کم است. دوربین سلفی این گوشی سنسور 12 مگاپیکسلی با پیکسل های 1.0 میکرومتر و لنز 23 میلی متری f/2.2 و اسکنر سه بعدی SL است که این اسکنر برای Face ID به حالت پرتره در عکس های سلفی کاربرد دارد. باتری آیفون 13، ۳۲۴۰ میلی آمپر ساعتی که ۱۵ درصد نسبت به آیفون ۱۲ رشد داشته است.

مشخصات : iPhone 13 Pro and Pro Max

  • قیمت آیفون ۱۳ پرو ۹۹۹ دلار و آیفون ۱۳ پرو مکس ۱۰۹۹ دلار است. به علاوه ، یک گزینه جدید ذخیره سازی ۱ ترابایتی وجود دارد.
  • یک صفحه نمایش جدید ProMotion در سری iPhone 13 Pro وجود دارد که از 10 هرتز تا 120 هرتز مقیاس دارد.
  • آیفون 13 پرو قادر به عکاسی macro با نمای نزدیک است و همه دوربین ها از حالت شب پشتیبانی می کنند.
  • آیفون 13 پرو دارای باتری بزرگتری است ، بنابراین باید انتظار استقامت بیشتری داشته باشید. Pro برای 1.5 ساعت بیشتر و Pro Max 2.5 ساعت بیشتر شارژ دارد.
  • آیفون ۱۳ پرو در رنگ های خاکستری، طلایی، نقره ای، آبی جدید عرضه می شود.

طراحی و سایز آیفون ۱۳

صفحه نمایش آن با محافظ سرامیکی اپل پوشانده شده است. هر چهار مدل آیفون 13 دارای گواهی IP68 برای مقاومت در برابر آب هستند. به طور کلی، تغییر در مؤلفه طراحی مدل های آیفون ۱۳ به ناچ کوچک تر و چینش مورب دوربین ها نسخه های استاندارد مربوط می شود و اخیرا در ماکت ها و قالب های ساخت لوازم جانبی نیز این تغییرات دیده شده اند. یکی از بزرگ ترین بهبودهای صورت گرفته در سری آیفون ۱۳، استفاده از باتری هایی با ظرفیت بیشتر در تمامی مدل های آیفون است که در میان آن ها آیفون ۱۳ پرو با بهبود ۲۰ درصدی، بیشترین افزایش را داشته است.

اندازه های آیفون ۱۳

  • آیفون ۱۳ مینی: ۵.۴ اینچ
  • آیفون ۱۳: ۶.۱ اینچ
  • آیفون ۱۳ پرو: ۶.۱ اینچ
  • آیفون ۱۳ پرو مکس: ۶.۷ اینچ

دوربین بهبودیافته ایفون ۱۳

اپل ارتقاء دوربین اصلی را برای آیفون 13 اضافه کرد قابلیتی که قبلاً به iPhone 12 Pro Max محدود می شد. این به آیفون 13 و آیفون 13 مینی کمک می کند تا در شرایط نوری مختلف عکس های زیبایی بگیرند. پرچمداران جدید اپل در همه مدل ها به لرزشگیر پیشرفته سنسور شیفت مجهز هستند. فناوری سنسور شیفت به جای تثبیت لنز به تثبیت سنسور دوربین می پردازد و اجازه می دهد با کمترین لرزش، تصویربرداری کنید. آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس همچنین می توانند فیلم هایی با فرمت ProRes ضبط کنند که فرصت های ویرایش با کیفیت حرفه ای زیادی را باز می کند. دوربین اولتراواید آیفون ۱۳ و ۱۳ مینی از حسگر ۱۲ مگاپیکسلی با لنز f/2.4 و زاویه ی دید عریض ۱۲۰ درجه بهره می برد. اپل می گوید دوربین اولتراواید جدید تا ۹۲ درصد عملکرد بهتری در عکاسی شب نسبت به نسل گذشته ارائه می دهد.

ویژگی های صفحه نمایش آیفون ۱۳

آیفون ۱۳ دارای نسبت کنتراست مناسب ۱:۲۰۰۰۰۰۰ است که برای نمایش رنگ های زنده تر و پویاتر بسیار مناسب خواهد بود. هم اکنون رنگ سفید و مشکی، با حداثر میزان روشنایی ۱۲۰۰ نیت نمایش داده شده و برای تصاویر، فیلم ها، برنامه های تلویزیونی، فیلم های HDR، تجربه بازی و موارد مشابه دیگر عالی خواهند بود. حداثر روشنایی برای مدل های استاندارد آیفون ۱۳ هم ۸۰۰ نیت در نظر گرفته شده است که در برابر روشنایی ۱۰۰۰ نیت مدل های پرو قرار می گیرد. در کل، می توان گفت که با یک صفحه نمایش تمام عیار و قابل رقابت با دیگر گوشی های هوشمند روبرو خواهیم بود.

آیفون ۱۳ مینی از تراکم پیکسلی بالاتری نسبت به همه مدل ها بهره می برد و این موضوع به دلیل کوچک بودن صفحه نمایش است. خرید ایفون 12 پرو مکس می توانست دلایل خوبی داشته باشد، اما آیفون ۱۳ ارزش بیشتری را ارائه داده و به دلیل داشتن ویژگی های متنوعی در زمینه صفحه نمایش، باتری و همچنین تراشه قدرتمند، هنوز هم ارزش بالاتری به شما هدیه خواهد داد. آیفون ۱۳ از رزولوشن بالای ۲۵۳۲ در ۱۱۷۰ پیکسل استفاده می کند که تراکم پیکسلی را کمی از آیفون ۱۳ مینی کاهش خواهد داد.

پشتیبانی بسیار گسترده ای از رنگ های زنده و واقعی صورت گرفته است و اپل پیش تر اعلام کرده بود که می خواهد فناوری صفحه نمایش خود را در سال ۲۰۲۱ نزدیک به بهترین گوشی های هوشمند بازار کند. سیستم True Tone سبب شده است که رنگ ها زنده تر دیده شده و تعادل بسیار خوبی در رنگ سفید صفحه نمایش و روشنایی محیط هم وجود داشته باشد. بنابراین، مشاهده صفحه نمایش در هر شرایطی از زیر نور خورشید گرفته تا اتاق تاریک، می تواند بهینه بوده و آسیبی به چشمان نیز شما وارد نکند. تطابق بیشتر را در زمان عرضه بیشتر می توانیم تست کنیم و هر آن چیزی که الان مطرح می شود، به عنوان پیش بینی هایی است که از اطلاعات منتشر شده توسط خود اپل به آن ها دست پیدا می کند.

باتری آیفون ۱۳

یکی از بزرگ ترین بهبودهای صورت گرفته در سری آیفون ۱۳، استفاده از باتری هایی با ظرفیت بیشتر در تمامی مدل های آیفون است که در میان آن ها آیفون ۱۳ پرو با بهبود ۲۰ درصدی، بیشترین افزایش را شاهد بوده است.نسخه ساده آیفون ۱۳ نیز ۱۰ درصد افزایش ظرفیت باتری را تجربه کرده است. باتری آیفون ۱۳ مینی نیز از ۲۲۲۷ به ۲۴۰۶ میلی آمپر ساعت افزایش پیدا کرده است که ۸ درصد بهبود محسوب می شود

دیگر مشخصات آیفون ۱۳

سیستم جدید آیفون 13، سیستم تراشه A15 Bionic است که پیشرفته ترین تراشه اپل است. این دستگاه بر اساس یک فرایند ۵ نانومتری با شش هسته ساخته شده است. دو مورد از آنها هسته های جدید با قدرت بالا هستند ، در حالی که چهار هسته دیگر کارآمدتر از قبل هستند. برای آیفون 13 و آیفون 13 مینی ، پردازنده گرافیکی چهار هسته ای برای استفاده در بازی و عکاسی با گرافیک بسیار مناسب است. آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس دارای یک GPU بزرگتر با پنج هسته هستند. اپل می گوید مدل های Pro دارای قدرتمندترین GPU موبایل هستند که ظاهراً 50 درصد سریعتر از رقبا هستند. در ترکیب با قابلیت های جدید عکاسی و فیلمبرداری ، این می تواند تقویت بزرگی برای بهره وری خلاقانه باشد.

تمرکز آیفون ۱۳ بر دوربین ها و تراشه A15 Bionic است. همه اینها پیشرفت قابل توجهی است. ناچ کوچکتر است و قابلیت های عکاسی مطمئناً چشمگیرتر خواهد بود. به نظر می رسد آیفون ۱۳ نسبت به نسخه قبلی خود پیشرفت چشمگیری داشته است.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
چهره دلنشین و معصومانه رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ رهبری اینجا 12 ساله بودند و معمم (406 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (125 نظر) پذیرایی منحصربفرد رهبر معظم انقلاب از مهمانان؛ چای، شیرینی نارگیلی و یک پارچ آب به جای آب معدنی! (82 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (38 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (28 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! (25 نظر) خواستگاری الناز شاکردوست از رضا گلزار در رستوران شیک/ چشم آیسان خانوم روشن + فیلم (21 نظر) تبریک برادر عروس رهبر معظم انقلاب بابت تولد سومین فرزندِ پسرِ رهبری+عکس/ ماشالا خدا حفظش کنه (17 نظر) رونمایی از مادربزرگ زیبای هانده ارچل بازیگر سریال مست عشق؛ وقتی خوشگلی رو از مامان بزرگت به ارث میبری/ خدا شانس بده والا😅 (17 نظر) کفش بندداری که هیچوقت نصیب رهبر معظم انقلاب نشد/ آرزو به دلمان ماند! چقدر غصه خوردیم (17 نظر) نگاهی به میز عزای لوکس و تجملاتی زنداداشِ پزشکِ رابعه اسکویی با رونمایی از عکس‌های آتلیه‌ای مرحومه+ویدیو/ روحش شاد چقد جوون بود (17 نظر) عرص ارادت احساسی روحانی، هاشمی و احمدی نژاد به رهبر معظم انقلاب در عیادت از ایشان در بیمارستان+عکس/ صف کشیدن روسای جمهور برای احوالپرسی با حضرت آقا (16 نظر) بوی بد واژن: علل، درمان‌های خانگی و روش‌های پیشگیری (15 نظر) رونمایی از 8 مادرشوهر مهربون غزل بدیعی، همسر داغ دیده رضا داوودنژاد/ خدا حفظشون کنه (15 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک نانوای ارومیه‌ای برای کمک به همشهری ها/ باریکلا به این شعور و درک بالا+عکس (14 نظر)
دیگران می‌خوانند   
شکایت آموزش و پرورش از سریال افعی تهران به‌خاطر سکانس جنجالی تحقیر ناظم! فال روزانه امروز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403 فال ابجد روزانه سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403 پدرانگی احساسی و عاشقانه رهبر معظم انقلاب در حق دخترشان با بافتن مویشان با یک دست و با زحمت+عکس مراسم تشییع محمدرضا شجریان، استاد آواز ایران با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ از مهدی پاکدل و رعنا آزادی ور تا سحر دولتشاهی و امیر آقایی... معرفی 6 قلعه‌ عظیم و شکوهمند تاریخی برای بازدید در تور هند پدر عادل فردوسی پور و آیت الله هاشمی رفسنجانی چه نسبتی باهم دارند؟ تعریف و تمجید و شوخی خنده دار رهبر معظم انقلاب با اشعار یک شعر درباره عشق و عاشقی دو درخت کاج+ویدیو/ بچه دار هم شدن نگاهی به کارت دعوت به مراسم عقد در دوره قاجار +عکس/ با اینکه پولدار بوده ولی خبری از شام و ریخت و پاش نیست! خوانندگی خنده دار احمد مهرانفر، ارسطوی سریال پایتخت با صدای زنانه/ آخه بابا پیرت بسوزه عاشقی تو که منو رسوا کردی😂 خلاقیت خنده دار چوپان برای حفظ گوسفندش از سرما حماسه آفرید+ویدئو /مغز تو رو باید طلا گرفت😂 هدیه ارزشمند امام خمینی(ره) به مادر عادل فردوسی پور سر عقدشان+ویدئو بی ربط ترین و خصوصی ترین سوالی که یک دانشجو از آیت الله هاشمی رفسنجانی پرسید+ ویدیو/ این سوال باید توی گینس ثبت میشد بازگشت عادل فردوسی‌پور به صداوسیما پس از چند سال و حضور چند ساعتی در محل کار سابقش+ویدیو (عکس) نگاهی به امضای زیبا عادل فردوسی پور مجری پُرحاشیه/ چه هنرمندانه و زیبا، امضاش شبیه خودشه پاسخ مهران غفوریان به حواشی ایجاد شده درخصوص پدرش: پدر من ناخدا یکم کمیسر دریایی بود+ویدئو میرتل، زنی که با 4 پا به دنیا آمد و در نهایت مادر شد! +عکس کیک تولد و جشن لاکچری پوریا پورسرخ+عکس/این کیکه یا پادشاه کاخ سلطنتی... مراسم آشتی کنان بهاره رهنما و بهنوش بختیاری با حضور جمع زیادی از مردم+ویدیو/ دعوا بر سر چه بود؟ شیرین و سلمان نون خ بچه دار می شوند/ چه اسمی هم رو بچه شون گذاشتن!! سلیمان +فیلم تغییر چهره هوش پران فاطمه گودرزی با گریم مردانه و ریش+عکس خلاقیت خنده دار دانش آموز کم سن و سالِ علاقمند به ازدواج در پاسخ به سوال درسی حماسه آفرید+عکس/ فقط جواب معلمش منو کُشته😂 هنرنمایی خلاقانه دکتر دندانپزشک در طراحی دندان مشتری هایش به شکل نقوش چینی/ دکترای افتخاری هنر حق توئه +عکس نگاهی به خونه زندگی لاکچری و اعیانی سیدمهدی رحمتی، دروازه‌بان سابق استقلال و تیم ملی+ عکس/ خونه نه انگار کاخه اینجا😍 حدیث میرامینی همبازی مرد عنکبوتی شد/ شاهکاری جدید از اُسکار مهران مدیری +فیلم شوهرم را کشتم که خودم را نجات دهم/ ضربه مرگبار کارد به قلب مرد جوان سرقت عجیب گل رز از باغچه توسط دو پیرمرد پرایدسوار با بیل و کلنگ!+ ویدئو جشن تولد ساده و بدون تجملات پسر پرویز پرستویی در خانه زیبایش و با دکوری های نوستالژی‌اش با رونمایی از نوه بانمک آقای بازیگر+عکس / مبارک باشه غوغای خوانندگی بی نظیر بهرام افشاری، بهتاش سریال پایتخت در نانوایی/ مردم چه استقبالی میکنن+ویدیو خواستگاری الناز شاکردوست از رضا گلزار در رستوران شیک/ چشم آیسان خانوم روشن + فیلم بنر جالب شهرداری اصفهان برای حمایت از سگ ها در سطح شهر/ بهتر از این نمیشد مردمو قانع کرد! راز معمای جسد بی‌سر مرد افغانستانی در اتوبان همت تهران فاش شد دانش آموزی که داماد معلمش شد+ ویدئو/به این میگن دانش آموز زرنگ ... 7 راه حل ساده برای جلوگیری از سر خوردن فرش روی سرامیک 5 ترکیب ساده و ارزان برای تمیز کردن لیوان کدر با 3 ترفند ساده لباس آب رفته را به حالت اول بازگردانید 4 خاصیت عجیب وایتکس برای شاداب شدن گیاهان آپارتمانی (فیلم) حامد آهنگی: ما تو جکوزی چیزایی از سید جواد هاشمی دیدیم که تا حالا ندیده بودیم! معرفی مهم‌ترین موزه‌های استانبول
تیتر امروز   
شکایت آموزش و پرورش از سریال افعی تهران به‌خاطر سکانس جنجالی تحقیر ناظم! فال روزانه امروز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403 فال ابجد روزانه سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403 پدرانگی احساسی و عاشقانه رهبر معظم انقلاب در حق دخترشان با بافتن مویشان با یک دست و با زحمت+عکس پدر عادل فردوسی پور و آیت الله هاشمی رفسنجانی چه نسبتی باهم دارند؟ میرتل، زنی که با 4 پا به دنیا آمد و در نهایت مادر شد! +عکس شوهرم را کشتم که خودم را نجات دهم/ ضربه مرگبار کارد به قلب مرد جوان راز معمای جسد بی‌سر مرد افغانستانی در اتوبان همت تهران فاش شد اعتراف جالب طناز طباطبایی/ عاشق این فوتبالیست بودم! خودداری مقام معظم رهبری از خوردن غذای لاکچری در یک رستوران و سفارش غذای معمولی+ عکس/ ثبت این لحظه توسط صاحب رستوران و قاب کردن و نصب آن بر دیوار (تصاویر) ابتکار جالب هوش مصنوعی در ایجاد ضرب‌المثل‌های فارسی! (2) باهوشا بگن این عکس چه مشکلی داره؟! رونمایی از مدارک فساد پسر معاون اول سابق قوه قضائیه که اعترافات خود را پس گرفته بود! (تصویر) نمونه‌ای از یک معلم خوش‌ذوق که عاشق کار خود است!
منتخب روز   
عجیب و غریب ترین تولیدات ایران خودرو که از آن بی اطلاعید/ از سمند کوپه تا پیکان جدید با ظاهری عجیب +فیلم کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ...