ساعدنیوز
ساعدنیوز

آخرین هزینه های مهاجرت تحصیلی به کشور آلمان

  دوشنبه، 02 تیر 1399   زمان مطالعه 8 دقیقه
آخرین هزینه های  مهاجرت تحصیلی به کشور آلمان
به عنوان کشوری که یکی از بزرگ ترین قطب های صنعتی جهان بعد از آمریکا و ژاپن که از لحاظ اقتصادی تحصیل در آلمان در حال رشد بوده و این روند همچنان ادامه دارد با استقبال شدیدی مواجه شده است .

در آلمان شرایط بسیار خوبی برای یک دوره تحصیل موفق وجود دارد و همانطور که می دانید، تجربه یک دوره تحصیلی موفق، بسته به فاکتورهای زیادیست؛ شرایط زندگی، سطح علمی مراکز، هزینه ها، نوع فرهنگ و ... . شاید به همین دلیل است که سالانه بیش از 250،000 علاقه مند از سراسر جهان برای تحصیل و پژوهش به این کشور سفر می کنند. قطعا تحصیل در آلمان دارای ویژگیهای زیادیست که بسته به نظر فرد ممکن است مزیت یا عیب به حساب بیاید.

تصویر

7 مزیت اصلی تحصیل در آلمان

1. سطح آموزش بالا

دانشگاه های آلمان همواره در رتبه های بالای این رده بندی ها، چه در اروپا و چه در جهان، هستند. دلایل بسیاری باعث شده آلمان به این سطح از کیفیت آموزش برسد. از جمله این عوامل میتوان به تنوع بسیار زیاد رشته ها، اساتید مجرب و باتجربه، استفاده از متدهای روز تدریس دنیا و ... اشاره کرد. رتبه بالای یک دانشگاه علامت اعتبار و قدرت آموزشی آن بوده و به تبع مدرک اخذ شده از این دانشگاه هم دارای اعتبار و شناخت بیشتری است ؛ و در نهایت کسی که این مدرک را در رزومه خود دارد، اعتبار آن را با خود به یدک می کشد.

2. آموزش عمل گرا

عملگرایی و نظم، از دیرباز یکی از خسیسه های فرهنگی آلمانی ها به حساب می آمده است. شاید همین، دلیل اهمیت بالای رشته های فنی و حرفه ای در این کشور است. در سیستم آموزشی آلمان هم، این ویژگی به وضوح دیده می شود. در آلمان نوعی دانشگاه بنام "Fachhokhschule" یا همان دانشگاه علمی کاربردی وجود دارد که بر خلاف بسیاری کشورهای دیگر، حضور در این دانشگاه ها نیازمند معدل خوب و پشتکار و تلاش زیاد است. برای اینکه شما در یک درس پذیرفته شوید، دیگر فقط حضور فیزیکی در کلاس و امتحان پایان ترم کافی نیست. شرکت در بحث ها، پژوهش ها، کارگاه ها و فعالیتهای فوق برنامه، شما را هم برای آینده کاری درخشان و هم برای یک نمره خوب آماده می کنند.

3. فرصت اشتغال پس از تحصیل

پس از پایان دوره تحصیل با موفقیت و اخذ مدرک خود، دولت به مدت یک سال و نیم به شما اجازه می دهد تا به دنبال کار بگردید.آلمان، کشوری فوق العاده پیشرفته با نرخ بیکاری بسیار پایین (3.4 درصد) نسبت به سایر کشورهای دنیا، حتی اروپا، است.در حال حاضر این کشور شدیدا به دنبال نیروی کار خارجی است و با احتساب تمام این عوامل و سطح آموزشی که شما دیده اید (مخصوصا آموزش عملی)، پیدا کردن کار چالش سنگینی نخواهد بود.

4. تحصیل رایگان

این مورد، از اصلی ترین مزایای تحصیل در آلمان است و خیلی از متقاضیان به همین دلیل آلمان را برای تحصیل انتخاب می کنند. "شهریه رایگان" واژه ای است که نمی توان به راحتی از آن گذشت. در ماه اکتبر سال 2014 قانونی از سمت دولت آلمان تمامی دانشگاه های دولتی را موظف کرد که شهریه خود را حذف کنند. الان چندین سال از شروع این قانون می گذرد و بعضی از ایالت ها مجددا شهریه دانشگاه ها را به حالت قبل برگردانده اند؛ برخی شهریه های کمی را وضع کرده اند و بسیاری همچنان مبلغی تحت عنوان "شهریه تحصیلی" دریافت نمی کنند.

تصویر

5. لازم نیست آلمانی یاد بگیرید

در بسیاری از کشورها، بدون ارائه مدرک زبان، شما نمی توانید حتی برای پذیرش دانشگاه اقدام کنید یکی از مزایای تحصیل در آلمان ، طیف گسترده رشته های انگلیسی زبان است. یعنی شما نه تنها برای پذیرش به مدرک زبان آلمانی نیاز ندارید، بلکه سفارت هم شما را مجبور به دریافت آن نمی کند.بالاتر از این، میتوانید در کنار درس دانشگاه، زبان آلمانی را در خود کشور آلمان به خوبی یاد بگیرید.

6. اقتصاد قدرتمند

آلمان، در حال حاضر، برترین قدرت اقتصادی حوزه یورو بوده و از لحاظ سود ناخالص ملی در رده چهارم جهان قرار گرفته است. اگر قصد دارید پس از پایان تحصیل، ویزای خود را به ویزای کاری تبدیل کنید، کدام کشور بهتر از چهارمین اقتصاد دنیا و برترین اقتصاد حوزه یورو، میتواند بستر رشد را برای شما فراهم کند؟ اگر بعد از تحصیل، قصد کار در کشور دیگری را داشته باشید، باز هم کشور آلمان، به عنوان سکوی پرتابی قوی شما را به سمت آینده موردنظر خود هدایت می کند.

7. تمام اقوام، تمام ملیت ها

شاید شما هم از دیگران شنیده باشید که مردم آلمان، نژادپرست هستند. این باور معمولا، صرفا از روی تصور بوده و با توجه به مباحث جنگ جهانی دوم و فاشیسم، در ذهن برخی افراد نشسته است. هم اکنون، آلمان از کشورهایی است که دروازه های خود را به روی شهروندان خارجی (چه دانشجو، چه نیروی کار و چه سرمایه گذار) گشوده است. اگر روزی وارد یک دانشگاه آلمانی شوید، تنوع قومی و ملیتی به حدی آشکار است که خودتان هم به این موضوع پی می برید. البته، این نکته هم ناگفته نماند که شما به هر جای جهان که سفر کنید، باید خود را با فرهنگ آن کشور هماهنگ کنید و احتیاط کنید که ناخواسته باعث ایجاد کدورت برای شهروندان آن کشور نشوید.

شرایط اقتصادی آلمان

اقتصاد آلمان دارای نیروی کار مجربی بوده و موجودی سرمایه در آن بسیار بالا است. سطح پایین فساد و سطح بالای نوآوری در این کشور باعث شده است که آلمان بی اندازه برای سرمایه گذاری و کار مناسب باشد و از مابقی کشورهای اروپایی شرایط بسیار بهتری را داشته باشد. این سطح از توانایی اقتصادی باعث شده که تصمیم گیری های مالی بزرگ در اروپا، توسط آلمان اتخاذ شود و شرایط مابقی کشورهای حوزه شنگن نیز وابستگی شدیدی به این کشور داشته باشد. از بین 500 شرکت بزرگ دنیا 37 شرکت در این کشور بوده و از این رو آلمان کشور مهمی در دنیا از لحاظ علم و فناوری محسوب می شود.

تصویر

هزینه ها:

  • هزینه زندگی

فرد دانشجو می تواند در کنار تحصیلش ساعاتی را در طول هفته مشغول به کار شود. یکی دیگر از مزایای تحصیل آلمان این است هزینه زندگی در آلمان باید با حقوق به دست آمده همخوانی داشته باشد و فرد می تواند به راحتی هزینه زندگی خود را تامین نماید. حقوق ماهیانه ی این افراد حدوداً ۸۵۰ یورو است. البته درآمدی که فرد به دست می آورد بیشتر به رشته تحصیلی و شغلی که مطابق با رشته ی خود انتخاب کرده است بستگی دارد. البته بهتر است بدانید که سابقه کاری افراد نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. به عنوان مثال شرایط ادامه تحصیل در آلمان در رشته حقوق طوری است که فرد در اوایل کار حقوقی تقریبا ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ یورو در ماه ممکن است که داشته باشد، البته با زیاد شدن مدت زمان کاری تان حقوق شما نیز افزایش پیدا می کند. شرایط تحصیل دندان پزشکی در آلمان به شکلی است که فرد پس از به پایان رسیدن تحصیل خود و یا در زمان تحصیل قادر است حقوق بسیار بالایی را در ماه کسب کند؛ زیرا تحصیل در در رشته پزشکی در آلمان علاوه بر این که متقاضیان بسیاری دارد، در آمد زیادی نیز از این طریق به دست می-آید. تقریبا برخی از کسانی که به کشور آلمان سفر می کنند همیشه نگران هزینه های زندگی خود در این کشور هستند.

  • هزینه تحصیل

هزینه تحصیل در المان به مانند سایر کشورهای اروپایی در محدوده ی متوسطی برای دانشجویان کاملاً تعریف شده است.

هزینه تحصیل در آلمان : حداقل ۷۰۰ یورو هر ترم

که شامل هزینه های خورد و خوراک، مسکن و رفت وآمد خواهد بود.بخشی از این هزینه ها شامل مسکن و یا خوابگاه و تغذیه است، با توجه به شهری که می خواهید در آن سکنی داشته باشید متغیر است .مثلا برای مسکن بطورمیانگین، در ماه باید بین ۵۰۰ تا ۸۰۰ یورو و برای خوابگاه های دولتی ۲۰۰ تا ۳۰۰ یورو و خوابگاه های خصوصی دانشجویی ۳۰۰ تا ۶۰۰ یورو هزینه کنید.همان طور که ذکر شد سهم عمده هزینه های زندگی و تحصیل المان، هزینه مسکن است که البته برای شهرهای مختلف آلمان متفاوت است و به صورت کلی برای شهرهای بزرگ تر گران تر است. ضمن اینکه دانشجویان در آلمان می توانند از خانه های مشترک دانشجویی که به WG مشهور هستند استفاده نمایند که مقرون به صرفه تر هستند. لازم به ذکر است که برخی دانشگاه های آلمان هزینه های ثبت نام اولیه ای را برای هر ترم از دانشجویان به عنوان Ticket Semester دریافت می کنند که این هزینه در کنار اینکه جهت ثبت نام و روند اداری دانشگاه در نظر گرفته شده است با استفاده از کارت دانشجویی که از این طریق در اختیار دانشجویان قرار می گیرد، امکان استفاده از بسیاری از خدمات حمل ونقل عمومی در همان ایالت آلمان برای دانشجو به صورت رایگان فراهم می گردد.

شهریه دانشگاه های آلمان

در کل شما می توانید با دریافت پذیرش و قبولی در دانشگاه های دولتی آلمان از هزینه های زندگی و تحصیلی خود تا میزان زیادی بکاهید. تحصیل در کشور آلمان به خاطر خصوصیات مثبتی که دارد مورد توجه بسیاری از متقاضیان قرار گرفته است. تحصیل در دانشگاه های دولتی آلمان تقریبا به صورت رایگان در اختیار دانشجویان قرار می گیرد. ولی در دانشگاه های بسیار عالی که نسبت به دانشگاه های دولتی مزایای بیشتری را دارد باید ۵۰۰ یورو برای شهریه آن بپردازید. این هزینه مربوط به شهریه است و برای هزینه های اضافی در هر ترم باید تقربیا ۱۰۰ تا ۱۵۰ یورو پرداخت نمایید. علاوه بر این می توانید برای پایین آوردن میزان هزینه های خود از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

1 دیدگاه
  دیدگاه ها
//
3 سال پیش

من زیاد خوشم از آلمان نمی یاد ولی برای تدریس مشکلی نیست هم انگلیس رو دوست دارم هم آلمان انشاءالله
پربحث های هفته   
تصویری بسیار قدیمی از 17 سالگی آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب/ساده زیستی رهبر از ابتدای زندگی (462 نظر) حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... (334 نظر) بهترین گردو ایران متعلق به کدام شهر است (282 نظر) (عکس) دمپایی‌های لاکچری بچه‌های دهه شصت / هر کی از اینا برای بچش می‌خرید خیلی لاکچری بود ... (200 نظر) میز عزای ساده و بدون تجملات مادر محسن کیایی، مجری برنامه صداتو +عکس/ روحشون شاد چه چهره دلنشینی داشتن (199 نظر) (عکس) زیبایی بی حد و اندازه روژان سریال نون خ در عکسی که هدیه بازوند در اینستاگرامش منتشر کرد / مهیار حق داره این قدر عاشقش باشه ... (100 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی (73 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس / عاشقانه های ریما و امیر جعفری ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (65 نظر) خلاقیت خنده دار و هوشمندانه قصاب اهوازی برای فریب گوسفند و قربانی کردنش حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (54 نظر) خونه زندگی رحمان رحیم سریال پایتخت (مصطفی و مجتبی بلال حبشی) در واقعیت به سبک سلیقه 90 درصد ایرانی ها/ خونه نگو سمساری بگو😅 (45 نظر) رونمایی از خواهر زیبا و واقعی رحمان و رحیم پایتخت / فقط شباهت بی حد و اندازه به برادراش+عکس (40 نظر) شعرخوانی زیبا و دلنشین رهبر معظم انقلاب/ سرشارم از جوانی، هرچند پیر دهرم...+ویدیو (40 نظر) میز عزای شیک پسر نسرین مقانلو با گل آرایی منحصر به فرد و شمع و تسبیح/ حیف جوونیش+عکس (35 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همیشه عضو خانواده پرسپولیس هستم/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم (32 نظر) شبی که محمود احمدی نژاد مهمانِ خانه ابدی مادرش شد و در آن خوابید+عکس/روحش شاد و یادش گرامی... (31 نظر)
دیگران می‌خوانند   
نگاهی به گل آرایی فوق زیبا و شیک مراسم ترحیم رضا داوودنژاد/ واقعا حیف جوونیش+عکس خوشحالی به سبک امیرمحمد یزدانی ستاره کشتی ایرانی بعد از شکست رقیب/ همیشه بدرخشی قهرمان +فیلم سیلی محکم عسل بدیعی به صورت رامتین پناهی، صفی‌الدوله سریال گیلدخت/ خیلی حرص من را درآوردی+عکس تصویری از 2 قلوهای بامزه و کیوت مجید صالحی بازیگر خوش اخلاق سینما و تلویزیون/خدا حفظشون کنه نگاهی به طراحی خلاقانه ماکت فیگور علی دایی /چه بامزه ساخته شده +عکس سورپرایز علی دایی توسط مردم عادی در روز تولدش/ چه خوشحال شد اسطوره +فیلم رونمایی رضا گلزار از برادرزاده ناز و بانمکش/ ماشاءالله خانوم کوچولو چقدر خوشگل و ماهه+عکس نگاهی به حیاط باصفا و سرسبز خانه مجتبی میرزاجانپور والیبالیست نامی کشورمان/ حیاط نگو باگو بهشت بگو +عکس فال شمع روزانه امروز شنبه 8 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز شنبه 8 اردیبهشت ماه 1403 فال ابجد روزانه شنبه 8 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز شنبه 8 اردیبهشت ماه 1403 فال انبیاء روزانه شنبه 8 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر روز شنبه 8 اردیبهشت 1403 + فیلم تغییر چهره هوش پران هیوبوی سریال افسانه جومونگ بعد از 18 سال+عکس نگاهی به ماشین آنتیک و هوش پران شهاب حسینی/ سوپراستار ایران عاشق این کادیلاک خفن است+ویدیو خلاقیت یک ساله چند زندانی به ظاهر باهوش برای فرار از زندان حماسه ساز شد/ خسته نباشین واقعا+ویدیو رونمایی از شوهر باکلاس و خوشتیپ فرناز رهنما، نازنین سریال ساختمان پزشکان/ ایشالا به پای هم پیر بشین+عکس رونمایی از تیپ و استایل شیک و امروزی مجید یاسر؛ بهنام سریال نون خ/ تو خیابون اصلا قابل شناسایی نیست+عکس جشن تولد ساده و خلوت ماشاالله وروایی، عمو کاووس 74 ساله سریال نون خ در گوشه شیک خونه‌اش+عکس رونمایی از عجیب الخلقه‌ترین سگ های دنیا/ از موهای کراتینه شده تا پوست ماکارونی شکل+عکس رونمایی از شغل دوم و باکلاس ابوالفضل پورعرب، حشمت سریال شهرزاد+عکس تصاویری از چیدمان دکورهای خاص خانه بهرام رادان و مینا مختاری و آینه چشم نواز روی دیوار/ چای در کنار این دسته گل زیبا قطعا لذت بخشه! ایده تاثیرگذار یک راننده تاکسی برای بهتر کردن حال مسافرها/ چقدر خوش بحال مسافرهاشه! ماجرا عاشق شدن سوسن پرور روی پشت بام خانه/ رفته تیرچراغ برق رو بترکونه عاشق شده🤣 4 عارضه مخرب مصرف خودسرانه ویتامین دی / اگر تو هم خودسر ویتامین D مصرف میکنی این مطلب برای توست! این قلعه ایرانی در قزوین زمانی تحت نظر میمون اداره می‌شد+عکس ویدئو وحشتناکی از غارت گنجینه ارزشمند جیرفت در جنوب کرمان/ گنجینه ای که بدست قاچاقچیان از وطن ما خارج شد برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (ویدئو) روش‌های نوین محسن تنابنده، نقی سریال "پایتخت" برای انتخاب بازیگر / تو دستشویی رحمان و رحیم رو انتخاب کرد 😂 (عکس) صندلی خاص بهاره افشاری، بیتای سریال "فاصله ها"، که برادرش واسش طراحی کرده/ بیشتر تخت پادشاهی مدرنه عکس خانواده 3 نفره حدیث میرامینی در کنار همسر و پسر بانمکش/ چه ژستی هم گرفتن😎 (عکس) خواهر ناز رحمان و رحیم سریال پایتخت / موهاش مثل داداشاش فرفریه! عکس تازه منتشر شده از نعیمه نظام دوست در کنار سه خواهر و مادرش/ هرسه خواهر کپی همند، فقط نعیمه شبیه هیچکدوم نیستا 7 عکس مشهور از لحظه دلخراش اعدام در طول تاریخ با شیوه های متفاوت/ میدانید علت اعدام این افراد چه بود؟ (ویدئو) لحظه اشکبار خداحافظی شهاب حسینی و هانده ارچل در سینمایی "مست عشق"/ سکانس فیلم (ویدئو) ایده غافلگیرکننده عروس و داماد جوان، جشن عروسی را به عزا تبدیل کرد😔/ اگه دلشو نداری، نبین! (عکس قدیمی) تغییر جنسیت اولین پسر ایرانی رسانه ای شد آخرین وضعیت 6 مرزبان ایرانی که توسط طالبان بازداشت شدند خلاقیت تحسین برانگیز یک خانم معلم دلسوز برای دانش آموز بیمارش/ دست مریزاد واقعا+عکس
تیتر امروز   
فال شمع روزانه امروز شنبه 8 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز شنبه 8 اردیبهشت ماه 1403 فال ابجد روزانه شنبه 8 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز شنبه 8 اردیبهشت ماه 1403 فال انبیاء روزانه شنبه 8 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر روز شنبه 8 اردیبهشت 1403 + فیلم این قلعه ایرانی در قزوین زمانی تحت نظر میمون اداره می‌شد+عکس 4 عارضه مخرب مصرف خودسرانه ویتامین دی / اگر تو هم خودسر ویتامین D مصرف میکنی این مطلب برای توست! برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس آخرین وضعیت 6 مرزبان ایرانی که توسط طالبان بازداشت شدند یک خبر خوش برای کنکوری هایی که در سیل گیر کردند اولین تصاویر از دانشجویان پزشکی دارالفنون در دوران قاجار/ تدریس عملی در خانه بیماران انجام می‌شد! آوازخوانی زیبا و دلنشین منوچهر هادی برای دخترش/ حواشی داغ امروز جمعه 7 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز جمعه 7 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز جمعه 7 اردیبهشت 1403
منتخب روز   
عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده رودررویی با یک تمساح آن‌ هم فقط با یک ماهیتابه +فیلم