اختراع شگفت‌انگیز همکار ایرانی ایلان ماسک/رویای کار در خواب به وقوع پیوست!

  یکشنبه، 12 آذر 1402 ID  کد خبر 364827
اختراع شگفت‌انگیز همکار ایرانی ایلان ماسک/رویای کار در خواب به وقوع پیوست!
ساعد نیوز: یک استارت‌آپ آمریکایی ادعا کرد با کمک گرفتن از یک طراح ایرانی به نام افشین مِهین، رویای کار در خواب را به واقعیت تبدیل کرده و دستگاهی ساخته است که می‌تواند به کاربران کمک کند تا در رویاهای خود به خلق و کشف بپردازند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز به نقل از ایسنا، تصور کنید از ساعات خواب خود برای کار بر روی پروژه‌های خود استفاده کنید، برای ارائه‌های خود آماده شوید یا مهارت‌های خود را تقویت کنید. اگر چنین چیزی در دسترس باشد خیلی خوب خواهد بود، اینطور نیست؟

اکنون یک استارت‌آپ جدید به نام پرافتیک(Prophetic) ادعا کرده که دستگاهی را توسعه داده است که به افراد کمک می‌کند رویاهای خود را به نفع خود کنترل و از آنها استفاده کنند.

شرکت پرافتیک که در ماه مارس سال جاری تاسیس شد، یک سربند به نام هالو(Halo) ساخته است که می‌تواند حالت خواب یا رویای شفاف(lucid dream) را القا کند. رویای شفاف به زمانی گفته می‌شود که شما از خواب دیدن خود آگاه هستید و می‌توانید محتوای رویاهای خود را دستکاری کنید.

شرکت «پرافتیک» می‌گوید که استفاده از Halo می‌تواند رویاهای شما را به یک فضای کاری مجازی تبدیل کند که در آن می‌توانید هر کاری را که می‌خواهید، انجام دهید.

اریک وولبرگ بنیانگذار و مدیرعامل پرافتیک می‌گوید: شما چه مدیر عامل باشید، چه یک ورزشکار یا یک طراح وب، می‌توانید از رویاهای خود برای تمرین، ایجاد یا کشف احتمالات جدید استفاده کنید.

سربند Halo اولین وسیله‌ای نیست که ادعا می‌کند رویای شفاف را القا می‌کند. بسیاری از محصولات دیگر مانند سربند، ماسک چشم، الکترود و مکمل‌ها به شما کمک می‌کنند تا این شفافیت را به دست آورید. با این حال، پرافتیک می‌گوید که دستگاه آن متفاوت و موثرتر است، زیرا از پرتوهای متمرکز فراصوت برای تحریک یک منطقه خاص از مغز که در رویای شفاف درگیر می‌شود، استفاده می‌کند.

پرتوهای فراصوت که برای نظارت بر سلامت نوزاد در رحم(سونوگرافی) نیز استفاده می‌شوند، می‌توانند بخش‌های مسئول تصمیم‌گیری و آگاهی را در مغز فعال کنند و در نتیجه شفافیت را تحریک کنند.

پرافتیک با افشین مهین، بنیان‌گذار شرکت Card79 و طراح دستگاه «نورالینک N1» برای ایجاد Halo همکاری می‌کند. نورالینک شرکتی است که توسط ایلان ماسک تاسیس شده و به دنبال توسعه یک ایمپلنت مغزی است که با آن بتوان به افراد ناتوان بر اثر سکته مغزی کمک کرد. ضمن این که چنین محصولی می‌تواند کاربردهای بی‌شماری داشته باشد.

پرافتیک می‌گوید که پتانسیل رویای شفاف فقط حل مشکلات خاص نیست، بلکه یافتن راه‌های جدید و خلاقانه برای نزدیک شدن به موضوعاتی است که در بیداری نمی‌توانید به آنها فکر کنید. به عنوان مثال، یک ریاضیدان ممکن است پاسخ دقیق یک مسئله ریاضی را در خواب پیدا نکند، اما ممکن است روش‌های جدیدی را کشف کند.

وولبرگ می‌گوید آنها می‌خواهند به مشتریان خود کنترل را ارائه کنند.

با این حال، همه ادعای پرافتیک را باور نکرده‌اند. آنتونیو زادرا، استاد روانشناسی در دانشگاه مونترال و متخصص خواب و رویا می‌گوید که القای رویای شفاف به این سادگی نیست. وی خاطرنشان کرد که بسیاری از افرادی که رویای شفاف را تجربه می‌کنند، اغلب فراموش می‌کنند که در حال خواب دیدن هستند یا خیلی زود از خواب بیدار می‌شوند.

او همچنین گفت که کنترل یک رویا سخت‌تر از تصور ماست و نیاز به تمرین و مهارت زیادی دارد. وی پیشنهاد کرد که افراد از تکنیک‌های دیگری مانند مدیتیشن، ثبت رویاها و تجسم برای افزایش شانس کنترل رویاهای خود استفاده کنند.

وولبرگ با استناد به یک مجموعه مطالعات که سطح فعال شدن قشر پیش‌پیشانی مغز را با توانایی کنترل رویا مرتبط می‌کرد، به این تردید پاسخ داد. او گفت که هرچه تحریک بیشتر باشد، کاربران بهتر می‌توانند اهداف خود را کنترل کنند. وی همچنین خاطرنشان کرد که بسیاری از مطالعات، انجام آزمایش‌های اضافی را برای تایید فرضیه‌های خود توصیه می‌کنند.

محصول پرافتیک متکی بر تحقیقات انجام شده توسط موسسه Donders است که یک مرکز تحقیقات مغز در هلند است.

پرافتیک از روی مطالعات این موسسه تعیین خواهد کرد که چه مناطق خاص و مشخصی از مغز باید مورد هدف قرار گیرد و فرکانس امواج فراصوت برای القای رویاهای شفاف باید چگونه باشد. این شرکت انتظار دارد این داده‌ها را در بهار 2024 دریافت کند و دستگاه‌های خود را در بهار 2025 عرضه کند.

وولبرگ تخمین می‌زند که هالوها حدود 1500 تا 2000 دلار قیمت داشته باشند و مشتریان می‌توانند این محصول را از قبل با پیش‌پرداخت 100 دلاری قابل استرداد رزرو کنند.

وولبرگ اعلام نکرده که تاکنون چند نفر سفارش ثبت‌ کرده‌اند، اما گفت که چند هفته اول پس از افتتاح سیستم رزرو توسط شرکت، چند صد هزار دلار درآمد از آن حاصل شده است که نشان می‌دهد لیست انتظار برای هالو، هزاران نفر را شامل می‌شود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
اختصاصی ساعدنیوز: قهرمان عملیات جستجوی هلی‌کوپتر شهیدان خدمت: پهپاد ترکیه‌ای یا موتورسواران تبریزی؟ (8 نظر) تیپ و چهره ناز لنا دختر نیوشا ضیغمی با عینک جدیدش+عکس / چقدر بهش میاد😍 (2 نظر) واکنش فرزاد حسنی به شهادت شهدای خدمت: درود بر ابراهیم، نیکوکاران را چنین پاداش می دهیم، در حقیقت او از بندگان با ایمان ما بود (2 نظر) انا لله و انا الیه راجعون / مرد خدمت آسمانی شد ... (2 نظر) فوری؛ لحظه اعلام خبر شهادت ابراهیم رئیسی در شبکه خبر (2 نظر) جسد سید محرومان غرق در طلا و مرمر! تحمیق کاربران فضای مجازی به شیوه اینترنشنال (1 نظر) سفر به «اندرونی»؛ وقتی عکس‌های عادی کسالت‌آور می‌شدند!+ عکس (1 نظر) چهره محزون و ناراحت وحید شمسایی در مراسم تشییع رئیس جمهور شهید و همراهانش+عکس (1 نظر) دستگیری زن تبهکار معروف به کماندو/ زایمان متهم هنگام بازجویی! (1 نظر) انتشار برای اولین بار ؛ جدیدترین تصاویر ثبت‌شده از آخرین پرواز بالگرد رئیس‌جمهور شهید و همراهانش (1 نظر) فیلمی تاریخی و دیده نشده از شهید جمهور / اینجانب سید ابراهیم رئیسی هستم ... (1 نظر) لحظه ورود رهبر انقلاب به مراسم بزرگداشت شهدای خدمت+ فیلم (1 نظر) نگاهی به دیدارهای مردمی استاندار جوان و شهید آذربایجان شرقی/ روحشان شاد+ویدیو (1 نظر) تعبیر جالب حجت‌الاسلام قرائتی درباره شهادت ابراهیم رئیسی+ویدئو (1 نظر) (عکس) ادای احترام استقلالی ها به رئیس جمهور شهید در تمرین امروز این تیم (1 نظر)
دیگران می‌خوانند   
دو پدر داغدار در یک قاب؛ یکی برای امام جمعه تبریز و دیگری فرزندان نظامش+عکس پدر دختری محسن کیایی و دخترش/ بچه ها می بینند بچه ها تکرار می کنن به روایت تصویر!😂 از کاهنان معبد آمون تا فرعونِ یکتاپرست؛ مصریان باستان چه دینی داشتند؟ آری ؛ ابراهیم اینگونه عزیز ملت شد سیاست همسایگی دولت شهید رئیسی جواب داد احترام ویژه و ستودنی رهبر معظم انقلاب به آیت‌الله آل‌هاشم پدر امام جمعه شهید تبریز +ویدیو سرود حزب الله لبنان برای رئیس جمهور شهید +ویدئو مادرانه های جورجینا و شیطنت های تمام نشدنی بچه هایش+ فیلم/چه صبر و حوصله ای داره!! صدای منتشر نشده از التماس های یک مادر برای نجات رئیس جمهور در روز سانحه تصویر پیکسل نصب شده بر لباس مهمان خارجی شرکت کننده در مراسم بزرگداشت شهدای خدمت +عکس/ داغ دلها را تازه کردی! مادر یکی از شهدای خدمت بستری شد/ بی تابی های یک مادر در فراق فرزندش +عکس حضور شهید مالک رحمتی در مراسم شاخصی (عزاداری شاه حسین گویان)+ویدئو انتشار فیلم جلسه دفاع شهید رئیسی از رساله دکتری؛ چه کسی در جلسه بود؟ دعای شهادتِ شهید مالک رحمتی استاندار دهه شصتی آذربایجان شرقی+ویدئو/آخرش هم به آرزوی دلت رسیدی سفر به ایران قدیم؛ اولین باری که مردم ایران با انیشتین آشنا شدند + عکس ابراز ندامت و انتشار استوری عذرخواهی توسط بلاگر هتاک به شهدای خدمت با 6 هزار نفر فالوئر بعد از دستگیری! صحبت های شنیده نشده آیت الله هاشمی و همسرش وقتی تیر از بیخ قلبش رد شد+فیلم سد قیز قلعه‌سی در دولت روحانی افتتاح شده بود؟/ توضیحات مهم وزارت نیرو درباره یک خبر کذب جورجینا مشکی پوش شد +عکس قالیباف، اژه‌ای و مخبر می‌توانند کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شوند؟ پسر شهید امیرعبدالهیان از خاطره اولین نوبت خادمی پدر می‌گوید +ویدئو محمود احمدی نژاد آماده کاندیداتوری در انتخابات 1403 /قطعا کوتاهی نمی کنم /دعا کنید عاشقانه های 2نفره علیرضا بیرو و اکرم بانو در ماشین/ عشقتون پایدار +عکس جلسه علی لاریجانی با رهبر انقلاب برای حضور در انتخابات صحت دارد؟ سیدحسن نصرالله عزادار شد/ حواشی داغ امروز یکشنبه 6 خرداد 1403 شیوه ابتکاری و خوشمزه مینا مختاری برای گوجه سبز خوردن+عکس/ اول صبحی دهنمون آب افتاد انتصاب آیت الله خامنه ای به ریاست خدمه آستان قدس رضوی +عکس حرف‌های سوزناک مادر شهید رئیسی در فراق فرزندش: بکشد هر که غیر خدا تو را کشت +ویدئو جمیله علم الهدی در توصیف همسرش ابراهیم رئیسی چه گفت؟ نوشته جالب و اتمام حجت گونه یک مکانیک درباره رابطه بین دستمزد و میزان ساعتی که روی ماشین کار میکند+عکس/ خدایی منطقی بود👌 کارنامه محیط زیستی شهید رئیسی / او فقط به فکر انسان‌ها نبود اینجا خیابان «رئیسی» بالاتر از میدان «شهدای خدمت»؛ این خیابان مهم تهران تغییر نام می‌دهد؟ وقتی پژمان جمشیدی تصمیم به رژه رفتن روی اعصاب مردم می کند!+عکس قدیمی ترین عقد نامه دستنویس 133 ساله/ این عقد نامه یک سال قبل از ناصرالدین شاه نوشته شده ترفندهای از بین بردن سه سوته انواع لکه ها از روی لباس/ از لکه خودکار و چربی تا لاک و رژ لب اعتراف زیبا و عاشقانه نوید محمدزاده به همسرش فرشته حسینی در سریال جنگل آسفالت+ویدیو ژست پدر و دختری دلبر و ناز نبات کوچولوی شاهرخ استخری بعد برگشتن باباش از مسافرت+عکس تغییر چهره جالب «نرگس» سریال خانه به دوش بعد 20 سال در کنار همسرش+ عکس صحبت های زیبا و قابل تامل شهرام قائدی + ویدیو/ با این 2 دقیقه میشه ساعتها اشک ریخت فال انبیاء روزانه یکشنبه 6 خرداد 1403
تیتر امروز   
رهبری خواهان جفایی است که به لاریجانی شد / جهانگیری و همتی مشکلی ندارند
آری ؛ ابراهیم اینگونه عزیز ملت شد
سیاست همسایگی دولت شهید رئیسی جواب داد
ابراز ندامت و انتشار استوری عذرخواهی توسط بلاگر هتاک به شهدای خدمت با 6 هزار نفر فالوئر بعد از دستگیری!
سد قیز قلعه‌سی در دولت روحانی افتتاح شده بود؟/ توضیحات مهم وزارت نیرو درباره یک خبر کذب
قالیباف، اژه‌ای و مخبر می‌توانند کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شوند؟
محمود احمدی نژاد آماده کاندیداتوری در انتخابات 1403 /قطعا کوتاهی نمی کنم /دعا کنید
جلسه علی لاریجانی با رهبر انقلاب برای حضور در انتخابات صحت دارد؟
سیدحسن نصرالله عزادار شد/ حواشی داغ امروز یکشنبه 6 خرداد 1403
جمیله علم الهدی در توصیف همسرش ابراهیم رئیسی چه گفت؟
کارنامه محیط زیستی شهید رئیسی / او فقط به فکر انسان‌ها نبود
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 6 خرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 6 خرداد 1403 + فیلم
فال روزانه امروز یکشنبه 6 خرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 6 خرداد 1403
منتخب روز   
حضور شهید مالک رحمتی در مراسم شاخصی (عزاداری شاه حسین گویان)+ویدئو انتشار فیلم جلسه دفاع شهید رئیسی از رساله دکتری؛ چه کسی در جلسه بود؟ دعای شهادتِ شهید مالک رحمتی استاندار دهه شصتی آذربایجان شرقی+ویدئو/آخرش هم به آرزوی دلت رسیدی قدیمی ترین عقد نامه دستنویس 133 ساله/ این عقد نامه یک سال قبل از ناصرالدین شاه نوشته شده روایت آیت الله آل هاشم از تعداد برادران و فرزندانشان بر سر مزار مادر مرحومش+ ویدیو/ با مدیریت برادرانم در سطح استان مخالفت کردم/صاحب 4 تا نوه هستم وداع تلخ همسر و دختر و خانواده شهید رحمتی با مالک آذربایجان+ویدئو/دنیا به احترام شما ایستاده... صحبت های شنیده نشده شهیدجمهور در لباس رزم در دوران دفاع مقدس/ زمین مال صالحان است+ فیلم رئیس جمهوری که با اسکورت خاص و تشریفات به دیدار مادرش میرفت!/ روایتی از اهالی محل خانه پدری رئیس جمهور شهید+ فیلم ویدئویی سراسر شگفتی از یک ماشین باز خَفَن/فقط اونجا که کلاه میذاره سرش حمله دسته جمعی کلاغ‌ها به شاهین شکاری در انتقام به شکار دوست‌شان+ فیلم لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم هنرنمایی کودک طرفدار رامین رضاییان با نقاشی چهره اش/باعث افتخاری ستاره ی درخشان فوتبال+ فیلم